Google izbacio novi način indeksiranja

Google je pre par dana najavio da je priveo kraju radove na Google Caffeine-u, novom i poboljšanom sistemu za indeksiranje web stranica, koji sada pokreće najveći svetski pretraživač.

google-caffeine

Google je u avgustu 2009 najavio da radi na novoj verziji svog sistema za pretraživanje, koji je primio naziv ‘Caffeine’ ,  zamišljen da napravi brže , preciznije indeksiranje kao i sistem pretrage uopšte. Takođe je zamišljeno da unapredi pretragu ogromnih sadržaja .

Prošlo je skoro 10 meseci, i Google je napokon objavio da je Caffeine implementiran i radi bez problema na njihovom sistemu pretrage.

U principu funkcioniše veoma jednostavno, evo šta o tome kaže Google:

‘Naš stari sistem pretrage je imao nekoliko slojeva, od kojih su se neki brže update-ovali od drugih, ali glavni sloj pretrage je ažuriran na par nedelja. Da bismo ažurirali neki sloj po starom indeksiranju, morali smo da pretražimo ceo web, što je značilo veliki vremenski jaz od trenutka kad nadjemo stranicu, do momenta kad je prikažemo u pretrazi.

Caffeine , sa druge strane, pretražuje web u manjim porcijama, I ažurira indeks pretrage na dnevnom nivou I globalno. Čim nadjemo nove stranice, ili nove informacije na postojećim stranicama, možemo ih odmah dodati na indeks pretrage. Ovo konkretno znači da možete naći svežije  stranice nego ikad do sad – bez obzira kad I gde su objavljene.’

Smešan podatak: Za količinu podataka koju Caffeine prikupi u sekundi bi bilo potrebno 625000 Ipod-ova, najvećeg kapaciteta. Kad bismo te Ipodove složili jedan pored drugog, napravili bi Ipod vozić od 63 kilometra.

Obzirom da se danas sadržaj web stranica generiše i obnavlja brže i više nego ikad, ove promene imaju smisla. Pretnja zvana Bing je i dalje tu, što govori da Google i dalje ne može preuzeti kompletni monopol na polju pretrage sadržaja. Možda još uvek niste primetili promene u sistemu pretrage, ali za par dana, nedelja, meseci one će biti evidentne. Dajemo primer našeg sajta, koji je nedavno redizajniran, sa novim linkovima, a već posle 2-3 dana Google je uspeo da pohvata nov sadržaj i nove linkove.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , , ,

2 Responses

  1. Dragoslav Savkic октобар 11, 2015 at 12:52 pm #

    Upravo kao sto je napisano. Google mnogo brye indeksira nove sadrzaje na sajtovima.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Maksimalno iskoristite Google Analytics - април 13, 2015

    […] smo nekoliko puta pisali o Google-u, njegovom novom načinu indeksiranja, kao i o troškovima SEO optimizacije i koliko je zapravo bitno da ona bude profesionalno […]

Submit Comment