5 sigurnih pokazatelja da vam treba redizajn sajta

blueprintNazad u 2005. godini postavili ste svoj biznis online koristeći najnovije i najmodernije eCommerce tehnologije. Danas, skoro pola decenije kasnije, vaš web sajt se još uvek provlači, ali taj lejer digitalne farbe polako počinje da pokazuje znake starenja.

Da li vam ova priča zvuči poznato?

Standardi, stilovi i najbolja praktična rešenja se na web-u menjaju svetlosnom brzinom i iako vaš sajt jeste i dalje potpuno funkcionalan vaši klijenti i potencijalni saradnici odlaze sa njega, a vi nemate pravi razlog zašto se to dešava. Evo 5 pitanja koje treba da postavite sebi da biste saznali da li je vašem sajtu potreban redizajn.

Pitanje 1: Po pitanju brzine, koliko se brzo učitava vaš sajt?

 Naporno ste radili kako bi svoje posetioce doveli do vrata svog web sajta – nemojte ih uspavati beskonačnim učitavanjem. Bezbroj studija je sprovedeno i svi su pokazali jedan zajednički rezultat: Više vremena za učitavanje = Manje posetilaca = Manje posla.

Studija koju je sproveo Akamai 2006-te godine pokazuje da ako je vašem sajtu potrebno duže od 4 sekunde da se učita 33% posetilaca odnosno jedna trećina će napustiti sajt. Amazon je otkrio da 100ms dodatnog vremena potrebnog za učitavanje strane smanjuje prodaju za 1%, dok Google smatra da povećanje vremena za učitavanje od 500ms rezultira opadanjem posete za oko 20%.

Kako god da proučavate ove brojeve jedno je sigurno, vaš sajt mora da se učita brzo. Pokušajte da optimizujete svoj sajt tako što ćete pre svega optimizovati svoje slike za web, agregirajte i prečistite svoj CSS i otklonite nepotrebni sadržaj kako biste smanjili nepotrebne HTTP zahteve. Možete i da pokušate da promenite hosting kompaniju ukoliko problem sa učitavanjem nastavi da se pojavljuje.

Pitanje 2: Da li vašem sajtu nedostaje doslednost?

Iako se čini da nije tako, doslednost u ključnim elementima na vašem sajtu je neophodna.  Elementi kao što je navigacija, font i boja fonta, URL format moraju da budu u skladu i istom stilu kroz ceo sajt, jer to pokazuje vašu profesionalnost i privrženost detaljima kada vodite posao.

Ako je vaš sajt prepun grešaka u kucanju, različitih veličina fonta, slika koje se ne učitavaju ne samo da će to umanjiti kredibilitet vašeg sajta već može da ima i negativan uticaj na SEO strategiju, što će na kraju dovesti do manje prodaje.

Sajtovi kao što su Yahoo, eBay i BBC imaju na stotine, ako ne i hiljade strana online u svakom trenutku, a opet sve te strane imaju isti izgled, dizajn i stil. Prođite sajt, hvatajte beleške, proučite da li vaš sajt ima svoju konzistentnost kao što to imaju prvoligaši.

Pitanje 3: Da li je vaš web sajt natrpan informacijama?

Nemojte da pokušavate da odjednom bacate tekst, slike, ikonice, dugmiće, reklame ili šta god na vašeg posetioca. Prenatrpanost informacijama će vas sprečiti da iznesete na površinu najvažnije informacije, a vaš posetilac će morati da se probije kroz gomilu đubeta da bi došao do njih. Bićete zapanjeni koliko oko može da zanemari informacije koje su bitne ukoliko nisu jasno prikazane.

Da se ne bi držali samo negativnih primera evo jednog korisnog linka kako biste shvatili različite hijerarhije podataka koje se u današnje vreme koriste. Dok čitate pokušajte da razmislite kako su informacije organizovane na vašem sajtu. Rapoređivanjem informacija po nekom od ovih arhitektura ne samo da će vam dovesti više posetilaca već i više kupaca.

Pitanje 4: Da li je vaš sajt old school?

Nisu samo tehnologije deo weba koji napreduje jako brzo, stil takođe evoluira. Koji god da je stil bio fancy u ’05 danas više nije.

Kao i frizura, web sajtovi stare. Ono što je bilo cool pre par godina danas se tretira kao passe. Ponekad je ovo posledica trendova u dizajnu – npr. 3D dugmići i interfejsi koji su bili tako popularni pre par godina kada su grafički alati omogućili laku izradu takvih efekata. Drugi razlog je sazrevanje web-a i činjenice da web dizajneri bolje shvataju šta posetioci žele. Na primer Flash intro je bio tako cool dok web dizajneri nisu shvatili da ljudi to ne vole već žele da idu odmah na glavni sadržaj. Ispotavilo se da je flash intro na web sajtu nepotreban i da nema svrhe stavljati ga.

Pitanje 5: Da li se vaš sajt renderuje perfektno?

Pod perfektnim, mislim na stvarno perfektno, u svim browser-ima, na svim operativnim sistemima i na svim platformama bez teksta koji prelaze jedan pre drugog, dodatnih skrolova itd. Vi svakako ne želite da degradirate svog korisnika na osnovu izbora browser-a, bez obzira da li se radi o Internet Exploreru na Windows-u, Firefoxu na MAC-u ili  Safariju na iPhone-u.

Naravno ovo ne znači da morate da instalirate sve moguće browser-e ikad proizvedene. Evo jednog korisnog linka sa alatima koji bi vam mogli biti od koristi. Koristeći neki od ovih alata možete da bacite pogled na to kako vaš sajt izgleda „u cipelama“ vašeg korisnika – bićete zapanjeni rezultatima.

Kako je vaš sajt prošao ovo kratko ispitivanje i testiranje? Nemojte se plašiti, bez obzira da li se radi o manjim, većim promenama ili pak o promeni hostinga, kod nas možete naći sve što vam treba. Adriahost vam je uvek na raspolaganju. Mi smo tu zbog vas.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , ,

1 komentar

  1. Ana октобар 20, 2015 at 10:41 pm #

    Dobar tekst, i uvek aktuelan. Trendovi se menjaju, a ako zelite da imate dobar sajt i dobru poziciju na pretrazivacima, morate da ih pratite i prilagodjavate se promenama. Ili da nadjete strucnjake koji ce to da rade umesto vas.

Pošalji komentar