Nije lako prodati proizvod klijentu. Prodavanje je proces koji traje. U vremenu kada je prodaja preko interneta u razvoju i sigurno postaje više od trenda, na preduzetniku je da bude snalažljiv i da donese pametne odluke koje će njegov način poslovanja odvojiti od konkurencije i dovesti mušterije. Prodavanje je proces koji se nikada ne završava.
Početna stranica je kapija i recepcija za sve posetioce. Pretvoriti posetioce u klijente nije lak posao i da bi se u tome uspelo potrebno je imati brz i pregledan, dobro raspoređeni veb-sajt.
Dobar deo internet prodavnica ima dosta teških (u megabajtima izraženo) stranica kojih može biti i na stotine. To otežava učitavanje sadržaja i čini posetioce, buduće klijente, nezadovoljnima. Kada su ljudi nezadovoljni, tražiće svoje zadovoljenje na drugom mestu. Ukoliko ga nađu kod vaše konkurencije, to može biti problem za vas.
Da do toga ne bi došlo, evo saveta koji će vam pomoći da učinite posetioce i klijente zadovoljnim i brojnim.
1. Brzina je bitna
Posledica sporog veb-sajta može biti teška. Na slici ispod možete videti šta je Walmart.com uradio:
Smanjenjem opterećenja veb-sajta od nekoliko puta, prihod je porastao za 7-12%, a broj pregleda stranica uvećan je čak za 25%!
O tome koliko je brzina bitna za SEO i rangiranje na Googleu, pisali smo već nekoliko puta u ranijim tekstovima. Ako imate jaku konkurenciju sa sličnom ponudom, Google može lako ponuditi njih pre vas ako imaju bolje srednje vreme učitavanja stranica. Dobro, neko može reći da nije problem u 3 ili 5 sekundi ako imate bolju cenu, bolji pregled proizvoda, zapisana iskustva korisnika, ali šta ako vas tih 3-5 sekundi gurne na drugu stranicu? Druga stranica je već 10 sličnih rezultata pre vas.
Kako ubrzati sajt? Najlakši način je pronaći najbrži hosting, pored kompletne optimizacije softvera i skripti na stranicama.
2. Koristite signale koji privlače poverenje
Poverenje je bitno i njega treba konstantno razvijati u odnosu sa klijentima. Kupci se vraćaju tamo gde su već stekli poverenje. Za one koje tek treba da privučete, koristite signale koji će im dati do znanja da se mogu osloniti na vas. Delite promotivne kodove, na svakoj stranici postavite baner koji obaveštava da garantujete povrat novca, omogućavate besplatnu isporuku itd.
Takva obaveštenje treba tempirati da se prikazuju najviše kod novih posetilaca i obezbediti da se javljaju tamo gde ljudi baš žele da ih vide. Dok kupac zaključuje kupovinu ili klikne na ikonicu “Kupi”, on razmišlja da li ima neku garanciju uplati, povratu novca ili načinu isporuke, pomozite mu i biće zadovoljan.
3. Budući klijenti vole da vide svedočenja postojećih klijenata
Jedna od taktika koje provereno pomaže u povećanju prihoda i klijenata je postavljanje pregleda proizvoda – recenzije. Svedočanstva privlače nove ljude. Ne treba reći da pregledi treba da budu originalni i nikada ih ne treba lažirati. Vodite računa o pouzdanim klijentima i zamolite ih da iznesu svoje mišljenje i iskustvo sa vašim proizvodima.
Pročitajte i pohvale naših klijenata: Pohvale klijenata
4. Laka navigacija
Pomozite vašim kupcima u procesu kupovine. Učinite ga što jednostavnijim i potrudite se da razdvojite kupce koji naručuju prvi put od onih koji su već to radili. Ukoliko imate neku formu vodiča koji sprovodi klijente kroz proces kupovine i upoznavanje sa sajtom, nemojte ga prikazivati registrovanim korisnicima po treći ili četvrti put.
Ako kupac prilikom prve kupovine unese podatke, nemojte ga primoravati da ih unosi i sledeći put, ali mu nagovestite da može da izmeni podatke ukoliko je menjao adresu ili proizvod želi da dobije na drugoj lokaciji.
5. Komunicirajte sa kupcima
Ako želite da uvećate konverziju vaše internet prodavnice, prihvatite se interekcije sa vašim kllijentima. Pričajte sa njima direktno. Uključite formu za uživo ćaskanje na sajtu i omogućite im informisanje na direktan način gde neće morati da čekaju odgovor na e-poštu.
6. Napravite arhivu pitanja i odgovara
Vaš posao se razvija svakoga dana, raste i kupci imaju pitanja. Zabeležite svako pitanje, kao i sve odgovore kako ne biste morali svaki put iznova da odgovarate. Napravite stranicu sa najčešćim pitanjima i odgovorima. Ažurirajte je redovno (svakoga dana ako treba) i sa svakim novim pitanjem ili promenama u postojećim odgovorima.
Evo kako je Adriahost to uradio: Baza znanja i odgovori na najčešća pitanja
7. Neka kontakt informacije budu istaknute i uvek dostupne
Klijenti često dođu u situaciju da vas kontaktiraju telefonom ili e-poštom. U toku, nakon ili pre transakcije može da dođe do nejasnoća ili problema. Pružite klijentima način da u realnom vremenu oseta da ste im uvek na usluzi i pazite da njima bude jednostavno i lako za kupovinu.
Postavite informacije na vidljivom mestu i na svakoj stranici.
8. Organizujte obilazak sajta i upoznavanje sa uslugama i načinom rada
Kupci moraju biti sigurni da su njihovi podaci koje koriste za plaćanje preko interneta bezbedni i da je vaše poslovanje stabilno i jasno, a usluga brza i pouzdana. Napravite obilazak za sve koji žele da vide kako vaš sajt funkcioniše od trenutka registracije, preko naručivanja i plaćanja, pa do pakovanja proizvoda i isporuke.
9. Koristite video snimke
Korisnici interneta najveći deo vremena provedu na njemu čitajući. Slova mogu biti teška, naročito kada su ljudi već umorni. Pružite im nešto zanimljivije, lakše i aktivnije. Nemojte preterivati, niko ne želi da gleda film o vašoj internet prodavnici ili konkretnom proizvodu, ali krakta, jasna i usmerena poruka može biti delotvorija od bilo koje pisane reči.
10. Obnovite zalihe i javite to kupcima
Zavedite svaki pokušaj kupovine proizvoda kojeg više nemate u skladištu. Obnovite zalihe i oglasite to na početnoj stranici ili pismeno (e-poštom) obavestite klijenta koji je ranije želeo baš taj proizvod i da je ponovo u prodaji.
11. Istaknite jedinstvene kvalitete svakog proizvoda
Svaki proizvod ili usluga koju pružate ima posebne mogućnosti ili kvalitete koji je izdvajaju od nekog drugog proizvoda ili usluge. Danas, svaki fotoaparat ima blic i LCD ekran, ali se ne dobija uz svaki i torbica, tronožac ili dodatna memorijska kartica, produžena garancija itd. Naglasite takve detalje.
12. Koristite poziv na akciju pametno (call to action)
Najvažniji poziv na akciju kada je internet podaja u pitanju je Dodaj u korpu – natpis na dugmetu kojim se proizvod označava za kupovinu. Učinito to dugme vizuelno jasnim i postavite ga na pravo mesto, odmah uz cenu i dodatne opcije kupovine. Ne dozvolite da posetilac i potencijalni kupac pretražuje stranicu kako bi našao dugme kojim će označiti proizvod.
Povećajte interesovanje i poziv tako što ćete uz standardni natpis “Dodaj u korpu” napisati i “Požurite dok traju zalihe”, “Poslednji na broju”, “Jednodnevna akcija” ako je zaista tako.
13. Napravite sekciju za preporučene proizvode
Među preporučenim proizvodima i uslugama treba da se nađu najtraženiji i proizvodi potvrđeni od strane kupaca. Dodajte tu i proizvode koji imaju odličan odnos cene i kvaliteta i za koje se traži dupla količina.
Ljudi često vole i slušaju sugestije. Nemojte koristiti trikove i trudite se da gradite poverenje iskrenim i vernim pristupom preporukama.
14. Lista želja
Cilj prodaje je ponuditi proizvode koji će biti kupljeni od strane kupaca. Ukoliko na svom sajtu omogućite listu želja koju će posetioci popunjavati, nećete ni morati da razmišljate šta još treba da uvrstite u svoj asortiman i ponudu. Uz pomoć liste želja to će vam biti jasno. Ako uz ovu koristite i listu proizvoda koji se najviše kupuju bićete u stanju da procenite i predvidite i budući trend, pad ili porast potražnje za određenim vrstama proizvoda.
Ovo je odličan način da bez velikog ulaganja saznate šta ljudi žele da kupe.
15. Obezbedite nekoliko načina plaćanja
Ne koriste svi ljudi iste metode plaćanja, iste kartice ili servise za novčane transakcije preko interneta. Neki čak nemaju ni jednu od ovih mogućnosti, ali to ih ne čini manje vrednima i ne izbacuje ih iz vaše ciljne grupe sve dok imaju internet i mogu na naručuju online.
Omogućite što više načina plaćanja, uvrstite tu i plaćanje poštom, pouzećem, smislite još neki način i uvećaćete broj kupaca i narudžbina.
16. Nagradite klijente poenima i popustima
Ljudi vole da budu nagrađeni, naročito dok kupuju ono što vole. Takođe vole i kada je primećena količina novca koju su potrošili. Nagradite ih poenima koji se kasnije mogu konvertovati u popuste za buduće kupovine. Na ovaj način možete obezbediti da vam klijenti ostanu lojalni i da se češće odlučuju za vašu ponudu.
17. Pokrenite blog
Napravite blog i održavajte ga. Unosite nove sadržaje, opise proizvoda, iskustva klijenata, uputstva i doživljaje. Blog može pomoći kad ljudi kojima je potrebna dodatna potvrda pri odlučivanju. Blog će vam pomoći i kada je SEO u pitanju i omogućiće ljudima da lakše dođu do vas putem pretraživača interneta.
Blog može kompletan vaš pristup i prezentaciju učiniti čovečnijom pokazujući da se iza veb-stranica nalaze pravi, živi ljudi koji brinu o potrebama potrošača.
18. Koristite slike proizvoda
Prikazati proizvod na samo jednoj slici nije dobra praksa. Koristite više slika, prikažite sve strane proizvoda i ono što je najbitnije – prikažite ga na delu. Od slika može zavisiti i poverenje klijenata i održavanje pažnje posetilaca. Nemojte koristiti slike koje pronađete na internetu. Uslikajte vaš proizvod i potrudite se da ga prikažete u pravom svetlu koliko je moguće.
19. Koristite konkretne opise
Posetioci, dok su potrazi, često ne zastaju da čitaju duge tekstove, dok oni kratki sa nepotpunim opisom troše njihovo vreme i ne čine ih zadovoljnima. Pišite jasne, tačne i opise koji ističu namenu, funkciju i karakteristike proizvoda. Ako ste distributer veb servera nemojtu opisu pisati o softveru koji može raditi na tom serveru, ali napišite marku, model i karakteristite hardvera. Ako ipak želite da pišete o softveru koji se pokreće na tom serveru, uradite to na blogu (pogledajte stavku 17).
20. Napravite kupone za nove klijente
Videli ste da sve internet prodavnice nude opciju prijave na obaveštenja preko e-pošte kako biste dobijali vesti, ponudu, najave i slično. Neke od njih uz tu prijavu daju i kupone (kodove) za svaku novu registraciju koji se mogu iskoristiti pri prvoj kupovini pri čemu na ime tog kupona dobijate popust na proizvod.
Nagraditi nove klijente popustom preko kupona, jeftinije je nego plaćati reklamu na radiju ili televiziji, ujedno je i odličan način za uvećanje prodaje.
21. Neka pretraga sajta bude vidljiva
Posetioci koji su prvi put na vašem sajtu, dok ga ne upoznaju, najčešće koriste pretragu. Potrudite se da ovo polje bude jasno istaktnu i spremno za pretragu u svakom trenutku. Nemojte dozvoliti da klijent traži ovo polje po celoj stranici, klikće na dugme sa lupom (obično je predstavljeno ovom ikonicom) ili je pronađe na dnu stranice.
22. Izbornik (glavni meni) mora biti jasan
Svaki posetilac morada odmah na početnoj stranici da prepozna šablon koji mu je logički blizak ranijem iskustvu (iz super marketa, zašto da ne?). Navigacijski bar mora biti jasan pa je poželjno da ponuda bude podeljena na grupe. U zavisnosti od toga čime se bavite vodite računa na to kakav raspored pravite.
Ako se bavite prodajom garderobe, poželjno je da imate sekciju za muškarce, žene, decu, sport, onda i podelu po brendovima, a na kraju i opciju “Stalne akcije” i “Na popustu”.
23. Skrenite pažnju na partnere
Sarađujete sa velikim brendovima, sportistima, glumcima? Odlično. Istaknite to, potrudite se da tu vezu ozvaničite i dovogovorite partnerstvo. Ne moraju to biti poznate ličnosti i velike kompanije, možete to uraditi i sa markama i firmama koje vas snabdevaju proizvodima.
24. Omogućite Affiliate saradnju
Postoji mnogo sajtova, portala i blogova koji obrađuju teme koje su usko povezane sa proizvodima koje baš vi prodajete. Postoji još više ljudi koji ih čita i to je publika koja je vaša ciljna grupa, takođe. Omogućite tim sajtovima da zarađuju tako što će reklamirati vašu prodaju i tako dobijati procenat od svake uspešno obavljene kupovine ili pregleda.
Evo kako izgleda naša Affiliate saradnja: Affiliate program Adriahosta – Preporučite nas i zaradite 50% lako
25. Ogranizujte besplatnu isporuku
Ljudi vole besplatne stvari i pažnju. Dostaviti im željeni proizvod na kućnu adresu i to besplatno može da ih učini veoma srećnima. Omogućite im to i videćete promene. Ako izračunate, i ovakav vid reklamiranja može biti jeftiniji od nalaženja kupaca preko plaćenih reklama na internetu ili televiziji.
26. Napravite opciju za poređenje proizvoda
Ukoliko potencijalni kupac želi da uporedi nekoliko proizvoda sličnih karakteristikama, omogućite mu to. Omogućite svakom posetiocu da jednim klikom dobije uvid u razlike odabranih proizvoda. To će ubrzati njihovu odluku i ujedno postati omiljena opcija koja će im možda nedostajati na konkurentskim internet prodavnicama.
27. Koristite društvene mreže da širite svoje prisustvo
Društvene mreže su najefikasniji alat za širenje vesti i plasiranje proizvoda. Zašto? Odgovor je prost -Svi ih koriste. Iskoristite ih i vi da privučete što veći broj potencijalnih kupaca koji će videti vašu odličnu ponudu, popuste i savršeno skrojene uslove.
28. Istaknite najbitnije vesti
Najnovije i najvažnije vesti postavite na vrh stranice. Jednostavno, držite ljude obaveštenima o aktuelnim ponudama, akcijama, najnovijim proizvodima i promenama.
29. Postavite statične prepoznatljive slike
Bilo da imate maskotu ili ističete najprodavanije proizvode na početnoj stranici, nemojte ih često menjati. Nađite im prikaladno mesto gde neće smetati.
Vaš sajt je dinamičan. Stalno dodajete nove proizvode, promocije, akcije i početna stranica se menja. Ljudi koji nisu navikli na to mogu da se osete kao da su došli ili zalutali na neki drugi sajt. Gledajte na te slike kao na markete koji će pomoći ljudima da znaju gde se nalaze. Pažljivo ih odaberite.
30. Neka sve bude jednostavno
Svakome ko dođe na vaš sajt mora biti lako da se na njemu snađe. Svaki posetilac je potencijalni kupac, učinite da se oseti udobno, da odmah prepozna gde se šta nalazi, kako da vas kontaktira u slučaju problema i reklamacije. Dodajte na to popust na registraciju novih korisnika, komunikaciju sa klijentima i obaveštenja o ponudama i akcijama i besplatnu isporuku. Ako ste to već postigli, konkurencija ste najvećima u ovom poslu.
Počnite sa unapređivanjem svog poslovanja ili rizikujte da izgubite klijente
Danas svako sa malo vremena i novca može da napravi internet prodavnicu, izvrši nabavku artikala i pokrene posao. Saveti, iskustva drugih, kursevi i obuke omogućavaju i lako snalaženje i uvođenje u samu srž ovakvog poslovanja.
Ovih trideset saveta nisu tajna znanja, naprotiv, spadaju u osnovne akcije koje su se vremenom i kroz iskustva raznih internet prodavnica spojile u neophodnu celinu. Takav spoj je optimalna mera koja će kupcima i klijentima pomoći da kupe, imaju i koriste ono što im je potrebno, dok će samim prodavnicama omogućiti da automatizuju svoje poslovanje, pokrenu i vode posao i uvećaju prihode u skladu sa porastom broja klijenata.
0 коментара