Mali trikovi – kako napraviti dobar email marketing?

Mali saveti kako da poboljšate svoju email kampanju

Email marketing je najbolji način za povećanje posećenosti sajta i zarade.

Ali ako se vaši mailovi isporučuju u spambox umesto u inbox, niko ih neće pročitati. Što znači da nećete ostvariti mnogo prihoda, ukoliko ga uopšte i bude bilo. Evo par saveta kako možete da poboljšate svoju email kampanju:

Izbegavajte “spam” reči

Antispam algoritmi su napravljeni na način da prepoznaju reči koje spameri često koriste i da ih blokiraju. Treba da izbegnete korišćenje reči kao što su “sex” ili “credit” u naslovu maila, ali postoje i mnoge druge reči koje bi trebali da izbegavate.

Na primer, reči koje bi trebalo izbegavati u ukviru finansija razlikuju se od reči iz e-commerce okvira.

Reči koje treba izbegavati u finansijskom sektoru:

  • $$$
  • Affordable
  • Bargain
  • Beneficiary
  • Best price
  • Big bucks
  • Cash
  • Compare rates
  • Cost
  • Credit
  • Credit bureaus
  • Discount
  • Earn
  • Easy terms
  • Free

U e-commerce sektoru treba izbegavati sledeće reči:

  • As seen on
  • Buy
  • Buy direct
  • Buying judgments
  • Clearance
  • Order
  • Order status
  • Orders shipped by
  • Shopper

Ako se pitate kako provajderi znaju kom sektoru je namenjen vaš email, upravo vas direktno i pitaju o tome pre nego što proslede vašu kampanju.

Na sledećem linku možete pogledati reči koje trebate izbegavati, razvrstane po sektorima.

Ne zaboravite osnove

Pre nego što predjemo na neke naprednije tehnike, morate biti sigurni da dobro poznajete osnove. Obratite pažnju prilikom kreiranja kampanje:

  • Izbegavajte crveno – crveno je upadljiva boja, dosta korišćena od strane spamera.
  • Nejasni naslovi poruka – od praznog naslova do beskrajne kombinacije reči koje nemaju nikakve veze sa porukom…najveći razlog filterima da vašu poruku okarakterišu kao spam.
  • Velika slova – izbagavajte njihovo korišćenje u celosti u naslovu i tekstu poruke.
  • Simboli – izbegavajte preterano korišćenje uzvičnika, upitnika i ostalih znakova…pogotovo uzastopno.
  • Linkovi – nemojte koristiti više od 2-3 linka u vašim porukama.
  • Unsubscribe link – svaki email mora sadržati link za odjavu sa liste. Što je teže ljudima da se odjave, više će te problema imati.
  • Budite detaljni – omogućite odgovarajuću reply to i from email adresu kako bi korisnici mogli da stupe u kontakt sa vama.

Izaberite pravog provajdera

Od Aweber-a i MailChimpa do SendGrid-a, postoji na hiljade aplikacija za upravljanje mailovima. Naravno, neki od njih imaju bolje opcije od drugih, ali na kraju je bitno samo jedno – da vaše poruke stignu do korisnika. Neki provajderi imaju mnogo veći procenat isporuke od drugih.

Potvrdite vašu IP adresu

Kad se vaš mail nadje u spambox-u, to ne utiče na email adresu sa koje je mail poslat, već utiče na vašu IP adresu. Jedan od načina da je držite čistom i proverenom jeste korišćenje sertifikata.

Email provajderi nalik Yahoo koriste “whitelists”, iliti “bele liste”, kako bi osigurali da vaš mail ne ode u spambox. Teško je dospeti na ovu listu, ali to možete postići posredstvom Return Path servisa.

Ovaj mali trik, koji vas može koštati hiljade dolara godišnje, može povećati isporuku vaših mailova i do 40%.

Koristite logiku

Šta mislite, koji je najveći razlog zbog kog se mailovi nadju u spambox-u? Nije zbog nepoželjnih reči, loše mailing liste ili nepoželjnih poruka. Najveći razlog je taj što ne koristite logiku.

Provajderi kao što su GMail i Yahoo su veoma sofisticirani. Ukoliko šaljete mailove ljudima koji ih uopšte ne otvaraju, a otvaraju mailove drugih ljudi, vrlo je verovatno da će vaš mail biti označen kao spam.

Iz ovog razloga imati logički pristup prilikom slanja mailova. Evo nekoliko saveta:

  • Ukoliko neko ne otvori vaš mail ni iz trećeg puta, prestanite da im šaljete.
  • Ukoliko neko ne otvori vaš mail ni iz drugog puta, pošaljite im poseban mail kako bi ste zainteresovali korisnika da ga pročita.
  • Povećajte broj potvrdjenih email adresa kako bi ste osigurali da vaš mail stigne do onih koji ga žete pročitati.
  • Nemojte suviše često da šaljete mailove. Ovo može dovesti do odjavljivanja sa vaše liste. Jednom mesečno je dovoljno.
  • Ukoliko na vaš mail stigne automatski odgovor, uklonite tu adresu sa liste.

Zaključak

Ukoliko se ne bavite email marketingom, savetujemo vam da krenete odmah sa tim jer to može da poveća vašu zaradu. Mnogi ljudi kažu da je njihova email lista njihov lični automat zapodizanje novca.

Ukoliko se bavite email marketingom, tretirajte vašu mailing listu kao da je zlatna. Ukoliko je ne održavate, vaši mailovi neće stizati u inbox, što znači da nećete ostvariti profit.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , ,

No comments yet.

Submit Comment