Власници Интернет продавница, ове статистике ће вас натерати да размислите о маркетингу…

Интернет продаја је бизнис који годишње расте за око 20%, а у 2015. очекујемо да глобално буде вредан више од 1.5 трилиона (1500 милијарди) долара. Иако је наше тржиште на зачељу свих оваквих спискова, трендови са развијенијих готово увек се могу применити и на наше. А сада мало сурове истине, јер поштујемо Ваше време,  знамо да га немате за губљење.

Око 80% корисника Интернета је барем једном купило нешто посредством Интернета, а 50% је то учинило више од једном. То раде јер њих 71% верују да ће на Интернету добити боље услове и нижу цену. Сегмент тржишта који највише расте је Интернет куповина преко преносних уређаја – мобилних телефона и таблета, и овакве куповине чине 18.5% укупног колача, што представља годишњи раст од око 30%. Око 1/3 купаца ће провести више од пола сата истражујући алтернативне производе и друге продавнице пре него што се одлучи на куповину, а чак 65% њих ће то радити 15 и више минута.

Трошкови слања убијају конверзије

Можда мислите да то није толико важно, али статистике показују да 28% купаца одустаје од куповине ако му сервирате неочекиване трошкове поштарине. Ово је водећи разлог одустајања корисника на последњем кораку приликом куповине преко Интернета. Статистика каже да 47% онлајн поруџбина имају бесплатно доставу, и да када су корисници свесни да ће слање робе бити бесплатно, буду спремни да потроше 30% више новца.

највазнији разлози због којих корисници одустају од куповине

Из овога можемо закључити да корисници не желе да плаћају за трошкове доставе. Људима је јасно да понекад морају платити већу цену да би им нешто стигло до њих, али ипак не желе изненађења. Када до тога дође, многи ће одустати јер ће се осећати лоше, можда чак и преварено.

Зато будите увек одмах јасни када су трошкови слања у питању. Ако и не можете одредити тачан износ, а није опција да слање буде бесплатно, назначите на неки начин макар распон и понудите више опција кориснику.

троскови слања пакета

Креирање налога такође убија конверзије

Други на списку разлога за одустајање је креирање налога. Јасно нам је да су вам чланови важни, да желите њихове мејлове, и да је то одлична прилика да скупите што више прималаца вашег newsletter-a, али да ли сте спремни да изгубите значајан број продаја зарад неколицине мејлова? Постоји та лоша пракса да многи сајтови чекају до последњег корака куповине не би ли вас натерали да креирате налог. Логика иза тога је сигурно да купац неће одустати ако је већ уложио време. Ипак, пракса каже да ће део њих ипак одустати.

Зато им понудите могућност да заврше куповину и као гост!

понудите куповину без регистрације

Попусти ће вратити ваше купце

Истраживања показују да ће 54% купаца ипак купити производе од којих су можда одустали ако им их понудите по повољнијим условима. Крајња цена производа је оно нешто са чиме Ви можете привући кориснике. Ако вам маржа дозвољава, понудите боље услове и многи ће импулсивно купити производ верујући да су направили одличан посао. Ово се посебно односи на продавнице којима су циљна група млађи корисници. Они су генерално много спремнији да промене мишљене, док су старији купци генерално скептични.

Колико је изгледно да бисте купили производ од кога сте одустали ако вам исти понуде по нижој цени?

Дакле, корисницима које сте у првом кругу изгубили, понудите боље услове… Што нас доводи до:

Ретаргетинг је јако важан

Иако све више професионалаца схвата важност и вредност ретаргетинга. Маркетари увек траже начине да повечају ROI (Return On Investment), да задрже постојеће и стекну нове кориснике, и да натерају људе да троше више. Ретаргетинг управо нуди могућност да људима циљано прикажете оно за шта су показали интересовање. Ипак, он се ипак не користи у довољној мери и често не на прави начин. Искористите све напредне опције које имате, уложите додатни труд у старту и вратиће вам се многоструко. Мишљења корисника о ретаргетингу су подељена, али у популацији од 20-35 година, чак 72% купаца на то гледа као на позитивну ствар.

Идеја је једноставна – прикажите купцу оглас након што он напусти сајт. Али не било ком кориснику, већ купцу чија интересовања добро познајете. Зато не оклевајте, припремите кампање за њих и многе ћете мотивисати на акцију.

како фунционисе ретаргетинг

Задовољан корисник је најбоља реклама

И врапци на грани знају да је “word of mouth” непревазиђен. Када Вас неко препоручи, он је осим информације о Вама уз то са другом особом поделио и додатну вредност – свој позитиван утисак, своје добро искуство. Зато ћете секције са утисцима корисника/купаца, све чешће виђати на сајтовима компанија, а на Интернет продавницама оцене корисника и њихови утисци једна су од најважнијих ствари за успешну продају. 55% купаца сматра да су искуства других корисника јако важна приликом донођења одлуке о куповини.

утисци корисника на амазону

Потрудите се да мотивишете кориснике да пишу своја искуства и деле их са другима. Материјал који добијете, истакните на сајту, представите га на прави начин јер он је заиста веома важан. У многим случајевима корисници ће поделити и слику, или видео. Овим садржајима потенцијални купац много више верује него промотивним фотографијама које сте поставили. Размислите да ли постоји добар начин да друштвене мреже искористите за додатно ширење ових садржаја – људи увек траже искрену и поуздану информацију.

Водите рачуна о корисницима паметних телефона и таблета

Да се подсетимо са почетка текста – Интернет куповина преко преносних уређаја – мобилних телефона и таблета, и овакве куповине чине 18.5% укупног колача. Број корисника Интернета преко мобилних телефона престигао је претходне године број корисника са стационарних рачунара. Занимљиво је да 2/3 корисника више воле да користе мобилне сајтове од апликација. Око 40% потенцијалних купаца који су покушали да обаве куповину преко мобилног телефона одустало је у неком тренутку током куповине јер им корисничко искуство није било на задовољавајућем нивоу. Није било прегледно. Није било прилагођено њиховим очекивањима и потребама. Водите рачуна о томе, јер истраживања кажу да ће 41% корисника, након лошег искуства, отићи код конкуренције.

Такође, 51% корисника су одустали јер нису били сигурни да је безбедно унети податке о кредитној картици. У том смислу, корисници мобилних телефона су много скептичнији од корисника рачунара. Када причамо уопштено о Интернет продаји, корисници таблета су спремнији на куповину од корисника мобилног телефона, а то се објашњава тиме што је таблет као уређај много комотнији за овакав тип активности. Занимљиво је да 52% корисника када могу да бирају између употребе рачунара и таблета, бира таблет за Интернет куповину. Више од 95% корисника који купују путем таблета, то раде од куће, а у случају мобилних телефона тај проценат је око 72%.

Преносни уређаји су већ јако важни за онлајн трговину, а у будућности ће бити све важнији. Будите спремни на време, и пратите трендове!

куповина преко мобилних телефона

Закључак:

Пратите трендове и добро упознајте своје купце. Олакшајте им куповину. Изађите им у сусрет, понудите најбоље услове. Учините све што можете да буду задовољни и сигурно нећете погрешити. Послушајте их и учите од њих. Учините да се осете важним, јер јесу. Увек пратите метрику, и увек тестирајте.

Извори информација:
– Visual Website Optimizer,  eCommerce Survey 2014
– Custora eCommerce Pulse, 2014 Holiday Recap
– Econsultancy’s Internet Statistics Compendium, Ecommerce Statistics
– Smart Insights, Mobile Marketing Statistics 2015

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар