Korisni saveti koje svaki dizajner treba da zna o SEO

U procesu razvoja web sajta postoji dosta aspekata na kojima treba poraditi. Jedan od njih je svakako SEO (Search engine optimizacija). Postoji dosta alata napravljenih za opšte poznate content managment sisteme (CMS) koji će Vam dati slobodu podešavanja SEO linkova na lakši način, kao i editovanja istih. Medjutim ukoliko radite na sajtu gde nemate takvu mogućnost onda bi trebali da zasučete rukave i uradite to sami.

Jako je važno za svakog web dizajnera da ima osnovno znanje o SE optimizaciji. Koliko web dizajnera kada radi na layout-u strane razmišlja o SE optimizaciji? Koliko web dizajnera zaista zna važnost page ranking-a? Koliko njih zna da veliko korišćenje Ajax-a može negativno da utiče na ranking jedne web strane?

Svaki web dizajner ili web developer bi trebalo da zna SE optimizaciju. Ok, ne mora da zna sve tajne koje se nalaze iza search engine optimizacije, ali posedovanje nekih osnovnih znanja Vam može mnogo pomoći u poslu, kao i da povećate zadovoljstvo svojih klijenata.

Objasniti SEO u jednom postu je nemoguće, ali postoji par saveta, alata i predloga za dobru optimizaciju jedne web strane koje svko može da primeni.

Koristite Google web master tools

webmaster_central_logo-300x38Ovo spada pod obavezno! Google web master central poseduje najbolje alate koji će Vam pomoći da poboljšate posetu na svom web sajtu. Možete da uploadujete mapu sajta (xml), da uradite monitoring svog sajta, keyworda, rankinga i mnogih drugih faktora koji utiču na posetu web strane. Ako razvijate web sajt toplo preporučujem registrovanje google naloga i korišćenje istog.

Pronađite prave keyworde

Pronalazak pravih keyworda koji opisuju šta u stvari sadrži Vaša strana je jedan od glavnih delova SEO toka. Obično od korisnika dolaze najbolji predlozi šta staviti kao keyword, ali na internetu postoji puno alata koji mogu da Vam pomognu da pronađete prave keyworde za Vaš sajt, jedan od njih je i AdWords keywords tool.

keywords_toolOvaj alat se jako puno koristi, da biste ga iskoristili za svoj sajt neophodno je da imate Google AdWords nalog (možete koristiti i webmaster tools nalog).

 

Keyword-i ili key fraze?

SEO svet se konstantno menja ili bolje reći evoluira, sa definitvnim umiranjem značaja keyword-a u meta tagu i evoluiranjem korisnika interneta, key fraze (keyphrases) imaju sve veću upotrebu pored keyword-a.

Izaberite pravi domen

Izbor domena je jako bitna stvar ili bolje rečeno bitno je da u domenu imate bar jedan keyword. Ovo će povećati rank za taj keyword. Probajte da izaberete ime domena razmišljajući o keyword-ima koje ćete koristiti za promociju svog sajta.  Možete pročitati par saveta na ovom linku. Ukoliko Vam sve ovo deluje preteško, mi smo tu za Vas, naši stručnjaci će Vam pomoći da pri registraciji kod nas izaberete pravi domen za sebe i svog novog Web ljubimca.

Google trends

Google trends je još jedan alat koji predstavlja dobar način praćenja trendova pretrage u okviru zemlje gde Vaš sajt ima primenu.
google_trends

Title tag

Title tag je definitivno najvažniji tag, keyword-i i key fraze bi trebalo da budu u ovom tagu. Title ne bi trebalo da sadrži više od 60 karatkera i treba da opisuje web stranu, relevantnost keyword-a u title-u je jako važna za većinu najčešće korišćenih preraživača.

title_tagNapišite kratak, ali dobar opis, za svaku stranu, pri tome pokušajte da objasnite šta je svrha te strane. Ovo nije toliko važno za ranking, ali je sigurno tag koji treba uzeti u obzir jer može povećati broj poseta i privući više posetilaca.

Layout i SEO

2-columns-layoutDa li može layout da utiče na ranking? Da, s toga obratite pažnju kada kreirate layout i zapamtite prvo pravilo SE optimizacije: Sadržaj je car.

Klasični layout sa dve kolone je savršen za SEO! Daje sadržaju prioritet, u source kodu takođe i sidebar ide posle sadržaja. Ovo je jedan od razloga zašto je WordPress postao search engine friendly blog.

Pišite kod koji je ispravan i semantički tačan

Ispravan i semantički tačan kod pomaže google crawleru da bolje čita i interpretira stranu. Iz svega toga proizilazi veći ranking za Vaš sajt.

Imena za id ili klasu u okviru DIV-a su jako važni i relevantni, pokušajte da uvek koristite pravo ime za ovo. Na primer:

<div id="header"></div> je mnogo bolje nego <div id="head"></div>

Za navigacioni meni mnogo je bolje koristiti:

<div id="nav"></div> nego <div id="meni"></div>

Koristite alt opciju za slike, unesite kratak opis ili bar ime slike, a za meni uvek koristite <ul> tag:

<ul>

<li><a href=”#”>text link</a></li>

<li><a href=”#”>text link</a></li>

<li><a href=”#”>text link</a></li>

</ul>

Koristite header, h1, h2, h3, em(emphasis) i bold za keyword-e. Ovo ne znači da treba da primenite bold na svaku reč u sadržaju, već da jednostavnom iskucanom tekstu date odgovarajući stil. Na primer h1 koristite za naslov, ne bi trebalo koristiti taj stil za ceo paragraf ili ne bi trebalod akoristite span tag listu u meniju kao što je primer iznad.

Napravite dobru internu strukturu linkova, linkovanja strana i koristite anchor text (vidljivi deo linka na strani) kao keyword.

<a href="about" title="Najbolji hosting u regionu">Adriahost</a>

Anchor text je jako važan, kao i title, pa se zato trudite kad god je to moguće da u njima koristite keyword-e.

Možete pogledati i interesantan članak pod nazivom Fast paper koji će Vam dati neke interesantne HTML  savete.

Brzina

fast_paper
Brzo učitavanje strane pomaže bot-u u procesu indeksiranja strane u njegovoj bazi. Čist kod, kompresija slika i eksterni zahtevi ka strani mogu uticati na brzinu web strane i na indeksiranje od strane bot-a.

Izbegnite splash stranu

Ukoliko nije neophodna izbegnite splash stranu.

Flash i Ajax

Prevelika upotreba Flash-a ili Ajaxa može dovesti do pada rankinga. Obratite pažnju da ne ikoristite pogrešno ove tehnologije.

Zaključak

Ovaj post je samo pregled onoga što se zove SEO. On nije dovoljan da se objasni multidimenzionalnost tog „sveta“, šta on predstavlja i kako ga implementirati na web stranu. Smisao ovog posta je da čitaoca navede da pri startovanju prvog sledećeg projekta obrati pažnju i na deo koji se zove search engine optimizacija.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , ,

2 komentara

  1. Nikola новембар 8, 2015 at 11:48 pm #

    Poštovani, smatrate li da će Googče više “voleti” .com ili .co.rs domen ukoliko se radi o domaćem tržištu?

    • Goran Magdic новембар 10, 2015 at 10:17 am #

      Pozdrav Nikola,

      ako je izbor izmedju .com i .co.rs, predlažemo .com. Ako biste birali izmedju .com i .rs, onda može doći do dileme, videćete dosta saveta na internetu da registrujete .rs domen u tom slučaju, medjutim naša praksa je pokazala drugačije i u nekoliko primera smo potvrdili da Google ipak najviše voli .com domene.

Pošalji komentar