Ko je već duže sa nama zna da smo sve moguće radnje optimizovali na najpraktičniju meru.
Potrebe naših klijenata, tehnički zahtevi i izvodljivost uklopljeni su tako da omogućavaju realnu praktičnost, a ne senzacionalnu ponudu (koja nije iskoristiva, dokazano).
Marketinški bismo prošli mnogo bolje ako bismo u ponudi imali mesečni, nedeljni, dnevni i časovni bekap, međutim sve to spada upravo u domen marketinga, dok se naš rad zasniva na domenu upotrebljivosti usluge koju nudimo.
Pojasnićemo:
Zašto nedeljni bekap?
Korisniku treba oko 3-4-5 dana da shvati da ima problem na sajtu. Na primer, ako je sajt hakovan, to je problem zbog kojeg treba vratiti sajt iz bekapa.
Mnogi problemi su skriveni pa se ne primete istog dana, mnogi su i vidljivi ali korisnik ne gleda sajt svakog dana i ne vidi da mu je sajt hakovan.
Gledano u procentima za poslednjih 9 godina našeg rada (nećemo računati pre toga) 97% slučajeva i problema nastalo je “prošle nedelje“.
Upravo zbog toga, idealna bekap kopija ispravnog sajta uvek je starija od 7 dana. A mi čuvamo upravo 10 takvih nedeljnih kopija.
Zašto ne dnevni bekap?
Pa niko ga ne koristi, realno. Dnevni bekap je, što bi Englezi rekli, “overkill”. U prilično dugom vremenskom periodu kada smo koristili sve vrline dnevnog bekapa, realna upotrebljivost ove opcije je bila 0-3%. Evo statistike:
- vraćanje dnevnog bekapa: 1-3%
- vraćanje nedeljnog bekapa (od 1 do 10 nedelja): 84-87%
- vraćanje mesečnog bekapa (preko 1 meseca): 7-10%
Ovo je za period od godinu dana i jasno je da dnevni bekap samo “mlati praznu slamu” i krade prostor koji se može koristiti za praktičnije kopije koje će nekome spasiti i sajt i posao, a i novac.
Dnevni bekap se čuva 1 mesec, nedeljni 2 meseca
Dnevni bekap, s obzirom da se radi svakog dana, zauzima dosta prostora i onda nije moguće čuvati takve bekape duže vreme.
Ako prođete razne ponude na internetu, videćete da je svuda u ponudi dnevni bekap sa periodom čuvanja 30 dana.
S obzirom da smo mi to već sve isprobali (bili) i videli da nema nikakve koristi za klijente, ugasili smo dnevni bekap u korist čuvanja nedeljnih bekapa (koji se ionako pokazao kao praktičniji).
Umesto okvira od 30 dana, naš bekap ima okvir od 60 dana pa čak i oni koji i posle 9 nedelja shvate da imaju problem na sajtu mogu da dobiju čistu kopiju iz one nedelje kada je sajt još radio ispravno.
Ponegde se kod konkurentskih firmi može videti da se nudi ”dnevni bekap” ali to je samo marketing trik jer većini korisnika zaista treba nedeljni bekap.
0 коментара