Ukoliko je vaša firma upisana u Google Maps to će vam omogućiti da budete prvi u organskoj pretrazi kada neko ukuca termin koji je povezan sa onim što vi radite i od čega zarađujete. Iz tog razloga, bitno je budete u Google Maps listingu firmi i dobro optimizujete ovaj deo online marketinga. U ovom tekstu objasnićemo kako da se upišete u Google Maps, optimizujete biznis upis, postavite Google Maps Citations i sredite Google Plus kako bi sve imalo smisla.
Google My Business podešavanje
Prijavite se na Google My Business. Možete se prijaviti sa postojećim Gmail nalogom ili otvoriti novi.
Ovde je potrebno da upišete podatke firme: ime firme, zemlju, ulica i poštanski broj, grad, telefon firme, kategorija kojoj vaša firma pripada i adresa vašeg sajta.
Biće potrebno da potvrdite i da vi imate pravo da firmu sa tim podacima upišete u Google Maps. Ukoliko ste vlasnik ili radite u firmi, vi imate pravo na to:
Na kraju će biti potrebno da odaberete kako će biti potvrđen upis u Google Maps odnosno Google My Business. Ovde možete odabrati da to bude urađeno telefonom ili tako što ćete dobiti pismo sa verifikacionim kodom na adresu firme:
Imajte u vidu da se ništa neće pojaviti u listingu sve dok ne obavite verifikaciju. Potrudite se da to obavite što pre kako biste nastavili sa uređivanjem. Kada dobijete pismo, pronađite petocifreni PIN, prijavite se na Google My Business i idite na Not Published Locations > Manage Location, kliknite na Verify Now i unesite petocifreni PIN broj.
Optimizacija Maps Listing-a
Imajte u vidu da se nećete odmah naći u prva tri mesta u Google pretrazi, ali uz pomoć ovih uputstava možete u roku od nekoliko meseci doći do vrha, pa pažljivo pratite instrukcije.
Popunite sva polja sa informacijama koje Google traži:
Ovo je bitno. Google će postaviti niz pitanja koja su bitna za što bolju optimizaciju. Ukoliko vi odgovorite na 5 od 10 pitanja, a vaša konkurencija odgovori na 9 od 10 to znači da će oni biti ispred vas.
Najpre treba popuniti sledeće:
- Slike: Profile, Interior, Exterior, At Work, Team, Identity
- Radno vreme
- Veb-sajt
Kada su slike u pitanju, najbolje je da ih nazovete po onome što se na njima nalazi. Na primer, ako vodite cvećaru i na profilnoj slici imate buket sa ružama, fajl slike nazovite buket-ruza.png (ili .jpeg, .gif u zavisnosti od formata fajla). Ako postavite sliku gde se vide svi koji rade u cvećari, fajl slike nazovite ekipa-iz-cvecare.png.
Business Listings za Google Maps
Business listings su sajtovi koji potvrđuju ono što piše na vašem Google My Business nalogu. Gledajte na to ovako: Što više sajtova potvrđuje vaše podatke, veća je verovatnoća da su vaši podaci ispravni.
Potrebno je da se prijavite i popunite sve forme na sledećim listama:
- Google My Business ( Google Maps )
- Bing Places ( Bing Maps )
- Yelp
- Angie’s List
- Four Square
- Hot Frog
- EZLocal
- Sacramentobusinesslist.com
- Sacramentocountybizlist.com
- Yellow-pages
Google Maps Citations
O ovome neće čuti da se puno govori, mnogi ljudi nisu sigurni ni šta je to “Google maps citations”. Međutim, postoje potvrde o tome da je ovo definitivno faktor koji utiče na rangiranje. Ovo je bukvalno link/pin/bookmark za vaš profil na mapi i možete ga kreirati na google.com/maps
Svaka kreirana mapa ima Naslov, Opis i Adresu (Title, Description, Address). Ovo su sačuvani pinovi – obeleživači (bookmark) koje možete deliti sa prijateljima, kolegama ili sa bilo kim drugim. Da napravite novu mapu kliknite na tri linije u uglu ekrana i odaberite opciju Create new map.
Napravite Google+ Business nalog
Prijavite se na Gmail nalog sa kojim ste napravili i verifikovali vaš Google My Business profil. Kliknite na kružić sa vašim avatarom i u meniju koji se otvori pronađite ime vaše firme.
Kliknite na ime firme, a zatim i na opciju Enable Google+. Ukoliko se ime vaše firme ne prikaže odmah, kliknite na “All your Brand Accounts” i pronađite ispravni profil.
Popunite sve na Business Google+ profilu
Kao što je to urađeno i za Google My Business i ovde treba popuniti sva polja. Nemojte ostavljati prazna polja, pa najpre popunite sledeće:
- Profile Picture – profilna slika, avatar
- Background Picture – pozadinska slika
- Tagline – iskoristite svih 140 karaktera, koristite ključne reči i nazive vaših usluga
Dodajte sadržaje i linkove u About Me sekciji
Profile > Edit Profile > Manage Page – Ovde opišite vaš posao u 200-500 reči. Ovde možete postaviti i linkove koji vode do stranica na vašem sajtu gde posetioci mogu pronaći usluge koje pružate.
Napišite Post i napravite kolekciju (Add a Collection)
- Napravite kolekciju (Create Collection)
- Napišite Post
- Zapratite i potrudite se da budete zapraćeni od što je moguće više ljudi
Ovo je dovoljno za dobar početak
Ukoliko ispratite i sprovedete sve što smo zapisali u ovom tekstu, to će biti dovoljno da za početak napravite dobar pomak u online marketingu kada je Google Maps, Google My Business i Google + Business u pitanju. Dalji rad morate zasnovati na održavanju profila, dopunjavanju postova, pratilaca i interakcije sa drugim profilima. Sve ovo ne oduzima puno vremena, korisno je jer ćete biti među prvima na Google i besplatno je.
interesantan clanak
Hvala vam na čitanju. 🙂 Da li ste već podesili Google My Business i Google maps?
Google Maps, Google My Business i Google + Business svakako napraviti.
Osobno bih za local SEO dodao i FB business, Linkendin, Twitter Business, i Pinterest
Moja strategija je na webu imati blog, i nakon što se objavi članak proči kroz sve te društvene mreže i svugdje objaviti članak kao post / update. To je dobar izvor zarade, i daje određeno “ubrzanje” da se brže rangira sadržaj 🙂
Nikola, hvala vam na tome što ste podelili vašu strategiju sa nama. 🙂 Vođenje bloga i redovan update na mrežama pomaže razvoju poslovanja i pospešuje poziciju na internetu.
U potpunosti se slazem. Takodje mislim da je dobro dodati FB business, Linkendin, Twitter Business, i Pinterest.
Hvala vam na potvrdi Milane :).
Hvala na detaljnom objasnjenju.. Jasno, precizno, bez suvisnih podataka
Hvala vama na čitanju. 🙂
Poštovani,
zanima me od čega zavisi način verifikacije, da li je to email, poziv, sms ili dopisnica?
Primera radi lokaciju mog bisnisa sam postavio do sada na 6 mesta, isti bisnis je upitanju na više razlicitih lokacija…
Prve 2 lokacije je bila dopisnica, onda druge 2 lokacije je google prihvatio bez ikakve aktivacije , ostale 2 sms…
Imam jos par lokacija da dodam opet mi nudi samo opciju dopsincicom, a to mi ide znatno sporije dok lociram sva mesta ….
Da li tu postoji neki laksi metod?
Hvala puno unapred…
Poštovani Vlado,
Google samostalno određuje koji biznis je kvalifikovan za određeni način verifikacije. Ako određeni način nije ponuđen, to znači da je Google odredio da morate da se verifikujete na način koji vam dostavlja https://support.google.com/business/answer/7107242?hl=en-GB#zippy=%2Cverify-a-business-by-phone
Predlažemo i da kontaktirate Google i postavite isto pitanje. Od njih ćete dobiti tačan odgovor i možda mogu čak i da vam omoguće lakši način verifikacije. Samo ih kontaktirajte iz vašeg naloga.