Како да оптимизујете поље за регистрацију и логин на вашем сајту

Постоји много начина да дизајнирате форме за регистрацију и логин (енгл. login). Већина дизајнера је упознато са стандардним начинима. Али ако примените неке иновативне технике форме могу бити једноставније и ефикасније. У овом чланку бисмо жели да вам представимо неколико нових идеја које могу бити корисне у вашим пројектима. Наравно пре него што примените било коју од ових техника потребно је да проверите да ли оне имају смисла у конкретном случају.

Једноставнија регистрација/пријава


Смисао сваке форме за регистрацију или пријаву је да буде попуњена и успешно послата. Међутим уколико је форма предугачка и превише компликована онда воља корисника опада што може довести до тога да се кориснику смучи ваш сајт. Ево неколико иновативних техника које ће учинити ваше форме лакшим за попунити.

Питајте за “username” после регистрације

Форме за регистрацију обично траже од корисника да направи “username” који је јединствен. Међутим смишљање username-а неки пут може да потраје. Уместо да тражите од корисника да упише username у току пријаве можете то питање поставити након што се поступак заврши. Овако нећете изгубити кориснике који су исфрустрирани и спречићете креирање било каквих имена која се лако забораве како би само задовољили сва потребна поља у форми.

Тражите унос шифре само једном

Већина форми за регистрацију траже од корисника да укуца шифру два пута. Разлог је разумљив. Форме маскирају шифру из сигурносних разлога. Да би се спречиле грешке у куцању и повећала шанса за исправним уносом два одвојена уноса су неопходна.

У пракси ово може да проузрокује веће грешке јер корисник мора дупло више да куца. Не могу видети карактере које уносе и самим тим им бива тешко да знају да ли уносе сваки пут исправну шифру.

Ефикаснији приступ би био да затражите од корисника да шифру унесе само једном, а да поставите checkbox којим може да склони маску са шифре и провери да ли је унео све како треба.

  • jQuery плугин за маскирање шифре

Аутоматско попуњавање града на основу ЗИП кода

Ако захтевате да корисник унесе своју адресу онда размислите о аутоматском попуњавању поља за град на основу ЗИП кода. Попуњавање ће ићи брже јер корисник не мора ручно да бира град из листе.

  • Корисћење AJAX-а за град и државу на основу ЗИП кода

Предлози у пољу за државу

Конвенционалан начин би био да корисници изаберу државу из падајућег менија. Ефикаснији начин је да користе текстуално поље које им даје предлоге. Корисник треба само да укуца почетно слово како би видео своју земљу у листи која је предложена.

  • AJAX предлози за jQuery

Дозволите аутоматско попуњавање података о испоруци

Ако корисник купује производ он мора да унесе податке о плаћању и податке о испоруци. У већини случајева ови подаци ће се поклапати. С тога, дозволите им да их копирају. Можете да ставите линк који каже “Исти подаци као за плаћање” и када корисник кликне на линк подаци ће се преписати.

  • Копирање података о адреси за плаћање и испоруку кроз jQuery
  • Копирање података у оквиру форме из једних поља у друга кроз jQuery

Не чекирајте newsletter опцију по дифолту

Већина власника веб-сајтова по дифолту (енгл. engl) држи newsletter checkbox чекиран, надајући се да ће тако добити више корисника који су пријављени за newsletter. Постоје шансе да ће то радити, али је пријава бесмислена ако је корисник пријављен зато што је превидео ту опцију. Пре или касније ће се одјавити. Приморавање корисника да се пријаве неће помоћи дугорочно.

Ефикаснији приступ је да будете сигурни да корисник жели да се пријави за newsletter тако што им прикажете део истог. Овако ће знати шта пропуштају ако се не пријаве. Сем тога бићете мирнији јер знате да су они заправо заинтересовани за садржај који им нудите.

Борите се против спама без коришћења CAPTCHA додатка

Ако добијате доста спам порука онда је вероватно неопходан CAPTCHA. Оно што није потребно је учинити да CAPTCHA одвраћа кориснике. Стандардни поступак је да CAPTCHA затражи од корисника да прекуца слова са слике која су мало искривљена. Али показало се да овај приступ убија конверзије.

Једноставнији приступ који неће утицати на конверзије је да користите сакривена поља која су обавезна, а генерисана су кроз Javascript. Спам ботови не могу да попуне ова поља јер не могу да интерагују са Javascript објектима. Сем овог начина постоји и приступ назван  Honeypot Captcha. Можете направити поље у форми које ће бити празно и кроз CSS га сакријте да не буде видљиво корисницима, али ће ипак бити видљиво ботовима. Када је урађен субмит форме проверите да ли је то поље празно или није. Ако није празно ради се спаму и тај унос можете да игноришете.

Једноставнији логин


Сврха сваке логин форме је да се корисник успешно улогује на свој налог. Ево неколико техника које ће помоћи да овај процес буде ефикаснији.

Дозволите логин са е-мејл адресом

Увек је лакше запамтити е-мејл адресу него username. Људи лакше памте е-мејл адресу јер је користе стално. Омогућите корисницима да се улогују са својом е-мејл адресом поред могућности да то исто ураде користећи username. Флексибилност може уштедети време и главобољу око враћања username-а који су заборавили.

Улогујте корисника без напуштања стране

Логовање на сајт је врло чест захтев и корисници ће захтевати да буду у могућности да се улогују са било које тачке на Вашем сајту. Чим то ураде редиректујте их на страну на којој су били. Ово ће убрзати логовање и корисници ће се вратити на оно што су претходно радили.

Постоји неколико начина да ово урадите: падајућа форма или pop-up прозор.

Падајућа форма ће се отворити без приморавања корисника да оду са стране. Заузима само део стране што га чини брзом и неоптерећујућом опцијом.

  • jQuery падајућа AJAX sign-in форма

Pop-up или модални прозор такође задржава кориснике на тренутној страни, али се отвара у средини прозора и фокусира корисника на логин форму. Ова опција даје простора да ставите неке додатне информације у форму.

  • Како да имплементирате jQuery логин форму у модални прозор

Ауто-фокус на прво текстуално поље

Када корисник види логин форму биће спреман да се улогује. Учините процес ефикаснијим тако што курсор аутоматски поставите у прво поље за унос. Ово скраћује време које потребно да се дође до поља и да се кликне. Корисник може да држи руке на тастатури и да одмах почне да куца. Ауто-фокус би требао и да означи поље како би корисник знао да може да почне са куцањем.

Дозволите кориснику да скине маску са шифре

Ова опција је већ поменута код регистрације, али је једнако важна и код логовања. С обзиром да корисник не види карактере које уноси може врло лако да погреши. Ако је унос одбијен мораће да покушава поново све док не погоди исправну шифру.

Проблем је у томе што корисници не знају који карактер су погрешили и с тога не могу да исправе грешку. То доводи до већег посла и успорава кориснике. Избегните овај проблем стављајући checkbox којим корисник може да скине маску са шифре и провери шта је унео пре него што кликне на дугме.

  • Стопирање маскирања шифре

Користите упитник као линк за добијање шифре

Требало би корисницима дати јасан линк којим ће доћи до своје шифре. Уместо да користите стандардно “Заборавили сте шифру?” размислите о томе да ставите једноставно знак питања поред поља за унос шифре, неће заузети пуно простора, а ни изгубити се у осталим линковима. С обзиром да је знак питања универзални симбол за помоћ корисници се неће двоумити где треба да кликну када су заборавили шифру.

Направите “Submit” дугме ширине поља за унос

Дугме за логин није само за покретање акције већ оно треба и да каже кориснику какву акцију ће извести кликом на то дугме. Мало дугме ће имати слаб утицај и корисник ће бити несигуран при логину.

Широко дугме је боља опција, корисник ће га тешко промашити. Назив на дугмету је такође боље видљив па ће кориснику бити јасно коју акцију предузима кликом.

Дозволите кориснику да се улогује користећи Facebook, Twitter или OpenID

Скоро сви имају Facebook, Twitter или OpenID налог, па дозвољавање корисницима да се улогују користећи ове налоге доноси одређене погодности. Могу да користе ваш сајт одмах без проласка кроз процес регистрације. Такође не морају да контролишу различите username-ове и шифре на различитим сајтовима.

Можете отићи још даље и користити Facebook connect и попунити податке које би ваши корисници уносили. У примеру испод на сајту Friend.ly је Facebook апликација, све што корисник треба да уради пре коришћења сервиса је да кликне дугме “Register”. Подаци о кориснику се учитају аутоматски, али то може довести до одређених питања повреде приватности, па је можда добро да размислите о овоме пре него што кренете тим путем.

Закључак


Ваше форме, без обзира да ли се ради о регистрацији или логину, не треба кориснику да отежају живот. Попуњавање форме нико не замишља као идеални провод. Ове иновативне технике ће учинити да ваше форме буду једноставне и ефикасне тако да ваши корисници могу брзо да се региструју, улогују и да уживају у садржају који им нудите.

Извор: smashingmagazine.com

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , ,