Дакле поставили сте свој нов веб сајт. Сада вам још остаје да убаците садржај и да урадите промоцију, зар не? Па није баш тако. Прво би требало да урадите пар ствари како бисте били сигурни да је ваш сајт постављен исправно и да је спреман за јавност.
Ево тих пар ствари које треба урадити одмах након лансирања веб сајта (ако можете урадите их и пре лансирања, то је још боље).
Направите sitemap.xml и robots.txt
Какви су ово фајлови? Ови фајлови су кључни за претраживаче и друге веб сервисе. Ова два су само једни од пар њих који ће вам побољшати сајт.
sitemap.xml је стандардни протокол за листање свих URL-ова који се налазе на вашем сајту. Даје претраживачима као што је Googlebot боље разумевање структуре вашег сајта.
Ако користите Вордпрес, имате среће: Све што треба да урадите јесте да инсталирате плагин Google XML Sitemaps и он ће урадити цео посао за вас. Ово је јако добар плaгин и спада у групу оних које и Адриатек користи на свом сајту.
Ако не користите Вордпрес, можете погледати XML-Sitemaps.com, једноставан алат који ће генерисати sitemap.xml само на основу URL-а вашег сајта.
robots.txt је још један фајл који претраживачи воле. То је једноставан текстуални фајл који садржи информације о томе које делове вашег сајта претраживачи могу да посете, а које не.
Да направите такав фајл можете користити template и прилагодити га по својим потребама.
Ево template фајла (коришћен на Вордпрес сајтовима):
User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-includes/
Allow: /wp-content/uploads/
Потребно је да запамтиите две ствари везано за robots.txt:
- Не желите да претраживачи налете на дупли садржај на вашем сајту
- Не желите да претраживачи индексирају ваше приватне стране и скрипте (нпр. wp-admin фајлове у Вордпресу)
Ако користите Вордпрес, погледајте ово упутство Optimizing WordPress for Search Engines да сазнате више о sitemaps.xml и robots.txt у контексту SEO и Вордпреса.
Наместите веб Analytics
Имати статистику о посети сајта је непроценљиво. Без ње не можете знати колико људи посећује ваш сајт и биће вам тешко да утврдите како да га побољшате како би привукли већу посету.
Ако желите најбољу статистику онда немојте више да тражите једноставно користите Google Analytics.
Наравно постоје и друге алтернативе, али Google Analytics је убедљиви лидер и то не само зато што је направљен од стране Google-a већ зато што је јако моћан и лак за коришћење.
Ево неколико упутстава и туторијала како да уђете у суштину Google Analytics алата:
- Unleashing the Power of Website Analytics
- Google Analytics in Depth: Goals and Funnels
- Search Analysis with Google Analytics
Наместите Webmaster tools
Не користи пуно људи овај алат — није популаран као Google Analytics на пример — међутим то јесте један од најбољих алата који можете имати као власник веб сајта.
Ево неколико ствари које ће вам Google Webmaster tools рећи о вашем сајту:
- Које грешке је имао Googlebot при индексирању сајта
- Бој линкова који показују на одређену страну (долазећи и одлазећи линкови)
- Keyword-и које Google види при коришћењу на вашем сајту
- Keyword-и који су коришћени на Google претрази како би људи нашли ваш сајт
- Инфо о могућим безбедносним грешкама на вашем сајту
Ако желите да прочитате више о овом алату посетите званични Webmaster Tools Help.
Такође вам можемо препоручити користан плaгин за Вордпрес који ће вам помоћи да пронађете линкове који не раде на вашем сајту.
Пратите rank на претраживачима
Добар ranking на претраживачима је важан за било који сајт. Он представља већу посету и већу популарност. Већа посета значи више пара. Зато је врло важно да пратите да ли ваш SEO доноси добре резултате.
Ако не желите да купите софтвер постоји два главна начина да пратите keyword-e:
Ручно: Унесите keyword у Google Search и запишите позицију свог веб сајта. Важно: Немојте кликтати на своје линкове у претрази јер ако то урадите Google ће то запамтити и следећи пут ће вам их показати на вишој позицији од оне на којој се реално налази. Ово се дешава зато што Google Search покушава да предвиди шта ћете кликнути па се претходно посећени сајтови појављују први.
Користите Firefox плaгин: Постоји неколико додатака за Firefox прегледач помоћу којих можете да проверите своје keyword-e. На пример ту је Rank Checker. Rank Checker је лак за коришћење има све неопходне опције за анализу позиције сајта на претраживачу.
Унесите свој сајт на Dmoz
из неког разлога Google проверава да ли је је ваш сајт пријављен на Dmoz и ако јесте он добија екстра поене када је у питању позиција у претрази.
Пријава сајта је лака. Одете на Dmoz, нађете категорију која најбоље описује ваш сајт и кликнете на suggest URL линк у главном менију.
На жалост потребно је неко време да ваша пријава прође. Понекад и неколико месеци. Ево нечег важног: Чак и ако не видите још увек свој сајт на листи немојте га поново пријављивати. Ово може бацити ваш сајт на крај реда. Рецимо да не треба поново пријављивати сајт све док не прође 6 месеци.
Наместите Google alerts
Google Alerts је одличан алат. Рецимо да сте заинтересовани шта све можете да урадите са појмом гитара. У том случају ћете хтети да знате сваки веб сајт који се појави на Google а покрива овај појам.
Како наравно не можете да прегледате цео Интернет, ево ситуације где Google Alerts долази на сцену. Google Alerts ће вас обавестити о свакој новој страни која се појави а садржи keyword-e који вас интересују. Другачије речено, Google Alerts ће вам јавити ако се појави неки сајт који има исте keyword-e као ваш сајт. Ово вам може помоћи да останете на врху поред остале конкуренције.
Добра идеја је да пратите назив свог сајта, име фирме, своје име и презиме и низ других ствари које се вазују за ваш сајт. На примери, Адриатек би у том случају пратио:
- adriatek.com
- Премиjум бројеви, SMS сервиси
- Хостинг и домени
Пратите uptime свог сајта
Без сумње, најважнији податак који желите да имате о свом сајту је да ли је онлајн или не. Проблем је што не можете посећивати свој сајт сваки минут у току дана. На срећу постоји апликација која то ради. Зове се Uptime Robot. Можете га користити да прати и до 50 сајтова у исто време и ако је било који од њих офлајн макар на минут послаће вам е-мејл. Најбољи део је то што је алат бесплатан.
Проверите брзину свог сајта
Не тако давно је Google објавио да је једна од нових ствари на основу којих позиционира сајтове у претрази и брзина учитавања сајта. Наравно Google није једини разлог зашто ваш сајт треба да буде брз. Корисници не воле да чекају и ако запамте ваш сајт као спор тешко да ће доћи поново.
Постоји много алата који ће вам помоћи у анализи и побољшању брзине. Један такав алат је YSlow: проверава све елементе сајта и даје предлоге шта се може учинити да сајт буде још бржи.
Закључак
Подешавање ствари које смо поменули ће вам узети мање од једног сата (можда мало више ако вам је ово први сајт). Овај сат ће можда бити један од најбоље потрошених за израду сајта.
0 Comments