FAQ

Да ли код вас може да хостује било каква презентација?

Не. Забрањена је презентација садржаја који може бити штетан по сервере АдриаХост-а или било који други сервер на Интернету, као и постављање линкова ка таквом садржају на Интернету. Примери неприхватљивог садржаја: пиратски софтвер, хакерски програми или архиве, warez сајтови, IRC…


Да ли могу да закупим хостинг код вас иако сам физичко лице?

Да. Након поручивања услуге добићете упутство за уплатницу и уплату можете извршити у било којој пошти или банци.


Да ли могу да платим хостинг преко своје фирме?

Да. Ми смо правно лице тако да вам можемо издати предрачун за услуге које пружамо.


Уплатио сам хостинг и домен, кад могу да очекујем да ће бити активирани?

Услуге реализујемо у року од 24ч по пријему уплате, међутим, постала је пракса да све услуге реализујемо у року од 10 минута по пријему уплате тако да истог дана ваш сајт може функционисати.


Да ли ме неко контактира при истеку услуге?

Да. Уколико имате неку услугу закупљену код АдриаХост, добићете обавештења путем е-маила а такође ћете бити обавештени путем телефона од стране АдриаХост продаје. Зато је јако битно да доставите тачне контакт информације. Обавештења се добијају 20 дана пред истек услуге.


Хоћу да пребацим сајт код вас али не знам како?

Није никакав проблем да АдриаХост изврши целокупно пребацивање сајта за вас. Ова услуга је бесплатна. АдриаХост ће вам отворити хостинг и пребацити сајт. Након успешног пребацивања сајта, продаја ће вас контактирати за издавање предрачуна за жељени хостинг пакет.


Да ли могу да добијем техничку подршку преко телефона?

Не. Техничка подршка АдриаХост функционише искључиво преко тикета јер је то најбржи и најпоузданији начин за решавање проблема. Подршку не пружамо путем телефона.


Покушавам да се улогујем на cPanel али не могу. Зашто?

Вероватно сте укуцали погрешну шифру. Морате имати у виду да су поља за логин цасе сенситиве (осетљива на велика и мала слова). Уколико три пута заредом укуцате погрешну шифру, налог се закључава на пола сата и након тога можете поново пробати логин. Најбоље је да контактирате АдриаХост уколико имате проблем са логином.


Суспендован ми је хостинг. Зашто?

Вероватно нисте обновили хостинг па је истекао, али до ових ситуација не долази будући да постоји одличан систем за обавештавање клијената, а и продаја врши контактирање путем телефона тако да су сви клијенти увек обавештени минимум 20 дана пред истек услуге. АдриаХост такође има право да суспендује хостинг у случају да је дошло до злоупотребе али ћете бити контактирани и обавештени о детаљима чим се злоупотреба установи.


Имам вирус на сајту, шта да радим?

1. Потребно је да извршите чишћење заражених фајлова.
2. Морате чувати параметре за хостинг на сигурном. Ако морате некоме да дате шифру, промените је након што је особа завршила са приступом. Немојте записивати шифре или је делити са много људи.
3. Морате бити сигурни да Ваш рачунар нема вирусе, тројанце, кеyлоггер-е итд. И потребно је вршити редовно скенирање Вашег рачунара.
4. Редовно упдате-ујте своје скрипте и програме које сте скинули. Увек урадите упграде на последњу верзију свог блога, форума итд.
5. Немојте стављати wритабле пермисије на фајлове. Исправне пермисије су 755 или 644, и ово можете проверити у свом Филе Манагер-у. Већина корисника избегава 777 пермисије, али ви избегавајте пермисије које дозвољавају Group или World писање. (То је све што се завршава са 7, 6, 3, или 2. Први број може бити било који од ових, али не и последња два.)


Да ли радите backup?

Да. АдриаХост врши backup свих сајтова једном недељно. Међутим, корисник на себе преузима пуну одговорност за све фајлове на закупљеном хостингу као и за одржавање и backup истих. Корисник има опцију да сам прави backup из cPanel-а.


Да ли постоји начин да купим домен који је већ регистрован?

НЕ, куповина већ регистрованог домена није могућа. Могуће је само ако пронађете власника домена и он вам уступи или прода исти – што је мало вероватно.


До када најкасније могу да продужим домен?

Домен истиче истог дана кад сте и регистровали домен, само после годину дана или више (у зависности на колико година сте регистровали исти). Домен кад истекне аутоматски се закључава, односно улази у редемптион, али 27 дана након истека можете продужити исти. Након истека 27-ог дана АдриаХост неће бити у могуцности да вам продужи домен.


Имам домен код вас, како да променим whois податке?

Уколико је у питању интернационални домен (.com, .net, .org…), потребно је да пошаљете тикет техничкој подршци. Промена whois података интернационалних домена је бесплатна.
Уколико је у питању национални домен (.rs, .co.rs, .edu.rs, .org.rs, .in.rs) промена whois података је компликована процедура и такође је потребно послати тикет техничкој подршци. Ова процедура се додатно наплаћује према ценовнику РНИДС-а.


Како да променим DNS-ове домена?

Контактирајте техничку подршку путем тикета и наведите назив домен и нове DNS-ове на које треба да буде усмерен домен.


Да ли се плаца промена DNS-ова?

Не. Ова услуга је бесплатна.


Поставио сам свој сајт, али и даље видим АдриаХост страницу на свом налогу?

Потребно је да обришете АдриаХост default страницу са вашег хостинг налога


Колико маилова је дозвољено слати на вашем серверу?

Ограничење у броју послатих маилова је 500 по сату по домену.


Не умем да уплоадујем сајт са локалног рачунара?

Поставите ваш сајт у .зип архиву и пошаљите на support@adriahost.com, ми ћемо поставити ваш сајт за вас.


Да ли имате cPanel?
Да. Сви Адриахост сервери користе cPanel као панел за управљање хостинг налогом.


Могу ли да хостујем више сајтова на једном пакету?

Наравно, ако ваш пакет има опцију Addon домена.


Да ли хостујете Windows сајтове и апликације?

Тренутно немамо Windows платформу у понуди, али вас можемо обавестити када буде понуђена.


Како да одаберем хостинг пакет?

Ако имате урадјен сајт или користите неки од CMS-ова, за чији рад је потребна 1 база података, Basic пакет ће бити довољан. Ако желите напредније опције, хостовање више домена, погледајте наше Бизнис пакете.


Да ли је могуће променити хостинг пакет?

Да, у сваком тренутку можете затражити промену хостинг пакета, било да мењате на мањи или већи пакет. Преласком на већи пакет плаћате само разлику у цени измедју пакета, умањену за период који сте већ искористили.


Да ли дајете SSH приступ?

SSH приступ је омогућен на VPS и Dedicated серверима, у случају да желите да сами одржавате сервер. На дељеном хостингу SSH није омогућен.


Да ли подржавате IPv6 адресе?

Да, Адриахост у потпуности подржава IPv6 адресе, на VPS и дедицатед сервер решењима. IPv6 адресе су, за сада, бесплатне.


Да ли могу да променим лозинку за cPanel?

Да, на насловној страни cPanel-а унесите ваш усернаме и кликните на Ресет.


Можете ли мигрирати мој сајт са претходног хостинг провајдера?

Да, пошаљите нам приступне податке, и извршићемо миграцију за вас.


Могу ли хостовати адулт садржај?

Да, док год је унутар граница нашег Правилника.


Могу ли наручити ‘custom’ пакет?

Ако имате посебне жеље за ваш хостинг налог, контактирајте нас на prodaja@adriahost.rs како би се договорили.


Постоје ли додатни трошкови?

Не, сви трошкови су исказани приликом куповине.


Да ли дајете бесплатан хостинг?

Не, али уколико имате занимљив пројекат, можете нас контактирати за спонзорство.


Заборавио сам лозинку и не могу да се улогујем у свој клијентски налог, шта да радим?

Можете затражити подсетник о приступним параметрима на https://moj.adriahost.rs/pwreset.php – наведите е-маил адресу под којом сте регистровани и кликните на дугме Пошаљи, нова лозинка ће бити послата на ваш маил.


Како да сам подесим лозинку коју желим на мом клијентском налогу?

Да би сами променили лозинку, улогујте се у ваш клијентски налог и кликните на Мој налог – Измена лозинке.


Желим да примам обавештења на више маил адреса, како да додам нови контакт на клијентски налог?

Улогујте се у ваш клијентски налог и кликните на Мој налог – Додај нови контакт.


Како да променим број мобилног на који ми стижу обавештења о истеку услуга код АдриаХост?

Улогујте се у ваш клијентски налог и кликните на Мој налог и у поље Мобилни телефон за СМС поруке укуцајте број мобилног телефона на који ћемо слати обавештења. Број се уноси у формату: 3816xxx за Србију, 3876xxx за БИХ, 3826xxx за Црну Гору.


Погрешио сам при поручивању, како да исправим то?

Уколико сте погрешили приликом поручивања услуге, ми ћемо исправити све за вас, само нас контактирајте путем телефона +381 11 40 44 770 или путем маила prodaja@adriahost.rs, радним данима од 09ч до 17ч, суботом од 09ч до 16ч.


Купио сам хостинг пакет код вас али желео бих да пређем на већи пакет, је ли може то?

Свакако, постоји могућност упграде-а пакета. Плаћате само разлику у цени између два пакета а кад се будете одлучили на тако нешто, само нас контактирајте путем телефона +381 11 40 44 770 или путем маила prodaja@adriahost.rs и завршићемо све за вас.


Уплатио сам домен, кад ће бити активиран?

Услуге активирамо одмах након евидентиране уплате. Уплате се евидентирају радним данима од 12ч до 16ч. Након пријема уплате, регистроваћемо домен који сте поручили а након регистрације, потребно је да се домен пропагира, што траје од 24 до 48ч.


Предомислио сам се што се тиче назива домена, можете ли да ми промените домен?

Није могуће променити назив домена једном кад се домен региструје. Можете само закупити нови домен. Из тог разлога предлажемо нашим клијентима да буду што пажљивији приликом поручивања домена и да добро размисле о називу домена пре него што изврше поруџбину.


Да ли је могуће променити податке о власнику домена за интернационални (.com, .net, .org…) домен?

Могућа је оваква промена, само је потребно да нам тренутни власник домена пошаље захтев путем тикета и наведе податке о власнику домена које треба да подесимо.


Да ли је могуће променити податке о власнику домена за национални (.rs, .co.rs, .edu.rs…) домен?

Процедура промене власника националног домена уме да потраје и компликована је, потребно је да власник пише званични захтев за промену власника а ова промена се још наплаћује према ценовнику РНИДС-а. Из тог разлога клијента контактирамо пре саме регистрације домена и клијент је дужан да нам достави тачне податке о власнику домена.


Да ли постоји affiliate програм?

Да. АдриаХост већ годинама успешно сарађује са фирмама и појединцима који пружају услуге на wеб-у. Постоје два програма – за wебмастере и за wебдизајнере.


Како да постанем affiliate сарадник?

Прво је потребно да креирате налог на страници https://moj.adriahost.rs/register.php и након што креирате налог, кликните на линк https://moj.adriahost.rs/affiliates.php а затим на дугме Активирајте affiliate налог.


Које су погодности за wеб дизајнере?

Сарадња која је намењена wеб дизајнерима који имају сталну потребу за wеб хостингом за своје клијенте има велике предности:
• можете бесплатно представити ваш дизајн студио на http://www.dizzajneri.com
• од нас ћете добијати упите за израду сајта који стижу преко AdriaHost.rs
• за сваког вашег клијента добијате 50% процента од закупљеног хостинг пакета
• пружићемо подршку вашим клијентима и подсетити их када дође време за уплату, тако да вама остаје више времена да се бавите својим послом. Уколико вам то не одговара и желите да само ви комуницирате са својим клијентима – није проблем, подржавамо и тај модел пословања.


Како зарађују wебмастери?

Wебмастери остварују своју зараду кад поставе банер линкован својим affiliate линком на свом сајту. Кад клијент кликне на АдриаХост банер, наручи и плати хостинг, wебмастеру се обрачунава зарада по купљеном хостингу. Зарада је једнократна.