Kako da napravite web prodavnicu uz pomoć WooCommerce

featUkoliko želite da napravite webshop, postoji veliki broj opcija koje možete odabrati kao platformu na kojoj ćete zasnovati vašu novu prodavnicu. Naravno, koristićete neki od CMS sistema,  međutim najbitnije pitanje je: Koji sistem ima najbolju podršku?

Odgovor je WordPress!

WordPress ima najaktivniju i najkorisniju zajednicu na internetu. Možete dobiti instant odgovore od stručnjaka širom sveta, besplatno. Postao je moćna platforma za izgradnju bilo koje vrste sajta.

WooCommerce je, za sada, najbolji plugin za izgradnju webshopa sa preko milion preuzimanja i odličnom podrškom.

Ovaj kratak tutorijal će vas uputiti u to kako da registrujete domen, odaberete server i postavite jednostavan webshop na WordPress-u pomoću WooCommerce plugina.
Sledi šest jednostavnih koraka i mi ćemo vas sprovesti kroz njih detaljnije:

  • Razmislite o imenu domena i registrujte ga.
  • Izaberite stabilan hosting koji će podržati posetu na vašoj prodavnici
  • Instalirajte WooCommerce plugin
  • Konfiguracija WooCommerce-a
  • Pronalaženje i instaliranje teme Woocommerce-a
  • Dodavanje stranice i proizvoda

Korak 1: Razmislite o imenu domena i registrujte ga

Naći pravo ime za vaš domen može da bude teško, uzevši u obzir koliko je internet postao zasićen, medjutim dali smo par saveta kada je u pitanju registracija domena. Da vam olakšamo, obična lista će vam pomoći oko odluke o imenu vašeg webshopa. Navešćemo generalnu listu stvari koje treba da imate na umu.

1. Prvo, saznajte protiv koga se takmičite na lokalnom i internacionalnom tržištu. Poslednja stvar koju želite je da uletite u ratove brendova.

2. Drugo, mislite na jedinstven i kratak (ali zarazan) naziv domena, koji će biti lakši ljudima da zapamte.

3. Takođe, morate odlučiti da li će vaša prodavnica biti poznata kao specijalna u određenoj kategoriji proizvoda ili želite da izgradite brend. Specijalna prodavnica će imati ime domena npr “https://barskestolice.rs/” , koji se takođe smatra kao bogata ključna reč domena i može privući usmereni saobraćaj sa pretraživača (ukoliko se radi pravilno).

4. Upoznajte svoju ciljnu publiku! Znajte da li ćete prodavati svoje proizvode u vašoj zemlji, u kontinentu ili da li ćete želeti da idete ka globalnoj dominaciji na tržištu.

Ako želite da prodate u jednoj zemlji, recimo u Srbiji, onda će najbolja opcija biti da se domen završava sa ‘‘.rs’’, jer će biti više favorizovan u rang listi pretraživača za srpska tržišta.

Ukoliko želite da prodate u više zemalja, onda možete investirati u domene drugih zemalja, kao što su “barstools.co.uk” za Ujedinjeno Kraljevstvo i “tabourets-de-bar.fr” za Francusku i tako dalje.

Takođe, možete i koristiti generalne domene kao što je .com, ali pronalaženje .com domena je teže.

5.  Ukoliko su sva imena domena kojih se možete setiti  zauzeta, možete razmisliti o sinonima i kombinovati ih, a zatim ćete dobiti i jedinstveno ime domena.

Nakon što ste razmislili o imenu domena, sledeća stvar koja je potrebna jeste da registrujete domen.

Korak 2: Kupovina Web Hostinga

Nakon što ste završili sa registracijom domena, morate potražiti pouzdan web hosting servis, koji će preuzeti brigu o podacima vaše prodavnice. Trebalo bi da tražite hosting provajdere koji imaju skaliranje usluga, jer ćete se vi truditi da vaš webshop raste u budućnosti. Skaliranje će vam pomoći da se pobrinete za iznenadne skokove na vašu ekonomičnu prodavnicu. Predlažemo da pogledate AdriaHost hosting pakete.

Korak 3: Instaliranje WordPress sa WooCommerce-om

Kada kupite hosting paket, možete instalirati WordPress na jedan od tri načina:

  • samostalno, koristeći AdriaHost uputstvo
  • AdriaHost može besplatno instalirati WordPress za vas, biće dovoljno da navedete da želite instalaciju u vašoj porudžbini

Kada je WordPress instaliran, potrebno je da dodati Woocommerce dodatak, preko opcije Plugin – Add New. Ukucajte u pretrazi WooCommerce i kliknite na Install a zatim Activate Now.

woocommerce install

Korak 4: Podešavanje WooCommerce-a

Sada, kada imate instaliran WooCommerce, moraćete da ga prilagodite dodavanjem proizvoda, detaljima plaćanja i prilagoditi temu.

WooCommerce automatski kreira sledeće stranice:
1. Shop Page: To je strana sa zapisima o proizvodu. Obično se vodi kao početna stranica jedne ecocommerce radnje.

2. Cart Page: Stranica koja prikazuje izabrane proizvode od strane kupca.

3. My account Page: Strana za kupce koji upravljaju svojim nalozima.

4. Checkout Page: Stranica na kojoj je prodaja završena.

Ako već koristite postojeću temu, možete proveriti da li je kompatibilna sa WooCommerce-om. Ako krećete ispočetka, možete odabrati neku od besplatnih tema za WooCommerce.

Pretraga za WooCommerce temom
Ako želite da promenite temu vašeg webshopa, onda možete promeniti i tražiti novu temu tako što ćete kliknuti na WP Admin -> Appearance -> Themes -> Add New -> Search themes. Najlakši način da pronađete WooCommerce temu besplatno je da ukucate ključnu reč ‘‘woocommerce’’. Mi predlažemo da odaberete StoreFront temu, laka je za upravljanje.

Korak 5: Generalna konfiguracija WooCommerce-a

WooCommerce je bogat. To zaista pretvara običan WordPress sajt u punopravni webshop. Međutim, moramo postaviti specifikacije kako bi dali najbolje iskustvo kupcu. Da biste to uspeli, idite na WP Admin -> WooCommerce -> Settings.

9.WooCommerce-Settings

Generalne opcije
Na početnom ekranu, videćete General Options sekciju. Ovde možete da podesite koja je lokacija baze vase prodavnice (u kojoj porez proizvoda ide na osnovu vase izabrane lokacije) i zemlja u kojoj prodajete. Po difoltu, postavljeno je ‘‘Prodaj u svim zemljama’’, ali možete konkretno izabati zemlje za vase aktivnosti prodaje. Takođe bi trebalo postaviti željenu valutu ovde.

10.Currency-Options

Opcije proizvoda
U narednoj kartici pod nazivom ‘‘Products’’ postoje različite opcije za koliko će proizvodi biti prikazani na vašem sajtu. Osnovna podešavanja će biti kao što je prikazano na slici. Uvek možete promeniti ova podešavanja onako kako vam se sviđa.

11.Product-Listings

Poreske opcije

U ovoj kartici podešavanja možete podesiti da li ćete uneti cene koje uključuju ili isključuju porez i onemogućiti poreske kalkulacije.

12.Tax-Settings

Checkout Process
U ovom podešavanju možete da definišete kako će se process plaćanja odvijati u vašoj ecocommerce radnji.

Generalno, moraćete da podesite “Cart Page” kao “Cart” i “Checkout Page” kao “Checkout”. Takođe, na ovoj stranici možete da odabere opcije plaćanja koje će stajati na raspolaganju svojim klijentima.

13.Checkout-Options

Opcije transporta
Na ovoj kartici možete kontrolisati sve preference u vezi transporta sa vaše prodavnice. Ako prodajete fizičke proizvode, onda ćete i morati da ih isporučite svojim kupcima.

14.Shipping-Options

Podešavanja naloga
Ovde je potrebno da podesite stranicu na kojoj korisnici mogu proveriti svoje račune. Po difoltu My account strana je podešena. Takođe, treba i dozvoliti novim korisnicima registruju. Za to bi trebalo da proverite da li su vaše opcije za registraciju konfigurisane kao što je prikazano na slici ispod.

15.Account-settings

Email opcije
Ovo je kartica u kojoj trebate podesiti email adresu na koju će stizati obaveštenja vašim kupcima.

Screen Shot 2016-02-16 at 11.41.45 AM

 

Korak 6: Prilagođavanje teme

Sada kada je vaš WooCommerce dodatak spreman, moraćete da poradite na tome kako će vaš sajt izgledati. Možete to podesiti temu na sledeći način: WP Admin -> Appearance -> Customize. U ovim podešavanjima možete podesiti različite opcije vašeg sajta. Ako želite da na naslovnoj strani se pojavi glavna strana prodavnice, odaberite opciju “Front page” , a zatim kliknite na “Shop”.

18.WooCommerce-Preview-900x437

Korak 7: Dodavanje novih prizvoda

Kada je WooCommerce jednom aktiviran, nova opcija se pojavljuje u WP Admin pod nazivom ‘‘Products’’.

Ovo se koristi za dodavanje novih proizvoda, kategorija, oznaka, atributa i još mnogo toga. Idite na WP Admin -> Products -> Add Product.

Prilikom dodavanja novog proizvoda, imaćete pristup svim opcijama, kao što je naziv proizvoda, opis, cene, transport, itd.

20.New-Product-Details

Vaša prodavnica je spremna

Ovaj članak pokriva sve osnovne zahteve za stvaranje WordPress webshop pomoću WooCommerce-a.

Međutim, ako mislite da ste nešto propustili u ovom uputstvu, ostavite komentar u sekciji komentara ispod.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , , ,

3 komentara

  1. Jovan фебруар 16, 2016 at 2:07 pm #

    Dali kod woocommerca ima opcija da se roba placa prilikom preuzimanja, pouzecem?
    I dal moze narucivanje robe bez prethodnog logovanja, to jest bez prethodnog pravljenja naloga?
    Unapred hvala.

    • Marinko фебруар 18, 2016 at 3:21 pm #

      Moze i jedno i drugo 🙂 samo treba da se oznaci u podesavanjima, nacin naplate i da ne moras biti ulogovan da bi narucio 🙂

  2. Dejan април 3, 2016 at 12:39 pm #

    Kako rešiti problem veleprodaje i maloprodaje odnosno dve cene po proizvodu za kupca iz maloprodaje kao fizičko lice i drugu cenu kao kupac iz velelprodaje?

    Hvala i samo ovako nastavite…

Pošalji komentar