Српски интернет провајдери и како се (не) штитити од SPAM-а

Телеком Србија и SBB су, у циљу спречавања SPAM-а који се шаље са њихових корисничких налога, а из разлога заштите њихових ИП адреса, блокирали порт 25, који се користи за e-мејл комуникацију. Ова промена директно утиче и на кориснике наших мејл сервера. Званично саопштење Телекома поводом овога постављено је на следећи линк:

http://open.telekom.rs/home/News.aspx?temp=5&cid=56500

Оно што ми са наше стране можемо да урадимо јесте да саветујемо наше кориснике да прате Телекомова упутства како би решили овај проблем:

Све што је потребно је да промените број порта у клијентском програму за електронску пошту (Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird и сл.) са 25 на неки други број порта. Стандардно су то 587 или 465 (порт 465 у случају да се користи тзв SSL протокол (Secure Socket Layer)).

У наставку су примери процедуре за промену броја порта за неке од најчешћих е-мејл клијената:

Microsoft Outlook Express:

Оутлоок-Еxпресс-Хелп

  • Отворити Microsoft Outlook Express
  • Кликнути на Tools > Accounts
  • Кликнути на Mail таб да би се отворила листа корисникових е-мејл налога
  • Двоклик на налог чији порт треба да се измени
  • Кликнути на Advanced таб
  • Променити вредност параметра “Outgoing mail (SMTP)” са 25 на 587
  • Кликнути на ОК па на Close

Mozilla Thunderbird:

лого

  • Отворити Mozilla Thunderbird:
  • Кликнути на Tools > Account Settings
  • На списку са леве стране изабрати “Outgoing Server (SMTP)” (на дну списка)
  • Изабрати налог који треба да се измени из списка са десне стране и кликнути на Edit
  • Променити вредност параметра Port са 25 на 587
  • Кликнути ОК, а затим још једном ОК

Microsoft Outlook 2003:

оутлоок2003

  • Отворити Outlook и изабрати Tools > E-mail Accounts
  • У “E-mail Accounts wizard” прозору изабрати “View or change existing e-mail accounts” и затим Next
  • Кликнути на Mail таб и изабрати мејл налог
  • Кликнути на “More Settings
  • Кликнути на Advanced таб
  • Променити вредност параметра “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
  • Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish.

Microsoft Outlook 2007:

оутлоок-2007

  • Отворити Microsoft Outlook 2007 и изабрати Tools > Accounts Settings
  • У “E-mail Accounts settings” прозору изабрати е-мејл налог за који треба да се измени број порта.
  • Кликнути на икону “Change” (изнад списка налога)
  • Кликнути на “More Settings
  • Кликнути на Advanced таб
  • Изменити вредност “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
  • Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish

Microsoft Outlook 2010:

оутлоок-2010-лого

  • Отворити Outlook и изабрати File > Info > Accounts Settings
  • У “Accounts settings” прозору изабрати е-мејл налог за који треба да се измени број порта.
  • Кликнути на икону “Change” (изнад списка налога)
  • У “Change Accounts” прозору кликнути на “More Settings” (при дну са десне стране)
  • У “Internet E-mail Settings” прозору кликнути на Advanced таб
  • Изменити “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
  • Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish

Дакле, ако сте корисник Телеком или SBB интернета, реконфигуришите ваш e-мејл клијент како би вам мејл несметано функционисао.

Сматрамо да је од стране Телекома и SBB-а, потребно уложити више времена и труда и направити одрживо филтрирање мејл саобраћаја, док не подржавамо блокирања једног порта, те прављења проблема крајњим корисницима, од којих добар део неће разумети о чему се ту уопште ради.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар