Коначно стигнете до линка који бисте да прочитате а тамо вас сачека 404 страна – грешка. Иритирајуће јел да?
Не мора да буде. Чак и 404 страна може да буде таква да посетиоцу буде драго што је наишао на грешку. Брендови се утркују ко ће осмислити лепшу и креативнију 404 страну. Права је уметност лошу ситуацију, као што је “мртав линк” преокренути у своју корист. Јер, долазак на грозну 404 страну додатно може одбити читаоца, уз лошу навигацију, и омашке у садржају.
Када посетилац дође на сајт, пре од техничких карактеристика, доброг распореда, привући ће га емоције. Зато мудри брендови и сајтови дизајну 404 странице поклањају посебну пажњу. Најбоље је ако кроз ову страну искажу креативност, пошаљу поруку или покажу духовитост.
Насмејте посетиоце, онда ће вам можда опростили што сте зезнули посету сајту и што нису видели оно што су намеравали. Погледајте примере неких од најлепших и најдуховитијих 404 страна на вебу:
Magnt
Најбољи начин да читаоци лакше прогутају “горку пилулу” што нема онога што су очекивали, је да нађу нешто друго заиста добро. Magnt се послужио шалом уз анализу “шта је Венов дијаграм” по принципу, то што стране нема, значи да смо можда нешто зезнули ми, а можда и ви. Смело и духовито. Воде на свој homepage, за сваки случај.
Huwshimi
А ако не можете да засмејете посетиоце – импресионирајте их. Huwshimi је направио визуело атрактивну страну, која личи на уметничко дело. Заокупља пажњу, заиста. Такође води на насловну страну, где год да кликнете.
Blue fontain
Они су се сетили да на 404 страни поставе интерактивну “зезалицу”, варијанту Pac man игрице. То је 404 страна коју ћете повремено намерно посећивати да би убили време. Уз то, веома су се потрудили да са те стране не одете са сајта, па на 404 страни ћете пронаћи неколико “боксова” који описују чиме се Blue fontain бави, опцију за претрагу, податке компаније, чак и линкове ка налозима на друштвеним мрежама. Никад не бисте рекли да је ово 404 страна.
Hakim El Hatab
Неке 404 стране делују и мало застрашујуће. Као на пример ова Hakim El Hatab, на којој се отвара много очију које трепћу где год да кликнете. Када убодете прави клик, вратиће вас на насловну страну.
Lego
Страна 404 може да буде још једна прилика за брендирање. То је мајсторски одрадио Lego, са својом 404 страном. Некада вам не требају велики технички изрази да би објаснили у чему је проблем:
Mailchimp
Овај сервис за слање newsletter-a отишао је корак даље – на 404 страни сада се налази видео, са главном маскотом Mailchimp-a, мајмунчићем, окованим ледом. Сјајно!
А овако изгледа њихова стара 404 страна:
Starbucks
Још један пример како је 404 страни мудро дат лични печат, и страна искоришћена за брендинг овог планетарно популарног ланца кафетерија.
E – harmony
Још један сјајан пример како се страна са грешком може уклопити у тематику сајта, и послужити за брендирање је E harmony, сајт који се бави проналажењем партнера онлајн, аутори су нашли начина да поруку савршено прилагоде сајту, и да чак буде у његовој функцији.
Tin Sanity
Интерактивне стране или оне са звучним ефектима, могу да буду веома атрактивна. Таква је Tin Sanity 404 страна, на којој вриштећа шоља јури око натписа који обавештава да нема странице коју тражимо. У позадини се чује драматична музика. Допадљиво, занимљиво, а после отприлике 30 секунди почиње да иритира, нарочито што са ње не води ниједан линк за даље.
Савети
Не постоји сајт где посетилац бар некада неће налетети на 404 страну. Непријатно, у принципу, али захваљујући идеји, и труду, чак и та потенцијално лоша ситуација за ваш сајт, може да се обрне у вашу корист. Да би ваша 404 страна била пун погодак, потребно је да урадите неколико важних корака:
- Линкујте на неку од најпопуларнијих страна. Нека вам у ствари буде предност то што корисник не зна где да иде. Одведите га на неку од ваших најбољих страна.
- Укључите претрагу. На овај начин смањујете штету, тј омогућавата кориснику да скоро несметано настави да се креће по вашем сајту, користећи претрагу за оно што га занима.
- Дајте им могућност да буду корисни. Пружите посетиоцима прилику да вам пријаве “мртав линк”. То ће код њих пробудути и осећај задовољства, јер су урадили нешто корисно. Дајте им е-мејл адресу подршке, то ће учинити да се осећају као да је њихов глас важан.
- Објасните ситуацију људски, а не као машина. Третирајте ту 404 страну као информативни портал, који треба да нешто саопшти посетиоцу, на људски начин.
Нека ваша 404 страна добије технички третман као све остале, а пожељно је и бољи. Јер ако сте “забрљали” и нема садржаја који је читалац тражио, морате некако да се искупите. Ово чак може да буде и победничка ситуација, јер се често дешава да посетиоци 404 страну која им се допадне шире даље по друштвеним мрежама, рекламирајући практично ваш сајт.
0 Comments