20 grešaka koje morate ispraviti na vašem veb-sajtu

greske na sajtu

Svako, pojedinac ili firma, ko pokreće veb-sajt ima za cilj da napravi prezentaciju koja se razlikuje od svih postojećih, teoretski rečeno. Greši ako mu to nije cilj. U praksi je to teško, možda i nemoguće. Svakoga dana oko 800.000 novih sajtova se povezuje na internet (140.000 dnevno u 2012. godini). Na svetu postoji oko 600.000.000 aktivnih veb-sajtova. Teško je biti prvi i originalan koju god temu da ste odabrali.

Međutim, postoje polja delovanja koja vas mogu gurnuti ispred konkurencije čak i ako niste jedinstveni po sadržaju. Ono što je bitno je uložiti trud i vreme radi sticanja kvaliteta i prednosti. Evo koja su to polja:

1. Ispravite greške u pravopisu

Napraviti grešku u pravopisu, pogrešno napisati ime proizvoda koji se nudi i od koga se očekuje zarada može da bude pogubno kada je poverenje potencijalnih kupaca u pitanju. Jedan deo njih shvatiće vas neozbiljnim, dok će jedan deo publike pomisliti da nije pronašao traženi proizvod. Manje je štetno napraviti grešku u opisu proizvoda, ali zašto grešiti? Treba uvek imamu jednu stvar na umu: Konkurencija će biti ispred vas ako nije napravila greške koje vi imate.

Evo jednog korisnog alata koji možete koristiti da ispravite greške još tokom pisanja na engleskog jeziku: Grammarly

2. Jasna prezentacija

Jednostavnost je ključ svakog razumevanja. Ljudska pažnja traje 8,25 sekundi kada se prilikom pretraživanja interneta očima skeniraju rezultati i stranice. Kada se posetilac nađe na vašoj stranici, u okviru tog perioda vremena on mora da razume svrhu vašeg sajta i kako će mu on biti od koristi. Retko ko će čitati uputstvo za korišćenje vašeg veb-sajta.

Za ovu stvrhu možete koristiti The Pit – mesto gde ćete dobiti kritike na izgled i funkcionalnost vizuelnog pregleda vašeg sajta.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 1

3. Upotrebljivost pre senzacije

Nije dovoljno da sajt izgleda fantastično. Nikada to nije ni bilo. Uložiti u vizuelni dizajn, a pri tom zapostaviti upotrebljivost je loše ulaganje. Testirajte sajt, pozovite prijatelje ili ogranizujte akciju gde će vam posetioci u test-periodu ukazati na poteškoće. Ispratite kako se ljudi snalaze na njemu. Da li je teško koristiti ga? Da li se sadržaji lako nalaze? Koliko je jednostavno naručiti proizvod ili kontaktirati korističku podršku. Da li naručivanje i plaćanje uopšte radi?

Na sajtu Peek možete dobiti petominutni video snimak korišćenja vašeg sajta. Iskoristite to i pogledajte kako se neko drugi snalazi na vašem sajtu.

4. Birajte prost i responsivan dizajn

“Dobar dizajn je što manji dizajn.”

~Dieter Rams

Šta Google, Twitter i Facebook imaju zajedničko? Ne preteruju sa dizajnom. Posetiocu je potrebno 50 milisekundi da registruje da li je sajt vizuelno komplikovan ili jednostavan.

Zaboravite kompleksne veb-sajtove, svemirski dizajn iz filmova, senzaciju. Odaberite gotovu temu ili naručite dizajn koji se prikazuje dobro na svakom uređaju. Omogućite laki pregled sajta na telefonu, tabletu, laptopu, televizoru. Danas je to bitnije nego pre samo 5 godina.

Ovde možete proveriti prikazivanje vašeg sajta na smart telefonima i tabletima: MobileTest.me

Ovde proverite kako vaš sajt izgleda na svim uređajima: Am I Responsive?

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 2

5. Testirajte veb-sajt na razlitim pregledačima i popravite sve greške

Kompatibilnost sa pregledačima interneta treba da bude na prvom mestu. Ukoliko već koristite ili ste u prolazu videli da mnoge teme ukazuju na podatak da su kompatibilne sa Google Chrome, Firefox, Safari, Microsoft Edge pregledačima onda znate o čemu se radi.

Testirajte svoj sajt na svakog pregledaču i proverite da li sve funkcije rade onako kako je predviđeno. Ako postoje greške ispravite ih u što kraćem vremenskom roku.

Za ovaj posao možete koristiti Spoon – veb mesto gde možete testirati svoj sajt na svim pregledačima i njihovim izdanjima.

6. Pratite posete

Postavite neki od servisa koji se bave analitikom poseta (Google Analitika i slični) i upoznajte se sa svojim posetiocima. Najbolje je da od samog starta pratite i analizirate posete i navike ljudi koji dolaze na vaš sajt. Korišćenjem analitičkog alata možete imati uvid u sve aktivnosti posetioca, šta pregledaju, gde se najviše zadržavaju, koliko i na koji sadržaj najčešće prelaze. Ove podatke možete iskoristiti da bolje organizujete reklamiranje, dopunite sadržaje, smanjite ili uvećate ulaganja i bolje kontrolište svoj posao.

Evo korisnih alata: Google Analytics, Piwik

7. Koristite vebmaster alate

Ako još uvek ne koristite ove alate krajnje je vreme da počnete. Ovi alati vam pomažu da imate uvid u to kako vas pretraživačke mašine vide na internetu. Omogućavaju postavljanje sitemap sajta, uvid u backlink profil, crawl greške, crawl rate. Neko optimalno vreme za povremeni pregled ovih alata je nedelju dana.

Postavite vebmster alate za velike pretraživače. Možete to uraditi ovde: Google Webmaster Tool, Bing Webmaster Tool.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 3

8. Ne zaboravite dostavljanje sitemape sajta

Sitemap je spisak svih URL-ova na vašem sajtu i on pomaže pretraživačima da se bolje snađu i razumeju sadržaj vašeg internet mesta. Ako je vaš veb-sajt nov i nije ga puno drugih veb sajtova linkovalo, postavljanje sitemap-a na raspolaganje pretraživačkim mašinama je odlična praksa.

Evo servisa gde možete napraviti sitemap: XML Sitemaps, XML Sitemap Generator

Sitemap kasnije treba dostaviti pretraživačima uz pomoć vebmaster alata (pročitajte stavku 7.).

9. Pratite dostupnost veb-sajta

Jednom kada pokrenete vaš sajt nadate se najboljem. Uložili ste trud, vreme i novac i sada to treba da počne da se isplaćuje. Očekujete da kada odete na spavanje, vaš sajt nastavi sa radom. Na žalost, nije uvek tako. Postoje šanse da se ujutru probudite i vidite da sajt ne radi, a vaš inbox je zatrpan poštom korisnika koji traže pomoć od vas.

Samo praćenje dostupnosti nije direktno presudno, ali je ključno kod ranog otkrivanja grešaka i otklanjanja problema. Da ne biste morali stalno da posećujete svoj sajt kako bi znali da li radi možete koristiti ovaj servis za to: Uptime Robot – prati dostupnost vašeg sajta i obaveštava vas ukoliko dođe do prekida rada

10. Napravite bekap vašeg sajta

Bekap – kopija vašeg veb-sajta je alat broj 1 kada je popravka sajta u pitanju. Pripremite se uvek na najgore. Nikada ne možete znati kada će vaš sajt biti izložen slučajnom ili namernom delovanju neke maliciozne aplikacije koja može uništiti sve podatke i nastaviti dalje kao da nije ni bila na vašem serveru.

Obično je bekap iz cPanela dovoljan da biste osigurali svoje podatke, ali ukoliko koristite WordPress možete to uraditi i preko dodatka: BackupWordPress

Pogledajte i naš video koji prikazuje kako da uradite bekap vašeg sajta iz cPanela:

Ukoliko vam se ovaj video snimak dopao posetite i naš video kanal gde možete pronaći još korisnih uputstava: Adriahost – Hosting video uputstva

11. Zaustavite spam

Jedan deo marketing stručnjaka primenjuje ne tako popularan način za reklamiranje svojih poslova na internetu. Svaki put kada se ulogujete na svoj nalog e-pošte ili pogledate sekciju sa komentarima možete se iznenaditi koliko toga može da se nakupi za jednu noć. Sprečite spam, uštedećete svoje vreme.

Ako koristite WordPress možete uključiti dodatak Akismet, ili Disqus komentare. I jedno i drugo rešenje sprečiće spamovanje vašeg veb-mesta.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 4

12. Sigurnost

Internet nije siguran i morate krenuti od te tačke. Vremenom postaje bezbedniji, ali ako želite da vaš posao na internetu vodite neometano uložite pažnju u ovaj sektor poslovanja. Uklonite svaku mogućnost da vaš sajt bude oboren ili pokvaren. Koristite profesionalne alate za praćenje sigurnosti ili angažujte stručnjaka sa iskustvom u ovom poslu, isplatiće vam se.

Pročitajte i naš tekst na ovu temu gde možete pronaći 11 dodataka za WordPress i zaštitu od malicioznih napada: WordPress priključci za detektovanje malicioznog koda i zaštitu

13. Performanse sajta

Korisnici ne vole spore veb-sajtove. Po istraživanju koje je sproveo Microsoft, vi gubite potencijalne klijente ako ste za 250 milisekundi sporiji od veb-sajta kojeg vodi vaša konkurencija. Google je čak brzinu učitavanja stranice uvrstio u kriterijume za rangiranje pa ovaj detalj čak može uticati na kompletan SEO vaše prezentacije na internetu.

Ovde vam može pomoći PageSpeed Insights – Google alat za analizu i optimizaciju veb-sajtova kao i Pingdom Website Speed Test koji će testirati brzinu u ukazati vam na delove sajta koji uzimaju najviše vremena.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 5

14. Podesite stalne veze (Permalink)

URL igra bitnu ulogu u optimizaciji veb sajta. Postavite stalne veze za vaše URL-ove tako da prikazuju jednostavnu, kratku formu zasnovanu na ključnim rečima. Bolje je ukoliko su te reči postavljene u čitljivom nizu koji bolje opisuje šta se nalazi na stranici, odnosno, linku. Taj detalje će pomoći ljudima da znaju o čemu se radi i pre neko što posete mesto sa linka.

WordPress ovde ima jednostavno i korisno podešavanje u Podešavanja-Stalne veze.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 8

15. Pratite kada vas i gde pominju na internetu

Možete sklopiti mnogo dobrih poslova i pomoći velikom broju ljudi, ali jedno loše iskustvo, svedočanstvo nezadovoljnog klijenta na pogrešnom mestu u pogrešno vreme može da unazadi vaš posao. Podesite i organizujte praćenje spomena vašeg imena ili brenda na internetu uz pomoć sledećih alata:

Google Alerts – jednostavno vas obaveštava svaki put kada neko pomene ime vašeg brenda da internetu

Mention – takođe obaveštava i omogućava uvid u ono što ljudi govore o vama na društvenim mrežama.

16. Ciljane ključne reči i kvalitetan sadržaj

Ključne reči opisuju vaš proizvod ili uslugu. One ujedno i ukazuju pretraživačima šta se nalazi na vašem sajtu i privlače potencijalne klijente. Dobro osmislite ključne reči i obezbedite kvalitetan i bogat sadržaj koji će opravdati svako potrošeno vreme koje ljudi provedu na vašem sajtu.

Možete iskoristiti poteškoće koje ljudi imaju i ponudi rešenje koje je povezano sa vašom uslugom. Obezbedite im rešenje, uputstvo ili savet i imaćete njihovu pažnju i poverenje.

Ključne reči možete istraživati i pratiti trendove preko Google Trends-a ili Google Adwords Keyword Planner

17. Napravite uslugu obaveštenja i gradite listu e-adresa

Ljudi vole korisna obaveštenja, ali ne vole spam. Postavite formu za prijavu na obaveštenja e-poštom. Obaveštavajte korisnike o novim pogodnostima, uslovima, popustima ili proizvodima koje su ranije potraživali. Neka svako obaveštenje bude konkretno i korisno. Možete im se čak javiti i reći “Ćao! Da li ste zaboravili na nas?”, ali nemojte to stalno raditi, ne više od dva puta godišnje.

MailChimp vam omogućava da šaljete 12.000 mejlova mesečno besplatno.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 6

18. Vodite profile na društvenim mrežama

Ljudi često mešaju svrhu društvenih mreža sa alatom za prodaju usluga i proizvoda. Sajt je alat za prodaju, dok su društvene mreže odlične za podsticaj, sticanje novih i održavanje veza sa postojećim klijentima. Tu možete videti šta ljudi pričaju o vama, uključiti se u ćaskanje i sakupljati pozitivna svedočanstva. Koristite ih da privučete potencijalne korisnike i ljude koji će širiti priču o vašoj odličnoj usluzi.

Odlični alati koji će vam pomoći da vodite više mreža istovremeno su Buffer i HootSuite

19. Napravite prepoznatljiv logo

Mnoge oznake i simboli kroz istoriju pamte se hiljadama godina. Imajte to u vidu i napravite jednostavan, lako pamtljiv i prepoznatljiv logo. Pogodak je ukoliko napravite unikatni logo koji nikada nije viđen ali koji će biti prihvaćen i cenjen. Uzimite za primer logoe sportske opreme kao što su Nike i Adidas. Neka vas logo odvoji od konkurencije i omogući ljudima da vas prepoznaju.

Možete koristiti i servis kao što je Hipster Logo Generator ali je najbolje da platite grafičkog dizajnera koji će vam napraviti unikatni logo.

20. Pozovite ljude da načine sledeći korak (Call to Action)

Imate mnogo posetioca, imate i korisne sadržaje. Ljudi vas vole i smatraju da je to što radite sjajno ali se ne odlučuju na sledeći korak – kupovinu. Ljudima često treba reći šta treba da urade. Pozvati ih i pokazati. Kada zaokružimo celu ovu priču i sve savete i kada pogledate vaš sajt, da li on ljudima govori šta da urade sledeće? Da li ih usmerava na svrhu postojanja vaše internet prezentacije? Radite na tome.

Call to Action nije lako izgraditi, treba testirati način, obraćanje i kako to ljudi prihvataju. Menjati sve dok ne počne da pruža adekvatne rezultate.

Greske na sajtu koje morate ukloniti slika 7

Šta konkurenciju čini boljim izborom u odnosu na vas?

Ako konkurentna firma, internet prodavnica ili blog već radi po modelu koji je naveden kroz ovih dvadeset primera iznad, a vi se još uvek borite sa planovima da li da uopšte krenete sa popravkama, to znači da ste još iza konkurencije. Stvar je jednostavna, sve dok imate šta da prodate na način koji će ljudima omogućiti da lako, brzo i pouzdano kupuju, vaši prihodi će rasti. Zaista nije teže od toga, ali zahteva jedno pozitivno usmerenje, trud i vreme koje će biti uloženo.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , ,

2 komentara

  1. Lena август 14, 2016 at 1:57 pm #

    Sjajan tekst, svaka čast! Posebno hvala za primere dobrih alata, sa nekim od njih sam se ranije upoznala, a za neke prvi put čujem. Neverovatno koliko ima krš sajtova, i koliko ljudi nisu svesni da im i to utiče na biznis. Ja uvek prvo pogledam šta imaju od content-a na sajtu, kvalitet istog i naravno pismenost. Uvek mi spelling greške prve zapadnu za oko; razumem da ima ljudi koji ne znaju engleski najbolje, ali za greške u srpskom nema opravdanja. A i kad je engleski u pitanju, uvek može da se angažuje profesor neki da proveri spelling, ili neki od milion onlajn alata, npr ovaj spomenut u Vašem tekstu ili recimo http://respelt.com/

    • Ivan Blagojević август 15, 2016 at 12:50 pm #

      Hvala na pohvali i na dojavi za Respelt! 🙂 Svako iskustvo možete slobodno podeliti sa nama. Uvek je sve u oku posmatrača, pa sitni detalji ne moraju uvek da zasmetaju, ali s obzirom na to da je za uspešan rad potreban svaki čitalac koji može postati klijent, uvek je dobro urediti sve detalje.

Pošalji komentar