FAQ

Da li kod vas može da hostuje bilo kakva prezentacija?

Ne. Zabranjena je prezentacija sadržaja koji može biti štetan po servere AdriaHost-a ili bilo koji drugi server na Internetu, kao i postavljanje linkova ka takvom sadržaju na Internetu. Primeri neprihvatljivog sadržaja: piratski softver, hakerski programi ili arhive, warez sajtovi, irc…


Da li mogu da zakupim hosting kod vas iako sam fizičko lice?

Da. Nakon poručivanja usluge dobićete uputstvo za uplatnicu i uplatu možete izvršiti u bilo kojoj pošti ili banci.


Da li mogu da platim hosting preko svoje firme?

Da. Mi smo pravno lice tako da vam možemo izdati predračun za usluge koje pružamo.


Uplatio sam hosting i domen, kad mogu da očekujem da će biti aktivirani?

Usluge realizujemo u roku od 24h po prijemu uplate, međutim, postala je praksa da sve usluge realizujemo u roku od 10 minuta po prijemu uplate tako da istog dana vaš sajt može funkcionisati.


Da li me neko kontaktira pri isteku usluge?

Da. Ukoliko imate neku uslugu zakupljenu kod AdriaHost, dobićete obaveštenja putem e-maila a takođe ćete biti obavešteni putem telefona od strane AdriaHost prodaje. Zato je jako bitno da dostavite tačne kontakt informacije. Obaveštenja se dobijaju 30 dana pred istek usluge.


Hoću da prebacim sajt kod vas ali ne znam kako?

Nije nikakav problem da AdriaHost izvrši celokupno prebacivanje sajta za vas. Ova usluga je besplatna. AdriaHost će vam otvoriti hosting i prebaciti sajt. Nakon uspešnog prebacivanja sajta, prodaja će vas kontaktirati za izdavanje predračuna za željeni hosting paket.


Da li mogu da dobijem tehničku podršku preko telefona?

Ne. Tehnička podrška AdriaHost funkcioniše isključivo preko tiketa jer je to najbrži i najpouzdaniji način za rešavanje problema. Podršku ne pružamo putem telefona. Ovde možete videti kako da otvorite tiket tehničkoj podršci.


Pokušavam da se ulogujem na cPanel ali ne mogu. Zašto?

Verovatno ste ukucali pogrešnu šifru. Morate imati u vidu da su polja za login case sensitive (osetljiva na velika i mala slova). Ukoliko deset puta zaredom ukucate pogrešnu šifru, nalog se zaključava na sata vremena i nakon toga možete ponovo probati login. Najbolje je da kontaktirate AdriaHost ukoliko imate problem sa loginom.


Suspendovan mi je hosting. Zašto?

Verovatno niste obnovili hosting pa je istekao, ali do ovih situacija ne dolazi budući da postoji odličan sistem za obaveštavanje klijenata, a i prodaja vrši kontaktiranje putem telefona tako da su svi klijenti uvek obavešteni minimum 20 dana pred istek usluge. AdriaHost takođe ima pravo da suspenduje hosting u slučaju da je došlo do zloupotrebe ali ćete biti kontaktirani i obavešteni o detaljima čim se zloupotreba ustanovi.


Imam virus na sajtu, šta da radim?

1. Potrebno je da izvršite čišćenje zaraženih fajlova.
2. Morate čuvati parametre za hosting na sigurnom. Ako morate nekome da date šifru, promenite je nakon što je osoba završila sa pristupom. Nemojte zapisivati šifre ili je deliti sa mnogo ljudi.
3. Morate biti sigurni da Vaš računar nema viruse, trojance, keylogger-e itd. I potrebno je vršiti redovno skeniranje Vašeg računara.
4. Redovno update-ujte svoje skripte i programe koje ste skinuli. Uvek uradite upgrade na poslednju verziju svog bloga, foruma itd.
5. Nemojte stavljati writable permisije na fajlove. Ispravne permisije su 755 ili 644, i ovo možete proveriti u svom File Manager-u. Većina korisnika izbegava 777 permisije, ali vi izbegavajte permisije koje dozvoljavaju Group ili World pisanje. (To je sve što se završava sa 7, 6, 3, ili 2. Prvi broj može biti bilo koji od ovih, ali ne i poslednja dva.)


Da li radite backup?

Da. AdriaHost vrši backup svih sajtova jednom nedeljno. Međutim, korisnik na sebe preuzima punu odgovornost za sve fajlove na zakupljenom hostingu kao i za održavanje i backup istih. Korisnik ima opciju da sam pravi backup iz cPanela.


Da li postoji način da kupim domen koji je već registrovan?

NE, kupovina već registrovanog domena nije moguća. Moguće je samo ako pronađete vlasnika domena i on vam ustupi ili proda isti – što je malo verovatno.


Do kada najkasnije mogu da produžim domen?

Domen ističe istog dana kad ste i registrovali domen, samo posle godinu dana ili više (u zavisnosti na koliko godina ste registrovali isti). Kada internacionalni domen istekne imate 27 dana da ga obnovite po redovnoj ceni i u tom periodu vi ste još uvek vlasnik domena iako domen ne radi javno. Nakon 27 dana domen ulazi u redemption period i više ne može da se obnovi po redovnoj ceni. Kada .rs domen istekne imate 30 dana da obnovite domen i za to vreme je u vašem vlasništvu. Po isteku 30 dana, .rs domen ponovo postaje slobodan i može da ga registruje bilo ko.


Imam domen kod vas, kako da promenim whois podatke?

Ukoliko je u pitanju internacionalni domen (.com, .net, .org…), potrebno je da pošaljete tiket tehničkoj podršci. Promena whois podataka internacionalnih domena je besplatna.
Ukoliko je u pitanju nacionalni domen (.rs, .co.rs, .edu.rs, .org.rs, .in.rs) promena whois podataka je komplikovana procedura i takođe je potrebno poslati tiket tehničkoj podršci. Ova procedura se dodatno naplaćuje prema cenovniku RNIDS-a.


Kako da promenim DNS-ove domena?

Kontaktirajte tehničku podršku putem tiketa i navedite naziv domen i nove DNS-ove na koje treba da bude usmeren domen.


Da li se placa promena DNS-ova?

Ne. Ova usluga je besplatna.


Koliko mailova je dozvoljeno slati na vašem serveru?

Ograničenje u broju poslatih mailova je 500 po satu po domenu.


Ne umem da uploadujem sajt sa lokalnog računara?

Predlažemo da pogledate detaljno uputstvo koje smo napravili: Kako da uploadujem sajt na server


Da li imate cPanel?
Da. Svi Adriahost serveri koriste cPanel kao panel za upravljanje hosting nalogom.


Mogu li da hostujem više sajtova na jednom paketu?

Naravno, ako vaš paket ima opciju Addon domena.


Da li hostujete Windows sajtove i aplikacije?

Da, Windows nudimo na Windows server rešenjima.


Kako da odaberem hosting paket?

Ako imate uradjen sajt ili koristite neki od CMS-ova, za ciji rad je potrebna 1 baza podataka, Basic paket će biti dovoljan. Ako želite naprednije opcije, hostovanje više domena, pogledajte naše Biznis pakete.


Da li je moguće promeniti hosting paket?

Da, u svakom trenutku možete zatražiti promenu hosting paketa, bilo da menjate na manji ili veći paket. Prelaskom na veći paket plaćate samo razliku u ceni izmedju paketa, umanjenu za period koji ste već iskoristili.


Da li dajete SSH pristup?

SSH pristup je omogućen na VPS i Dedicated serverima, u slučaju da želite da sami održavate server. Na deljenom hostingu SSH nije omogućen.


Da li podržavate IPv6 adrese?

Da, Adriahost u potpunosti podržava IPv6 adrese, na VPS i dedicated server rešenjima. IPv6 adrese su, za sada, besplatne.


Da li mogu da promenim lozinku za cPanel?

Da, na naslovnoj strani cPanela unesite vaš username i kliknite na Reset.


Možete li migrirati moj sajt sa prethodnog hosting provajdera?

Da, pošaljite nam pristupne podatke, i izvršićemo migraciju za vas.


Mogu li hostovati adult sadržaj?

Da, dok god je unutar granica našeg Pravilnika.


Mogu li naručiti ‘custom’ paket?

Ako imate posebne želje za vaš hosting nalog, kontaktirajte nas na prodaja@adriahost.rs kako bismo se dogovorili.


Postoje li dodatni troškovi?

Ne, svi troškovi su iskazani prilikom kupovine.


Da li dajete besplatan hosting?

Ne, ali ukoliko imate zanimljiv projekat, možete nas kontaktirati za sponzorstvo.


Zaboravio sam lozinku i ne mogu da se ulogujem u svoj klijentski nalog, šta da radim?

Možete zatražiti podsetnik o pristupnim parametrima na https://moj.adriahost.rs/pwreset.php – navedite e-mail adresu pod kojom ste registrovani i kliknite na dugme Pošalji, nova lozinka će biti poslata na vaš mail.


Kako da sam podesim lozinku koju želim na mom klijentskom nalogu?

Da biste sami promenili lozinku, ulogujte se u vaš klijentski nalog i kliknite na Moj nalog – Izmena lozinke.


Želim da primam obaveštenja na više mail adresa, kako da dodam novi kontakt na klijentski nalog?

Ulogujte se u vaš klijentski nalog i kliknite na Moj nalog – Dodaj novi kontakt. Ovde možete pogledati video uputstvo gde je to objašnjeno: Kako da dodam dodatne email adrese na klijentskom nalogu


Kako da promenim broj mobilnog na koji mi stižu obaveštenja o isteku usluga kod AdriaHost?

Ulogujte se u vaš klijentski nalog i kliknite na Moj nalog i u polje Mobilni telefon za SMS poruke ukucajte broj mobilnog telefona na koji ćemo slati obaveštenja. Broj se unosi u formatu: 3816xxx za Srbiju, 3876xxx za BIH, 3826xxx za Crnu Goru.


Pogrešio sam pri poručivanju, kako da ispravim to?

Ukoliko ste pogrešili prilikom poručivanja usluge, mi ćemo ispraviti sve za vas, samo nas kontaktirajte putem telefona +381 11 40 44 770 ili putem maila prodaja@adriahost.rs, radnim danima od 09h do 17h, subotom od 09h do 16h.


Kupio sam hosting paket kod vas ali želeo bih da pređem na veći paket, je li može to?

Svakako, postoji mogućnost upgrade-a paketa. Plaćate samo razliku u ceni između dva paketa a kad se budete odlučili na tako nešto, samo nas kontaktirajte putem telefona +381 11 40 44 770 ili putem maila prodaja@adriahost.rs i završićemo sve za vas.


Uplatio sam domen, kad će biti aktiviran?

Usluge aktiviramo odmah nakon evidentirane uplate. Uplate se evidentiraju radnim danima od 09h do 17h. Nakon prijema uplate, registrovaćemo domen koji ste poručili a nakon registracije, potrebno je da se domen propagira, što traje od 24 do 48h.


Predomislio sam se što se tiče naziva domena, možete li da mi promenite domen?

Nije moguće promeniti naziv domena jednom kad se domen registruje. Možete samo zakupiti novi domen. Iz tog razloga predlažemo našim klijentima da budu što pažljiviji prilikom poručivanja domena i da dobro razmisle o nazivu domena pre nego što izvrše porudžbinu.


Da li je moguće promeniti podatke o vlasniku domena za internacionalni (.com, .net, .org…) domen?

Moguća je ovakva promena, samo je potrebno da nam trenutni vlasnik domena pošalje zahtev putem tiketa i navede podatke o vlasniku domena koje treba da podesimo.


Da li je moguće promeniti podatke o vlasniku domena za nacionalni (.rs, .co.rs, .edu.rs…) domen?

Procedura promene vlasnika nacionalnog domena ume da potraje i komplikovana je, potrebno je da vlasnik piše zvanični zahtev za promenu vlasnika a ova promena se još naplaćuje prema cenovniku RNIDS-a. Iz tog razloga klijenta kontaktiramo pre same registracije domena i klijent je dužan da nam dostavi tačne podatke o vlasniku domena.


Da li postoji affiliate program?

Da. AdriaHost već godinama uspešno sarađuje sa firmama i pojedincima koji pružaju usluge na web-u. Postoje dva programa – za webmastere i za webdizajnere.


Kako da postanem affiliate saradnik?

Prvo je potrebno da kreirate nalog na stranici http://moj.adriahost.rs/register.php i nakon što kreirate nalog, kliknite na link http://moj.adriahost.rs/affiliates.php a zatim na dugme Aktivirajte affiliate nalog.


Koje su pogodnosti za web dizajnere?

Saradnja koja je namenjena web dizajnerima koji imaju stalnu potrebu za web hostingom za svoje klijente ima velike prednosti:
• možete besplatno predstaviti vaš dizajn studio na http://www.dizzajneri.com
• od nas ćete dobijati upite za izradu sajta koji stižu preko AdriaHost.rs
• za svakog vašeg klijenta dobijate 50% procenta od zakupljenog hosting paketa
• pružićemo podršku vašim klijentima i podsetiti ih kada dođe vreme za uplatu, tako da vama ostaje više vremena da se bavite svojim poslom. Ukoliko vam to ne odgovara i želite da samo vi komunicirate sa svojim klijentima – nije problem, podržavamo i taj model poslovanja.


Kako zarađuju webmasteri?

Webmasteri ostvaruju svoju zaradu kad postave baner linkovan svojim affiliate linkom na svom sajtu. Kad klijent klikne na AdriaHost baner, naruči i plati hosting, webmasteru se obračunava zarada po kupljenom hostingu. Zarada je jednokratna.