Како Google зарађује 96% од укупне зараде?

by | Adwords оглашавање, Интернет зарада, СЕО и Маркетинг сајта

Неколико компанија доминира у јавном делу технолошког свемира: Apple, Microsoft, Samsung… i Google. О Apple, Samsung и Microsoft корпорацијама зна се највише и то је због препознатљивог, опипљивог производа који пласирају и на тај начин профитирају. Шта Google ради? На који начин зарађује толико да буде сврстан међу најразвијеније у свету.

У 2014. години Google је имао приход од 60 000 000 000 долара.

Цифра оф 60 милијарди долара сигурно изненађује људе који никада нису ни чули ни помислили да Google уопште и зарађује. Ова цифра изненађује чак и људе који су ту и тамо чули да Google има приходе, али нису ни сањали да се ради о толиком износу. Многи ће рећи да је Google само претрага која нам омогућава да између милијарди страница на интернету пронађемо и изаберемо баш ону која нама треба. Постоји поље у које треба укуцати термин за претрагу и притиснути тастер Ентер, како на томе може неко да заради?

Може бити чудно и то што су сви Google производи потпуно бесплатни. Gmail, Drive, Аналитика, Вебмастер алати, Документа, Пикаса, све је бесплатно. Како уоште успева да заради пружајући услуге без наплате, док се за исте на другим сервисима мора издвојити новац. Сви ови производи развијају се и одржавају годинама и то не сами од себе, већ од стране хиљада програмера који примају плату, имају потребе и своје приватне животе.

Највећи извор прихода долази из оглашавања

Google Adwords и Google Adsense доносе 96% прихода из Google-ove услуге оглашавања. Ево шта они кажу:

“Данас, главница нашег прихода долази из оглашавања. Оглашивачи се све више окрећу интернету где представљају своје производе и услуге. Google Adwords, наш програм заснован на аукцијском моделу, омогућава оглашивачима да испоручују релевантне огласе усмерене на упите претрага или веб садржаје долазећи до потенцијлних клијената широм Google-ових сајтова или кроз Google Network, која се састоји од власника садржаја и сајтова.

Наша, власничка технологија аутоматски уклапа рекламе у садржаје страница на којој се појављују, оглашивачи нам плаћају и када корисници кликни на рекламу и када корисници само прегледају рекламу.

Ми дистрибуирамо Adwords огласе за приказивање на Google Network кроз наш Adsense програм. Делимо већи део прихода генерисаног од приказа огласа на сајту члана Google Network са чланом који је власник тог сајта на ком се оглас приказује. “

Извор, Google Investor Relations

Добар део, чак 96% ствари сада постаје јаснији.

Не, Google не поставља огласе на својим сајтовима

Међутим, Google на својим сајтовима нема ни један оглас. У свим његовим сервисима нећете пронаћи ни један оглас и можете их користити без ометања и банера који скрећу пажњу. О којим рекламама се ради?
Уз помоћ популарне оглашивачке платформе засноване на аукцијском моделу, напред поменуте као Google Adwords, омогућено је оглашавање. Сви ми можемо да оглашавамо свој посао на Google страницама резултата претраге или било где другде. Дакле, Google поставља рекламе на страницама претраге и Google Network кроз Adsense и отуда долази највећи део зараде. Како то функционише?

Приметили сте да се на свим страницама Google претраге налазе резултати који имају везе са оним што тражите, али ће се увек појавити као први, други или трећи. Чак су и обележени као рекламе и њих спонзоришу оглашивачи преко Adwords-а и они плаћају Google-у сваки пут када неко кликне на оглас. У зависности од тога шта тражите Google ће аутоматски пласирати и повезани оглас. Ако тражите резултате за веб-хостинг или осигурање (енгл. Insurance је једна од најскупљих речи, о томе касније) појавиће се и огласи са овим услугама.

Хостинг огласи - АдWордс Како зарадјује Гоогле

Google AdWords омогућава да будете први у резултатима претраге на првој страници без обзира на ваш SEO и рангирање све док плаћате оглашавање.

Google процесуира 40.000 претрага сваке секунде. Знате ли боље место за оглашавање од страница резултата претраге? Пробајте да израчунате колико је то људи сваке секунде, минута, дана, колико кликова на огласе, колико вреде кликови, колико буде уплаћено на Google рачун. Шта је толико добро код овог начина оглашавања где треба издвојити новац?

Најсавременија услуга оглашавања коју ће свако платити

Када седите испред телевизора и гледате свој омиљени програм у ситуацији сте да видите рекламе које вам нису од користи. Са друге стране оглашивачи који се рекламирају на овај начин морају да плате рекламу имала она ефекта или не.
Када је Google оглашавање у питању, приказују нам се рекламе за производе и услуге које  већ тражимо на интернету (управо док тражимо) или које смо раније тражили а Google их држи у бази података заведеном под именом нашег профила.

Гоогле зарадјује огласавањем

У време када је Google променио своју политику приватности и начин коришћења података које добија анализом навика корисника подигла се велика прашина око тога (Политику приватности можете прочитати овде). Питање је било да ли је се на тај начин крши приватност и у којој мери, да ли то штети корисницима. Суштина је да Google бележи сваки ваш корак, дељење на мрежама, претраживање које куцате у претрази било које мреже коју ова корпорација држи под својом контролом. Основни алати за ове белешке су Андроид, Google претрага, Youtube, ваше СМС поруке на Андроиду, локација… Сваки оглашивач жели да плати рекламу која ће бити пласирана на основу овако темељног анализирања корисника којима ће она бити пласирана.

Ако сте на претрази тражили термин хостинг, веома брзо и на свим сајтовима на којима Google приказује своје рекламе посредством власника сајтова и Google Adsense-а, почећете да виђате управо рекламе које имају везе са хостингом.

Google оглашивачки модел је револуционаран и тајна лежи у иновацијама које се стално уводе. Зарада се остварује само када оглашивачи имају опипљиве резултате. Оваква услуга је ефикаснија од традиционалних начина оглашавања, јер претраживачи виде огласе које и желе да виде, што није случај са телевизијом или радијом. На телевизији и радију морате да гледате рекламу или да сачекате да прође без обзира да ли вам се допада или вам треба.

У питању је добитна комбинација у којој свако добија оно што тражи. Оглашивач добија ефикасну рекламу која се пласира људима који управо траже услуге оглашивача, претраживачи проналазе оно што траже, Google добија новац за посредовање, корисници и власници сајтова где се приказују Adsense огласи добијају свој проценат.

Колико оглашивачи плаћају за клик на оглас – Cost Per Click – CPC

Цена коју оглашивачи плаћају по клику на оглас зависи од неколико фактора. То функционише тако што оглашивач бира кључну реч за коју жели да оглас буде приказан. Када неко тражи ове речи путем претраге оглас бива приказан. Цена која се плаћа Google-у зависи од конкуренције за одређену реч или више речи. Ако неколико других оглашивача лицитира за једну реч, потребно је да понудите најбољу цену да би баш ваш оглас био први и на врху странице.
Цена по клику варира од 0,01$ до преко 50$. Примера ради, речи као што су insurance, mortgages, loans, коштају чак и до 60$ по једном клику.
Ево и десет најскупљих речи на Adwords-у:

  • Insurance
  • Loans
  • Mortgage
  • Attorney
  • Credit
  • Lawyer
  • Donate
  • Degree
  • Hosting
  • Claim

Адwордс најскупље реци - блог текст

Листа изнад говори и о приоритетима савременог света, али и о зарадама које се остварују у овим областима пословања. Google то одлично зна и формира цену. Ови подаци вам могу и помоћи да испланирате свој буџет уколико желите да се опробате у пословима који бисте рекламирали кроз поменуте кључне речи.

Чиме се још Google бави – преостала 4% од зараде

Google корпорација нарасла је до те мере да има довољно ресурса за експериментисање, куповину мањих фирми, startup-ова, идеја, апликација и свега онога што обећава могућност зараде кроз иновативност у технологији. Ево још четири већих извора у којима приходи постепено расту:

Google Prodavnica

Како Гоогле прави новац - Гоогле Плаy

Половином 2014. године званично саопштење, кратко и јасно, гласило је:

“Продаја апликација и садржаја из наше Продавнице расте из године у годину”

Продавница је имала проблема у почетку, јер је требало парирати Apple App Store-у. Брзи развој Андроида, његова популарност и лак развој апликација привукао је велики број програмера који су се укључили у рад. Ширење Андроида на друге уређаје као што су неки рачунари и смарт телевизори у великој мери утицало је на јачање положаја саме Продавнице.
Google је до 2014. године исплатио 5 милијарди долара програмерима који су крерирали апликације за Продавницу.

Google Apps

Гоогле Аппс фор Wорк - Како Гоогле зарадјује

Након великог успеха већ познатих апликација као што је Gmail, Google сада нуди цео пакет веб-алата који помаже људима да воде свој посао. Овај пакет назива се Google Apps, док се верзија за пословне кориснике (enterprise) зове Google Apps for Work и део за школе и едукацију Google Apps for Education.

Google тврди да ове услуге користи више од пет милиона пословних корисника од којих је 60% из Fortune 500 групе (500 највећих корпорација). На ове бројеве надовезује се и успех који је постигнут у учионицама.

Google Apps for Education окупља милионе корисника. Сматра се да највећу заслугу за ово преузимају Chromebooks и Chrome OS које је Google паметно распоредио и почео да навикава ученике на рад у овом екосистему (32.000 уређаја у Милwаукее Milwaukee Public School, Edmonton Public School, Chicago Public School).

Google Cloud платформа

Како Гоогле зарадјује - Гоогле Цлоуд

Почевши са Googe App Engine-ом, додавало се још производа и услуга да би се добило нешто што се сада зове Google Cloud Platform. Ова услуга нуди инфраструктуру, базе података, алате и опције складиштења података за могућност грађења корисничких апликација коришћењем ресурса које чак и Google користи за своје послове. Ова платформа део је Google for Work иницијативе.

У самом почетку ова платфрорма није добро прихваћена, али без обрзира на то, бележи се пораст употребе. Треба узети у обзир и то да да су конкурентни пројекти Amazon AWS и Microsoft Azure. Иновације као што су Cloud Debugger, Cloud Trace и Cloud Save, као и сам рад Google-а доприносе популарности и употребљивости.

Процењује се да је Google у овом сектору зарадио око 1,6 милијарди долара.

Google Fiber

Како Гоогле зарадјује - Гоогле Фибер

Један од најновијих пројеката је фибер-оптички широкопојасни интернет сервис под називом Google Fiber. Започет је у Канзас Ситију, затим је проширен на Аустин (Texas) и Прово (Utah). Целу листу градова можете видети овде:Google Fiber градови.
Интернет по брзини од 1000Мбпс кошта 70$, док се за услугу са телевизијом треба издвојити укупно 120$. Процењује се да компанија може зарадити око 6 милијарди долара.

Шта још планира и шта можемо да научимо од Googlе-а

Као и свака успешна компанија и Googlе је у моћи да располаже средствима који му омогућавају да експериментише у новим доменима науке и технологије. Улагања у пројекте које сматрају научно-фантастичним иновацијама одају идеју и план да се обезбеди успешна будућност. Googlе данас улаже у вештачку интелигенцију која обухвата сваку машину, па поред аутомобила без возача на списку се налазе и паметни термостати, аутоматизација кућа и роботи. Ту треба додати и лифт до свемира, чисту енергију, нове лекове, осигурање од климатских промена, лечење рака и, веровали или не, предвиђање будућности на основу доступних података на интернету.

Googlе, као и све највеће и најуспешније компаније, користи прост образац до успеха. Просту, али потребну ствар као што је претрага интернета довео је до савршенства и дао људима на располагање бесплатно. На тај начин обезбедио је најбољу могућу рекламу за све своје будуће послове. Уз претрагу коју сваке секунде гледа велики део популације, Googlе пласира огласе које наплаћује. Ради то на начин који је описан у тексту чиме оглашиваче чини задовољним. Задовољни су и власници сајтова који те огласе приказују, јер добијују новац за то. На крају, задовољни су и крајњи корисници, јер добијају управо оно што су тражили и не морају да гледају огласе које не желе.

Шта можемо да научимо из свега овога? Ако желите да зарађујете од услуга које ћете понудити људима, пронађите основну људску потребу која је неопходна свакоме. Потрудите се да направите услугу која ће на најлакши, најбољи и најбржи начин помоћи свима тако што ће задовољити ту људску потребу. Немојте се устезати да је људима понудите потпуно бесплатно ако ћете на тај начин рекламирати друге послове на којима можете зарадити. Запишите негде једну чињеницу:

Googlе је на тај начин у 2014. години зарадио 60 милијарди долара.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

0 Comments

Leave a Reply

Категорије

Адриахост разгледница

Ћирилица на интернету

cPanel за почетнике

Хостинг сајта

Интересантно

Интернет зарада

Искуства Адриахост

Израда сајта

Обавештење

Photoshop упутства

SEO и маркетинг сајта

Сервери и VPS

Шкрабалица

SMS маркетинг

Свет домена

Вордпрес за почетнике

Besplatan email kurs i novosti sa bloga

Prijavite se na našu email listu
Ime i prezime *
Email adresa *
Dobijaćete obaveštenje o novostima na blogu i kurs web poslovanja i marketinga u 9 lekcija.

Пратите Адриахост

Најпопуларнији текстови

Придружите се

Наши производи