Ко је већ дуже са нама зна да смо све могуће радње оптимизовали на најпрактичнију меру.
Потребе наших клијената, технички захтеви и изводљивост уклопљени су тако да омогућавају реалну практичност, а не сензационалну понуду (која није искористива, доказано).
Маркетиншки бисмо прошли много боље ако бисмо у понуди имали месечни, недељни, дневни и часовни бекап, међутим све то спада управо у домен маркетинга, док се наш рад заснива на домену употребљивости услуге коју нудимо.
Појаснићемо:
Зашто недељни бекап?
Кориснику треба око 3-4-5 дана да схвати да има проблем на сајту. На пример, ако је сајт хакован, то је проблем због којег треба вратити сајт из бекапа.
Многи проблеми су скривени па се не примете истог дана, многи су и видљиви али корисник не гледа сајт сваког дана и не види да му је сајт хакован.
Гледано у процентима за последњих 9 година нашег рада (нећемо рачунати пре тога) 97% случајева и проблема настало је “прошле недеље“.
Управо због тога, идеална бекап копија исправног сајта увек је старија од 7 дана. А ми чувамо управо 10 таквих недељних копија.
Зашто не дневни бекап?
Па нико га не користи, реално. Дневни бекап је, што би Енглези рекли, “overkill”. У прилично дугом временском периоду када смо користили све врлине дневног бекапа, реална употребљивост ове опције је била 0-3%. Ево статистике:
- враћање дневног бекапа: 1-3%
- враћање недељног бекапа (од 1 до 10 недеља): 84-87%
- враћање месечног бекапа (преко 1 месеца): 7-10%
Ово је за период од годину дана и јасно је да дневни бекап само “млати празну сламу” и краде простор који се може користити за практичније копије које ће некоме спасити и сајт и посао, а и новац.
Дневни бекап се чува 1 месец, недељни 2 месеца
Дневни бекап, с обзиром да се ради сваког дана, заузима доста простора и онда није могуће чувати такве бекапе дуже време.
Ако прођете разне понуде на интернету, видећете да је свуда у понуди дневни бекап са периодом чувања 30 дана.
С обзиром да смо ми то већ све испробали (били) и видели да нема никакве користи за клијенте, угасили смо дневни бекап у корист чувања недељних бекапа (који се ионако показао као практичнији).
Уместо оквира од 30 дана, наш бекап има оквир од 60 дана па чак и они који и после 9 недеља схвате да имају проблем на сајту могу да добију чисту копију из оне недеље када је сајт још радио исправно.
Понегде се код конкурентских фирми може видети да се нуди ”дневни бекап” али то је само маркетинг трик јер већини корисника заиста треба недељни бекап.
0 Comments