21 trik da pojednostavite život!

Koliko god da želite da isplanirate svoj dan, neke stvari će se uvek naći na putu. Teško je da bez problema obavite sve što ste naumili. Ovo jednostavno znači da ćete morati da se uhodate i pređete te prepreke – jednostavnim uprošćavanjem svega što radite. Sve što je dalje u tekstu navedeno nažalost nije primenljivo u svim poslovima i sferama života.
zen1
Ovo su neki korisni trikovi i pomoću njih će sve zaista biti mnogo jednostavnije:

1. Metod tri kutije

Ukoliko želite da raščistite krš u vašoj sobi, na stolu, polici, u fioci itd. iskoristite “metod tri kutije” da biste brzo razvrstali stvari koje nađete prilikom čišćenja. Poskidajte sve sa police, izvucite sve iz fioke i u isto vreme raspoređujte u tri različite kutije: BACITI, POKLONITI, MOŽDA OSTAVITI. Za prve dve je sasvim jasno šta ćete raditi…treća je za stvari za koje niste potpuno sigurni a takvih stvari uvek ima – krš su, ali ste sentimentalno vezani za njih ili mislite da će vam zatrebati u budućnosti. Ostavite te stvari u kutiji i čuvajte ih – videćete za par meseci šta ćete sa njima…Sve što vam je potrebno i što ćete koristiti lepo posložite na policu i u fioku.

2. Napravite zonu “bez uznemiravanja”

Ovo je super kad je potrebno da se skoncentrišete na ono što radite – što je otprilike svaki dan 🙂 Obezbedite sebi prostor gde neće biti telefona, mailova, kolega, dece, žena, ničega na zidovima, messengera ili Twittera, blejanja na webu…sa vama ostaje samo ono što vam je neophodno za rad. Odredite sebi koliko ćete raditi u takvom okruženju – recimo od 8h do 10h ujutru. Ali da ispoštujete to, u tom periodu nema nikakvog ometanja. Mailove i pozive rešavajte pre ili posle. Ovo je savršeno kad morate da radite nešto na šta morate da se skoncentrišete, napr. pisanje bloga 😀

3. Napravite kratak spisak

Ovo je ključna stvar ako hocete da vam život bude jednostavniji. Napravite spisak stvari koje najviše volite da radite a da na spisku ne bude više od 4 do 5 stavki. Ja lično volim odlaske u bioskop, ispijanje moke, izlaske, igrice i uopšte, blejanje sa meni dragim ljudima. Probajte da izbacite sve što nije na ovom spisku kako biste imali više prostora u vašem životu za stvari koje volite.

4. Odloži sve na nedelju dana

Ukoliko ste preopterećeni, odlučite da ne prihvatite bilo kakve nove poslove u toku nedelje. Ukoliko se i desi da dobijete, ljubazno odbijte. Ukoliko je u pitanju posao koji ne možete da odbijete, recite da morate ove nedelje da završite projekte koji su u toku a da ćete sledeće nedelje prionuti na posao koji vam je dodeljen. Zatim izaberite dva ili tri projekta (u zavisnosti od kompleksnosti) i skoncentrišite se na to da ih završite ove nedelje. O novim projektima brinite sledeće nedelje.

5. Probajte bez rasporeda

Kad god ste preopterećeni, primenite ovo. Možete da odredite sebi da više nećete zakazivati sastanke. Ovo se ne odnosi na sastanke koji su jako bitni, medutim, ukoliko imate taj izbor i možete da odredite da li ćete ići danas ili sledeće nedelje, uvek možete reći da ste nažalost prebukirani i da možete da se čujete narednih dana i dogovorite se. Neka dan bude samo za vas, a na samom početku izaberite nekoliko stvari na koje ćete se skoncentrisati i završiti ih.

6. Jedna stvar dnevno.

Ovo je dobro za sve koji se razlete na više stvari odjednom. Nemojte dozvoliti sebi da radite više stvari u isto vreme. Kad pišete članak, onda se skoncentrišite samo na to, dok ne završite. Kad proveravate mailove, samo to radite dok ne ispraznite inbox. Jedno po jedno. Probajte ovaj princip da izgurate jedan dan. Ako vam je ok, nastavite ovako.

7. Započnite dan na miru.

Ovu stavku nemojte da preskačete jer vam značajno menja ceo dan. Istuširajte se na miru, popijte kafu..ja obavezno ujutru uz kafu gledam Bear Gryllsa a posle Mythbusterse…Izdvojite za to 10 minuta do sat vremena ujutru, zaista će vam značiti a dan će vam proteći mnogo lakše.

8. Koristite samo 7 namirnica

Ukoliko vam je zdrava ishrana bitna ali jednostavno nemate vremena za pripremu ili da imate tih 5 manjih obroka dnevno, probajte ovako nešto. Obezbedite sebi hranu koja nije iz kesice ili fast fooda. U ishrani možete koristiti sedam namirnica: voće, povrće, žitarice, belo meso, ribu, orašasto voće (u manjim količinama).

9. Bez papira

Najgore što može da vas zadesi na radnom mestu jeste da ga ne vidite od silnih papira koji su se nagomilali a teško da će bilo šta od toga zaista biti potrebno. Koristite kompjuter i insistirajte na razmeni mailova što više ukoliko je moguće. Prvo što ćete imati sređenije radno mesto i samim tim ćete se bolje snalaziti, što ćete olakšati mnoge radne procese i spasiti drveće od kojeg se izrađuje papir 🙂 Ukoliko se vaše poslovanje svodi na komunikaciju preko Interneta, onda vam je dosta lakša organizacija jer imate idealnu mogućnost da sortirate sve što vam je potrebno putem foldera i kad vam nešto treba, izvršite pretragu…mnogo bolje nego da tražite po gomili papira, složićete se. Ukoliko ipak morate imati primerak i na papiru, skenirajte i sačuvajte primerak u odgovarajućem folderu. Ali ipak insistirajte da vam se sve šalje elektronskim putem.

10. Medija detox

Ukoliko je došlo do toga da ste jednostavno pretrpani informacijama, što se tiče posla i privatnog života, možda je dobro da izdvojite neko vreme i radite sve što volite – idite na pecanje, vozite bicikl, idite na plivanje…radite bilo šta što ne uključuje korišćenje kompjutera (fejsa, twittera…) ili gledanje TV-a, čitanje novina. Pored ono malo slobodnog vremena što imamo, možda je dobro da malo rasteretite mozak i jednostavno ne dozvolite makar jedan ili dva dana da znate šta se dešava u zemlji i svetu…Eventualno gledajte Simpsone ili bilo šta što će vas nasmejati…ali opet je bolja opcija da su vam takve stvari nedostupne kad god imate slobodnog vremena. Videćete koliko ćete se istinski odmoriti…

11. Ograničite se na 3 taska

Ukoliko ste danas pretrpani, izaberite 3 najvažnija taska za danas. Ne samo da budu važni već i da znate da će to što ćete danas uraditi imati efekta u budućnosti. Skoncentrišite se na rešavanje ta 3 taska i ukoliko se desi da vam ostane vremena pređite na rešavanje sledećih, mada možete i da odmorite, zaslužili ste.

12. Ograničite se na samo jedan projekat

Na koliko ste projekata u ovom trenutku? Ukoliko ste na previše, to se svakako odražava na vašu efikasnost. Umesto toga, skoncentrišite se na jedan projekat u datom trenutku a ostali neka čekaju. Trudite se da se fokusirate na završavanje jednog projekta i po završetku pređete na rešavanje drugog projekta…ako skačete sa projekta na projekat, pogubićete se i tada dolazi do problema za čije će vam rešavanje biti potrebno više vremena nego da ste uzeli da ih rešavate jedan po jedan.

13. Mailovi od 5 rečenica

Mnogima se već dešavalo da previše vremena bace na pisanje mailova. To je super ako vam se posao svodi na celodnevno pisanje mailova, ali realno, ko još ima takav posao? Ukoliko mislite da provodite previše vremena u pisanju i odgovaranju na mailove, svedite sve što možete na pet ili manje rečenica. Značajno ćete dobiti na vremenu. Mail neka bude kratak, koncizan i pre svega razumljiv za onog ko ga čita.

14. Pravilo od 30 dana

Ovo je super za sve koji imaju problema sa impulsivnom i neplaniranom kupovinom. Ukoliko želite nešto da kupite, zapišite na papir. Nakon 30 dana, ako i dalje želite stvar, kupite je. Veliki je problem razjasniti šta želite i šta vam je zaista potrebno. Ovo možete primeniti u slučaju da želite da kupite novi telefon, laptop itd…razjasnite sebi da li vam je to zaista potrebno u datom trenutku…skroz je ok planirati.

15. Kupujte odeću u par boja

Na ovaj način ćete zaista pojednostaviti frustrirajući proces oblačenja. Kad kupujete odeću, birajte svega par boja, i samim tim ćete moći da pravite kombinacije a da vas niko ne ismeva. Kupujte crno, sivo, plavo, zeleno, jako je lako upariti ove boje. Ništa kao frustracija ujutru kad ne znate šta ćete obući jer se samim tim loše osećate u toku celog dana.

16. Jedno unesite, dva izbacite

Kad kupujete nove stvari za kuću, postarajte se da izbacite dve stvari na jednu novu. Logično bi bilo kad kupite jednu stvar, jednu izbacite ali iz nekog razloga, to ne vrši posao a stvari se gomilaju. Ništa gore od osećaja pretrpanosti u kući.

17. Radite četiri dana u nedelji

Možda ćete se nasmejati kad pročitate ovo jer mnogi nemaju taj luksuz, pogotovo da isplaniraju ovako nešto i zaista ispoštuju raspored i rade četiri dana nedeljno. Ukoliko možete da se organizujete, uradite tako, radite četiri dana nedeljno po osam sati dnevno ili manje. Ali kako da radite četiri dana nedeljno ako trenutno radite pet dana nedeljno i iskreno jedva postižete sve? Nekad ovo može da upali. Kad znate koliko imate vremena, iz nekog razloga zapnete više i završite sve na vreme. Samim tim bi završili najvažnije taskove jer znate da imate manje vremena. Možete da prebacite i deo poslova na nekog drugog, naravno, taj deo da ne bude težak i da realno ne može ništa pogrešno da se odradi.

18. Rana penzija

Zvuči radikalno ali neki će uvideti da je ovako nešto moguće. Odredite sebi neki datum kada ćete otići na duži odmor. Odmor može da potraje čak mesecima! Zapnite, radite, uštedite novac i priuštite sebi da odmorite od posla. Kad se budete vratili na posao, bićete itekako orni i puni entuzijazma. Ovo će zvučati neverovatno ali moguće je čak da odredite sebi odlazak u penziju za pet ili deset godina. Kad imate tako nešto u planu, daćete sve od sebe da se obezbedite sredstva da to zaista i bude moguće…to će značiti da ćete morati da donesete sada neke odluke. Da li sada želite da iskoristite duži odmor ili da zapnete i da omogućite sebi raniji odlazak u penziju. Trudite se da ne budete toliko impulsivni, planirajte, štedite, investirajte u drugačiji život. Radite i zaradite sada što više da ne biste morali kasnije…jer će kasnije biti sve teže.

19. Ograničite prostor za skladištenje

Imate tendenciju da čuvate sve i svašta? Iako realno znate da mnogo toga više nikad nećete upotrebiti. Na primer onu tastaturu na kojoj ne rade slova t, j, k…ili fiksni telefon koji ne radi…i ko zna šta još…Zahvaljujući tim stvarima, ne možete da se snađete i nađete ono što vam zaista treba u datom trenutku i gubite vreme nervirajući se. Isto važi i za radni sto…ako imate fioke, koliko vam treba vremena da nađete jednu olovku…najbolje je da imate sto bez fioka jer ćete se morati organizovati i na minimalnom prostoru održavati radno okruženje u kome se možete snaći. Nepotrebne stvari bacite – ovo se može primeniti na svaki prostor.

20. Zaustavite nalet informacija

Koliko informacija dopire do vas na dnevnom nivou? Toliko da se nekad osećate kao da će vam eksplodirati glava. Vrlo je lako pogubiti se. Koliko vam samo dolazi mailova u ovom trenutku…a sve treba da obradite. Nađite način da to sprečite. Odjavite se sa mail lista za početak (ako jednom odete na tu žurku, to ne znači da morate stalno da dobijate newslettere za dizel party četvrtkom), zamolite sve koji vam šalju lančana pisma i šale da prestanu sa time, koristite automatske filtere za sve što zaista ne morate da čitate. Često čitate online izdanja novina? Umesto pet izvora, izaberite samo jedan koji će vam dolaziti na mail.

21. Šaljite samo pet mailova dnevno

Izaberite pet najbitnijih mailova danas i odgovorite samo njima. Ostale odložite ili izbrišite. Na ovaj način postavljate prioritete. Tačno, neki ljudi danas neće dobiti odgovor ali ni vi nećete provesti čitav dan čitajući i odgovarajući na mailove i samim tim ćete imati šanse da završite zaista bitne stvari. Oslobađajuća i olakšavajuća činjenica je da vam mnogi neće praviti nikakve probleme što im nije odgovoreno.

Pogledajte, isprobajte dve, tri stvari sa spiska i ako pije vodu, probajte da primenite ostalo.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , , ,

Nema komentara.

Pošalji komentar