Kreativne i zanimljive 404 strane

od strane | Interesantno, Izrada sajta

Konačno stignete do linka koji bi da pročitate a tamo vas sačeka 404 strana – greška. Iritirajuće jel da?

Ne mora da bude. Čak i 404 strana može da bude takva da posetiocu bude drago što je naišla na- grešku. Brendovi se utrkuju ko će osmisliti lepšu i kreativniju 404 stranu. Prava je umetnost lošu situaciju, kao što je “mrtav link” preokrenuti u svoju korist. Jer,  dolazak na groznu 404 stranu dodatno može odbiti čitaoca, uz lošu navigaciju, i omaške u sadržaju.

Kada posetilac dođe na sajt, pre od tehničkih karakteristika, dobrog rasporeda, privući će ga emocije. Zato mudri brendovi i sajtovi dizajnu 404 stranice poklanjaju posebnu pažnju. Najbolje je ako kroz ovu stranu iskažu kreativnost, pošalju poruku ili pokažu duhovitost.

Nasmejte posetioce, onda će vam možda oprostili što ste zeznuli posetu sajtu i što nisu videli ono što su nameravali. Pogledajte primere nekih od najlepših i najduhovitijih 404 strana na webu:

Magnt

Najbolji način da čitaoci lakše progutaju “gorku pilulu” što nema onoga što su očekivali, je da nađu nešto drugo zaista dobro. Magnt se poslužio šalom uz analizu “šta je Venov dijagram” po principu, to što strane nema, znači da smo možda nešto zeznuli mi, a možda i vi. Smelo i duhovito. Vode na svoj homepage, za svaki slučaj.

Magnt 404 error page

Huwshimi

A ako ne možete da zasmejete posetioce – impresionirajte ih. Huwsimi je napravio vizuelo atraktivnu stranu, koja liči na umetničko delo. Zaokuplja pažnju, zaista. Takođe vodi na naslovnu stranu, gde god da kliknete.

huwshimi 404 page

 

Blue fontain

Oni su se setili da na 404 strani postave interaktivnu “zezalicu”, varijantu Pac man igrice. To je 404 strana koju ćete povremeno namerno posećivati da bi ubili vreme. Uz to, veoma su se potrudili da sa te strane ne odete sa sajta, pa na 404 strani ćete pronaći  nekoliko “boksova” koji opisuju čime se Blue fontain bavi, opciju za pretragu, podatke kompanije, čak i linkove ka nalozima na društvenim mrežama. Nikad ne biste rekli da je ovo 404 strana.

Blue fountan 404 page

Hakim El Hatab

Neke 404 strane deluju i malo zastrašujuće. Kao na primer ova Hakim El Hataba, na kojoj se otvara mnogo očiju koje trepću gde god da kliknete. Kada ubodete pravi klik, vratiće vas na naslovnu stranu.

Hakim El Hatab 404 page

Lego

Strana 404 može da bude još jedna prilika za brendiranje. To je majstorski odradio Lego, sa svojom 404 stranom. Nekada vam ne trebaju veliki tehnički izrazi da bi objasnili u čemu je problem:

lego 404 page

Mailchimp

Ovaj servis za slanje newsletera otišao je korak dalje – na 404 strani sada se nalazi video, sa glavnom maskotom Mailchimpa, majmunčićem, okovanim ledom. Sjajno!

mailchimp 404 page

A ovako izgleda njihova stara 404 strana:

Mailchimp old 404 page

Starbucks

Još jedan primer kako je 404 strani  mudro dat lični pečat, i strana iskorišćena za brending ovog planetarno popularnog lanca kafeterija.

Starbucks 404 pageE – harmony

 

Još jedan sjajan primer kako se strana sa greškom može uklopiti u tematiku sajta, i poslužiti za brendiranje je E harmony, sajt koji se bavi pronalaženjem partnera online, autor isu našli načina da poruku savršeno prilagote sajtu, i da čak bude u njegovoj funkciji.

E harmony 404 page

Tin Sanity

Interaktivne strane ili one sa zvučnim efektima, mogu da budu veoma atraktivna. Takva je Tin Sanity 404 strana, na kojoj vrišteća šolja juri oko natpisa koji obaveštava da nema stranice koju tražimo. U pozadini se čuje dramatična muzika. Dopadljivo, zanimljivo, a posle otprilike 30 sekundi počinje da iritira, naročito što sa nje ne vodi nijedan link za dalje.

Tin Sanity error page

 Saveti

Ne postoji sajt gde posetilac bar nekada neće naleteti na404 stranu. Neprijatno, u principu, ali zahvaljujući ideji,  i trudu, čak i ta potencijalno loša situacija za vaš sajt, može da se obrne u vašu korist. Da bi vaša 404 strana bila pun pogodak, potrebno je da uradite nekoliko važnih koraka:

  • Linkujte na neku od najpopularnijihh strana. Neka vam u stvari bude prednost to što korisnik ne zna gde da ide. Odvedite ga na neku od vaših najboljih strana.
  • Uključite pretragu. Na ovaj način smanjujete štetu, tj omogućavata korisniku da skoro nesmetano nastavi da se kreće po vašem sajtu, koristeći pretragu za ono što ga zanima.
  • Dajte im mogućnost da budu korisni. Pružite posetiocima priliku da vam prijave “mrtav link”. To će kod njih probuduti isoećaj zadovoljstva, jer su uradili nešto korisno. Dajte im e-mail adresu podrške, to će učiniti da se osećaju kao da je njihov glas važan.
  • Objasnite situaciju ljudski, a ne kao mašina. Tretirajte tu 404 stranu kao informativni portal, koji treba da nešto saopšti posetiocu, na ljudski način.

Neka vaša 404 strana dobije tehnički tretman kao sve ostale, a poželjno je i bolji. Jer ako ste “zabrljali” i nema sadržaja koji je čitalac tražio, morate nekako da se iskupite. Ovo čak može da bude i pobednička situacija, jer se često dešava da posetioci 404 stranu koja im se dopadne šire dalje po društvenim mrežama, reklamirajući praktično vaš sajt.

 

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

0 коментара

Leave a Reply

Kategorije

Adriahost razglednica

Ćirilica na internetu

cPanel za početnike

Hosting sajta (50)

Interesantno

Internet zarada

Iskustva Adriahost

Izrada sajta

Obaveštenje

Photoshop uputstva

SEO i Marketing sajta

Serveri i VPS

Škrabalica

SMS Marketing

Svet domena

WordPress za početnike

Besplatan email kurs i novosti sa bloga

Prijavite se na našu email listu
Ime i prezime *
Email adresa *
Dobijaćete obaveštenje o novostima na blogu i kurs web poslovanja i marketinga u 9 lekcija.

Pratite Adriahost:

Najpopularniji tekstovi

Pridružite se našem jatu