Blogerske greške koje troše vreme svima

blogerske-greske-koje-svima-trose-vreme

Ne potencira se slučajno na tome da je blogovanje veština koja zahteva stalno usavršavanje. Neprestanim usavršavanjem prevazilaze se greške i zablude koje mogu otežati rad na blogu. U ovom tekstu možete pročitati koje su najčešće blogerske greške. Ukoliko se prepoznate u nekom od datih primera, nemojte biti preterano samokritični, jer su ovo okolnosti koje ne zaobilaze ni one najiskusnije.

Greška #1: Očekujete uspeh preko noći

Da biste postali bloger, neophodno je da radite na sticanju znanja. Ulaganje u znanje iziskuje vreme. Neophodno je da se pored teorijskog posvetite i praktičnom radu. Najpre pronađite oblast u kojoj se najbolje snalazite i tematiku koju poznajete. Međutim, i pored toga se neprestano morate usavršavati što će vam nakon isteka određenog vremena i doneti uspeh.

Greška #2: Ne obrađujete temu koju dobro poznajete

Najbolje je pisati o onome u šta se razumemo. Ako pored toga želite da se bavite i temom o kojoj malo znate, potrudite se da je upoznate i proučite ili nemojte ni počinjati. Izvori znanja bi trebalo da budu raznovrsni kako biste formirali konkretnu sliku o temi koja vas intigira i kako biste to dočarali svojim čitaocima.

Greška #3: Vaš blog – vaša lična ispovedaonica

Čitaoci nisu zainteresovani za vas, vaš život i probleme. Kao bloger i pisac, vaš posao je da pomognete, vodite i inspirišete svoju publiku. Priče o vašim iskustvima su dobre, jer mogu da upotpune vaše redove, ali samo ako se pažljivo doziraju. Ako vaše mišljenje, stav ili doživljaj nečega zaista ne pomaže čitaocima, nemojte ih ni koristiti u pisanju.

blog-kao-licna-ispovedaonica

Greška #4: Volite kompleksnost

Možda je vi i volite, ali mnogi ljudi ne dele tu ljubav. Iako kompleksnost često govori o vašem školovanju, postignućima i inteligenciji, ispostaviće se da čitaoci radije biraju čitljivost.

“Jednostavnost je vrhovna sofisticiranost”

~Leonardno da Vinči

Dobar bloger koristi metafore da objasni apstraktne ideje. Koristi jednostavne i proste priče da prikaže složene koncepte. Kada sledeći put budete pisali probajte da pojednostavite svoje ideje. Istakažite ih prostim rečima. Umesto dugačkih i složenih rečenica, koristite kraće, proste i jasno definisane.

Greška #5: Mislite da morate da objavljujete dnevno

Grize vas savest zato što nemate vremena da pišete i objavljujete svakoga dana?

Razmislite da li i vaši čitaoci imaju vremena da vas čitaju svakoga dana. Ako ipak i uspevate da objavljujete svakodnevno, verovatno je da ne pridajete dovoljno pažnje konverzacijama kao što su komentari na blogu ili društvenim mrežama. Ne zatrpavajte vaše čitaoce tekstovima. Umesto toga pružite im šansu da shvate vaše poruke. Pružite šansu i sebi da budete shvaćeni. Nije redak slučaj da mnoge ideje bolje razumemo sutra pre nego danas ili juče. Razmislite o tome.

Greška #6: Ne znate za koga pišete

Ako izgubite smisao za adresiranje članaka i ne znate kome ste namenili to o čemu pišete vaši tekstovi dobijaju opšti stil. Postaju šablonski i završavaju se obraćanjem nikome.

Umesto što se obraćate širokim narodnim masama, probajte da pišete jednom čitaocu. Vi tačno znate šta je njemu potrebno i pišete da biste mu pomogli.

ne-brinete-o-temi-bloga

Greška #7: (Više) Ne brinete o temi bloga

Vi ste osoba koja mora da brine o tome. Ne dozvolite sebi da usled pada inspiracije proširite temu nesrodnim sadržajima. Iako to može biti zanimljivo i osvežavajuće, posle dužeg vremena može oterati stalne čitaoce.

Greška #8: Vaši tekstovi su bez ličnog potpisa

Stotine, možda i hiljade blogera piše na temu koju i vi obrađujete. Šta vas čini drugačijim?

Čak i kvalitetni i praktični tekstovi bez ličnog potpisa čine vas lako zamenjivim nekim drugim blogerom iz vaše klase. Ne svrstavajte se u grupu blogera ” ja takođe pišem o tome”. Pisanje na istu temu se ne može lako izbeći, ali se može dati drugačiji prizvuk, pa probajte:

  • Sagledajte već obrađivanu temu iz nekoliko različitih uglova posmatranja i pronađite najinteresantniji.
  • Pronađite činjenice koje govore u korist rešenja koje je drugačije ili čak suprotno od već ustaljenog.
  • Podelite lično iskustvo kao praktični vodič.
  • Istaknite svoju jedinstvenost na nenametljiv način.

Greška #9: Pišete tekst za manje od 10 minuta

Da li ste vi pisac koji svoje tekstove piše u jednom dahu i bez greške? Većina blogera to ne postiže. Da bi vam bilo jasnije potrudite se da pređete makar sledeće korake pri stvaranju jednog teksta:

  • Pregledajte smisao teksta. Probajte da uklonite jedan pasus i vidite da li se menja osnovna ideja. Da li svaki pasus po smislu sledi onaj prethodni?
  • Uklonite šale i dosetke koje nisu šaljive ili nemaju veze sa temom.
  • Sredite svaku rečenicu. Od jedne dugačke napravite dve kraće. Teške i nepoznate reči zamenite jednostavnim.
  • Ispravite svaku slovnu ili gramatičku grešku.

clanak-za-manje-od-10-minuta

Greška #10: SEO ima veliki uticaj na vaš stil pisanja

Pisanje isključivo za Google će uništiti vaš stil. Ako pišete samo za robote, jasno je da ćete ljudska bića ostaviti uskraćenima. Ne dozvolite Google-u da vas pretvori u mašinu za procesuiranje reči. Na prvom mestu se usmerite publici, a tek onda na optimizaciju teksta. I pored dobro optimizovanog sajta, Google vas ipak neće puno voleti bez ljudi koji bi vas čitali.

Greška #11: Previše obraćate pažnju na broj reči

Sigurno vam se desilo da napišete tekst od 598 reči kada ste se zapitali šta još da dodate. Mnogi promovišu ideju da je duži, bogatiji tekst uvek bolji. Naravno, to je netačno koliko i tvrdnja da je kraći i sažetiji tekst kvalitetniji. Zaboravite na broj reči. Neka vam jedini cilj bude čist i jasan način iznošenja predstavljanja svoje ideje. Trista ili hiljadu trista – nebitno je sve dok se ideja ne guši u moru nepotrebnog.

Greška #12: Ne pišete čistim jezikom

Koliko god to vama izgledalo zabavno, žargon, interne šale vašeg društva i zvučne manje poznate reči mogu naterati čitaoca da često zastaje razmišljajući o značenju. Isti razlog ih može naterati i na odustajanje od čitanja. Razmislite i o tome.

Greška #13: Zaključci nisu inspirativni

Ovo je greška koja se često provlači, mnogi misle da je zanemarljiva i pri tom greše. Uložili ste dosta energije i napisali odličnu priču, a onda ste brže bolje odradili zaključak. Loš zaključak je kao kada posle glavnog jela koje je oduševilo sve za večerom, servirate ustajali dezert koga imate samo zato što ga često pravite. Jednostavno, ostavlja loš ukus u ustima bez obzira na prethodni specijalitet. Zato, ako nemate snage da danas napišete zaključak, uradite to sutra.

Imate li vremena?

Naši čitaoci izdvajaju svoje vreme da bi čitali ono što mi pišemo. To vreme dobijamo na kredit i nije ga lako zaslužiti. U vremenu u kom se povećava interesovanje za blogovanjem, gde svako ima nešto zanimljivo da kaže, napiše ili usnimi kamerom lako ga možemo i izgubiti. Vreme koje vaši čitaoci provode na vašem blogu uzimajte kao pruženu šansu. Pazite kako ga koristite.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags:

No comments yet.

Submit Comment