Последњих дана сам се бавио истраживањем и оптимизацијом брзине учитавања појединих веб страница на фирмином сајту, и налетео на пар веома корисних информација. Пре свега сам преселио сајт на нови сервер, савременије окружење, најновији Apache, играо сам се са mod_pagespeed, али признајем да је плaгин за кеширање најзаслужнији. Google ме је ‘похвалио’ са 20% бољим резултатом на њиховој провери брзине учитавања сајта. Minify је такође имао доста удела код учитавања комплекснијих страница.
Не ради се о вебмастерској сујети и фазону ‘мој сајт се учитава брже од твог‘ него сам хтео да повећам продају, и да се трудим да не отерам људе са сајта. На Mashable-у су навели занимљиву реченицу:
Amazon.com increased its revenue by 1% for every 100 milliseconds of load time improvement.
Прерачунао сам колико је то у нашем случају, и вредело је исцимати се. У том чланку сам налетео на добар инфографик који је урадио StrangeLoop:
Треба се некад осврнути на основе и оптимизовати странице, мање време учитавања ће сигурно више привући посетиоце од било ког ‘масног‘ png-а и сличних му. 🙂
0 Comments