Srpski internet provajderi i kako se (ne) štititi od SPAM-a

od strane | Hosting sajta, Obaveštenje

Telekom Srbija i SBB su, u cilju sprečavanja SPAM-a koji se šalje sa njihovih korisničkih naloga, a iz razloga zaštite njihovih IP adresa, blokirali port 25, koji se koristi za email komunikaciju. Ova promena direktno utiče i na korisnike naših mail servera. Zvanično saopštenje Telekoma povodom ovoga postavljeno je na sledeći link:

http://open.telekom.rs/home/News.aspx?temp=5&cid=56500

Ono što mi sa naše strane možemo da uradimo jeste da savetujemo naše korisnike da prate Telekomova uputstva kako bi rešili ovaj problem:

Sve što je potrebno je da promenite broj porta u klijentskom programu za elektronsku poštu (Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird i sl.) sa 25 na neki drugi broj porta. Standardno su to 587 ili 465 (port 465 u slučaju da se koristi tzv SSL protokol (Secure Socket Layer)).

U nastavku su primeri procedure za promenu broja porta za neke od najčešćih e-mail klijenata:

Microsoft Outlook Express:

Outlook-Express-Help

  • Otvoriti Microsoft Outlook Express
  • Kliknuti na Tools > Accounts
  • Kliknuti na Mail tab da bi se otvorila lista korisnikovih e-mail naloga
  • Dvoklik na nalog čiji port treba da se izmeni
  • Kliknuti na Advanced tab
  • Promeniti vrednost parametra “Outgoing mail (SMTP)” sa 25 na 587
  • Kliknuti na OK pa na Close

Mozilla Thunderbird:

logo

  • Otvoriti Mozilla Thunderbird
  • Kliknuti na Tools > Account Settings
  • Na spisku sa leve strane izabrati “Outgoing Server (SMTP)” (na dnu spiska)
  • Izabrati nalog koji treba da se izmeni iz spiska sa desne strane i kliknuti na Edit
  • Promeniti vrednost parametra Port sa 25 na 587
  • Kliknuti OK, a zatim još jednom OK

Microsoft Outlook 2003:

outlook2003

  • Otvoriti Outlook i izabrati Tools > E-mail Accounts
  • U “E-mail Accounts wizard” prozoru izabrati “View or change existing e-mail accounts” i zatim Next
  • Kliknuti na Mail tab i izabrati mail nalog
  • Kliknuti na “More Settings
  • Kliknuti na Advanced tab
  • Promeniti vrednost parametra “Outgoing server (SMTP)” sa 25 na 587
  • Kliknuti OK, zatim Next, i na kraju Finish

Microsoft Outlook 2007:

outlook-2007

  • Otvoriti Microsoft Outlook i izabrati Tools > Accounts Settings
  • U “E-mail Accounts settings” prozoru izabrati e-mail nalog za koji treba da se izmeni broj porta.
  • Kliknuti na ikonu “Change…” (iznad spiska naloga)
  • Kliknuti na “More Settings
  • Kliknuti na Advanced tab
  • Izmeniti vrednost “Outgoing server (SMTP)” sa 25 na 587
  • Kliknuti OK, zatim Next, i na kraju Finish

Microsoft Outlook 2010:

outlook-2010-logo

  • Otvoriti Outlook i izabrati File > Info > Accounts Settings
  • U “Accounts settings” prozoru izabrati e-mail nalog za koji treba da se izmeni broj porta.
  • Kliknuti na ikonu “Change…” (iznad spiska naloga)
  • U “Change Accounts” prozoru kliknuti na “More Settings” (pri dnu sa desne strane)
  • U “Internet E-mail Settings” prozoru kliknuti na Advanced tab
  • Izmeniti “Outgoing server (SMTP)” sa 25 na 587
  • Kliknuti OK, zatim Next, i na kraju Finish

Dakle, ako ste korisnik Telekom ili SBB interneta, rekonfigurišite vaš email klijent kako bi vam mail nesmetano funkcionisao.

Smatramo da je od strane Telekoma i SBB-a, potrebno uložiti više vremena i truda i napraviti održivo filtriranje mail saobraćaja, dok ne podržavamo blokiranja jednog porta, te pravljenja problema krajnjim korisnicima, od kojih dobar deo neće razumeti o čemu se tu uopšte radi.

 

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

Oznake (tagovi): anti spam,email,telekom

5 Komentari

  1. WhiteHatSerbia

    Nista to ne pomaze!
    Ali dobro je da su uvideli jedan deo problema.
    Drugi deo problema necu ni da komentarisem, da ne bih nekom dao ideju.
    Jedini nacin na koji Telekom moze “srediti” problem je da pocne da koristi taj ISS sto placamo preko 30.000e i da nadje problematicne korisnike na mrezi, kazni i spreci izbijanje na DNSBL.
    To mogu uraditi sa jednostavnih 3 klika. Ocigledno je strucnost problem, pa se nalaze druga resenja kako bi na neki nacin opravdali svoju ne strucnost.
    U redu, ugradjivanje SSL TSL -a je dobra ideja, ali ne sprecava botove npr. koje sam ja pisao da posalju po 5.000.000 mailova i “ocrne” IP (Dodaju ga na listu DNSBL).

    Sve najbolje zelim u daljem radu.
    Ukoliko vam treba bilo kakva pomoc pri registrovanju nelegalnih aktivnosti i suzbijanju istih. Znate gde da me nadjete 😉

    White Hat Security Serbia
    Velimir Majstorov

    Odgovori
    • Arpad

      Ja sam promenio broj porta “Outgoing server (SMTP)” sa 25 na 587 i test mail ne prolazi, dobijam neku eror poruku tj, da se javim mom operatoru. Vratio sam na 25 i mail mi normalno radi. Sta sam jos trebao uciniti – promeniti da bi sve bilo OK?

      Odgovori
      • Goran Magdic

        Pozdrav Arpade,

        Vidimo da koristite Telekomovu mail adresu, a vidimo da je Telekom nedavno promenio domen mailova sa @open.telekom.rs na @mts.rs.

        Proverite da li to izaziva problem koji imate.

        Ako budete imali daljih problema u radu vašeg maila, predlažemo da kontaktirate Telekom.

        Odgovori
  2. Petar

    Za Mozilla Thunderbird, promenuo prema uputsvu radi.
    Promenu sam sve parametre koje sam dobio – Mail Client Manual Settings i nakon restarta Mozila Thunwrdirda, proradilo.

    Odgovori
    • Ivan Blagojević

      Petre, hvala vam na potvrdi. Drago nam je da vam je naše uputstvo bilo od koristi. 🙂

      Odgovori

Leave a Reply

Kategorije

Adriahost razglednica

Ćirilica na internetu

cPanel za početnike

Hosting sajta (50)

Interesantno

Internet zarada

Iskustva Adriahost

Izrada sajta

Obaveštenje

Photoshop uputstva

SEO i Marketing sajta

Serveri i VPS

Škrabalica

SMS Marketing

Svet domena

WordPress za početnike

Besplatan email kurs i novosti sa bloga

Prijavite se na našu email listu
Ime i prezime *
Email adresa *
Dobijaćete obaveštenje o novostima na blogu i kurs web poslovanja i marketinga u 9 lekcija.

Pratite Adriahost:

Najpopularniji tekstovi

Pridružite se našem jatu