Телеком Србија и SBB су, у циљу спречавања SPAM-а који се шаље са њихових корисничких налога, а из разлога заштите њихових ИП адреса, блокирали порт 25, који се користи за e-мејл комуникацију. Ова промена директно утиче и на кориснике наших мејл сервера. Званично саопштење Телекома поводом овога постављено је на следећи линк:
http://open.telekom.rs/home/News.aspx?temp=5&cid=56500
Оно што ми са наше стране можемо да урадимо јесте да саветујемо наше кориснике да прате Телекомова упутства како би решили овај проблем:
Све што је потребно је да промените број порта у клијентском програму за електронску пошту (Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird и сл.) са 25 на неки други број порта. Стандардно су то 587 или 465 (порт 465 у случају да се користи тзв SSL протокол (Secure Socket Layer)).
У наставку су примери процедуре за промену броја порта за неке од најчешћих е-мејл клијената:
Microsoft Outlook Express:
- Отворити Microsoft Outlook Express
- Кликнути на Tools > Accounts
- Кликнути на Mail таб да би се отворила листа корисникових е-мејл налога
- Двоклик на налог чији порт треба да се измени
- Кликнути на Advanced таб
- Променити вредност параметра “Outgoing mail (SMTP)” са 25 на 587
- Кликнути на ОК па на Close
Mozilla Thunderbird:
- Отворити Mozilla Thunderbird:
- Кликнути на Tools > Account Settings
- На списку са леве стране изабрати “Outgoing Server (SMTP)” (на дну списка)
- Изабрати налог који треба да се измени из списка са десне стране и кликнути на Edit
- Променити вредност параметра Port са 25 на 587
- Кликнути ОК, а затим још једном ОК
Microsoft Outlook 2003:
- Отворити Outlook и изабрати Tools > E-mail Accounts
- У “E-mail Accounts wizard” прозору изабрати “View or change existing e-mail accounts” и затим Next
- Кликнути на Mail таб и изабрати мејл налог
- Кликнути на “More Settings“
- Кликнути на Advanced таб
- Променити вредност параметра “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
- Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish.
Microsoft Outlook 2007:
- Отворити Microsoft Outlook 2007 и изабрати Tools > Accounts Settings
- У “E-mail Accounts settings” прозору изабрати е-мејл налог за који треба да се измени број порта.
- Кликнути на икону “Change…” (изнад списка налога)
- Кликнути на “More Settings“
- Кликнути на Advanced таб
- Изменити вредност “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
- Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish
Microsoft Outlook 2010:
- Отворити Outlook и изабрати File > Info > Accounts Settings
- У “Accounts settings” прозору изабрати е-мејл налог за који треба да се измени број порта.
- Кликнути на икону “Change…” (изнад списка налога)
- У “Change Accounts” прозору кликнути на “More Settings” (при дну са десне стране)
- У “Internet E-mail Settings” прозору кликнути на Advanced таб
- Изменити “Outgoing server (SMTP)” са 25 на 587
- Кликнути ОК, затим Next, и на крају Finish
Дакле, ако сте корисник Телеком или SBB интернета, реконфигуришите ваш e-мејл клијент како би вам мејл несметано функционисао.
Сматрамо да је од стране Телекома и SBB-а, потребно уложити више времена и труда и направити одрживо филтрирање мејл саобраћаја, док не подржавамо блокирања једног порта, те прављења проблема крајњим корисницима, од којих добар део неће разумети о чему се ту уопште ради.
0 Comments