Google је претраживачка машина која обавља 3,5 милијарди претрага свакога дана. AdWords је рекламна платформа која може да приказује рекламе на првој страници резултата претраге коју Google омогућава.
Људи који желе да се рекламирају могу, и треба, да користе погодности обе платформе. Међутим, у понуди која омогућава прво место на Google-у многи оглашивачи пропустају корисне AdWords могућности које пружају изванредне погодности при трагању за потенцијалним клијентима.
Добро је знати да се AdWords мења (побољшава) свакога дана како би оглашивачима пружио више флексибилности у раду са огласима. Ево и неколико предлога који вам могу помоћи да што боље искористите пружене вам опције:
Дистрибуирајте видео огласе
Приметили сте видео огласе који се појављују пре почетка клипа на Youtube-у? (постављање видео огласа не разликује се од поставки текстуалних) Google омогућава корисницима да виде првих пет секунди огласа након чека могу да одлуче да ли ће га погледати до краја или прескочити.
Ова могућност погодује и оглашивачима. Они Google-у плаћају само када корисници одаберу да погледају целу рекламу. Ако је прескоче (Skip), оглашивач не плаћа рекламирање.
Са друге стране, ово не погодује оглашивачима који су припремили одличну понуду и желе да буду виђени од што већег броја корисника. Некада је заиста неопходно видети више од пет секунди рекламе и у томе нам може помоћи управо Google.
Циљ је не задржати се само на Youtube-у када су видео огласи у питању и то је лако изводљиво. Видео огласи могу се приказивати на блоговима, интернет новинама, видео сајтовима итд. Укратко, AdWords оглас може доћи и до корисника који чак и не гледа видео све док су огласи конфигурисани тако да се приказују у оквиру Google Display Network-а. На овај начин лако се може допрети чак до милион сајтова.
Такође, циљање на одређене групе публике се може сузити преко демографика, одређивањем специфичних веб-сајтова, интересовања, кључних речи и тд. Овако се добија већа контрола места где ће огласи бити приказани. Лако се може одабрати најпрофитабилнија платформа.
Битно је, где год приказивали видео огласе, да буду кратки, јасни и да погађају циљ кампање.
Општи Quality Score
Quality Score је израчунати број који одређује ваш AdRank и Cost Per Click (прев. цена по клику) за сваки оглас. Зависи од ваше click-through рате, релевантности кључних речи, релевантности текста огласа, квалитета странице на коју оглас упућује и општих порформанси вашег AdWords налога.
Quality Score је најважнији елемент који утиче на цену и ефикасност ваших плаћених кампања.
Keyword Level Quality Score се приказује у AdWords налозима. Рачуна се на основу упита претраге који се поклапају са кључним речима. Међутим, Keyword Level Quality Score не даје чисту слику перформанси на налогу. Више је као када бисте у школи имали увид у оцене појединачних предмета, али не и у просечну оцену.
Наравно, постоји начин да видите Account Level Quality Score.
На први поглед можда делује компликовано, али ако пратите кораке пажљиво нећете имати проблема. Ове је дефинитивно прави пут да пратите какве резултате дају ваше промене и да ли ће то имати позитиван или негативан утицај на ваш Quality Score.
Пронађите конкуренцију
Познавање конкуренције је један од најважнијих аспеката успешног бизниса. Потребно је знати шта они раде да би ствари радиле, и шта су радили када посао крене лоше. На овај начин лако се можете учити на туђим грешкама и успесима. Google ово савршено разуме и може вам помоћи да пронађете вашу конкуренцију у претрази.
Можете проверити конкуренцију када су у питању: Keyword Level, Ad Level, Ad Group Level и Campaign Level. Извештај који вам приказује ове ставке је Auction Insights Report. Ево како до њега:
- Улогујте се на ваш AdWords налог
- Означите кључну реч, групу огласа, или оглас за који желите да извештај буде приказан
- Клините на таб Details, који се налази поред Edit и Bid strategy
- Кликните на Selected у Auction Insights
- То је то, ваш извештај је приказан:
Овај извештај је другачији за Search и Shopping кампање:
- Auction Insights Report for Search campaigns обезбеђује шест статитистика и то: impression share, average position, overlap rate, position above rate, top of page rate и oturanking share. Можете генерисати извештај за једну или више кључних речи, огласних група или кампања. Могуће је ограничити извештаје на одређено време или уређаје.
- Auction Insights Report for Shopping campaigns обезбеђује три статистике и то: impression share, overlap rate и outranking share. Лако се може генерисати извештај за једну или више огласних група или кампања. И овде се извештај може ограничити на одређено време или уређаје на којима се прегледају огласи.
Користите Display Ad Builder за креирање огласа
Огласи са сликама дају боље резултате од текстуалних. Не брините ако не умете да их направите. AdWords има решење и за тај проблем.
Можете користити Display Ad Builder да направите занимљиве анимиране огласе за само неколико минута и то без познавања дизајнерског софтвера. AdWords скенира ваш сајт претражујући слике и узима раније коришћени текст огласа правећи Image Ad. Резултат се може накнадно уређивати.
Ево како се користи Display Ad Builder:
1. Улогујте се на ваш AdWords налог
2. Кликните на жељену групу огласа, затим на +Ad и одаберите Image Ad
3. Одаберите линк који желите да промовишете у огласу и кликните на Create Ad
4. Алат ће скенирати страницу до које линк води и направиће оглас на основу слика које тамо пронађе користећи текст из текстуалних огласа које сте раније користили
5. Сликовни огласи имају различите димензије. Можете кликнути на “See All Variations” да видите како ваш оглас изгледа у неколико различитих величина
6. Ако кликнете на Edit можете уредити слику, текст и линк
7. Пошто су ови огласи креирани аутоматски, проверите да ли добро изгледају у свим величинама
8. Клините на Save да сачувате оглас
Ово је одлична могућност и уколико је не користите још увек потрудите се да је са првим слободним временом испробате. Нећете се покајати.
Додајте Екстензије вашим огласима
Ово је уједно најцењенија и најнеискоришћенија опција у Google AdWords-у. Можете користити све врсте ексензија у својим огласима. Оне омогућавају да имате више простора да би приказали USP(Unique Selling Proposition) и евентулно донеле више click-through-а и конверзија. Ево неких важних екстензија које можете узети у обзир:
Sitelink Extension
Ова екстензија даје више простора за промоцију било ког другог поља вашег сајта заједно уз регуларни део текстуалног огласа. На пример, ако се бавите продајом аутомобила, можете искористити овај простор да промовишете Нове аутобомобиле на акцији или Половне аутомобиле на акцији дајући линк до сваке промоције. Sitelink екстензија вам омогућава додатне линкове у вашим стандардним текстуалним огласима.
“Позив на клик” екстензија
Ова екстензија даје могућност приказа вашег броја телефона уз текстуални оглас. Публика која прегледа ваш оглас преко смарт-телефона може да вас контактира директно кликом на број који се налази у огласу.
Екстензија за локацију
Слично као и код претходне екстензије, овде је омогућено приказивање адресе вашег посла. Када неко ко прегледа оглас преко мобилног телефона кликне на адресу у огласу покреће апликацију за преглед локација које телефони имају (већина смарт-телефона). На тај начин потенцијални клијенти могу лако да вас пронађу само следећи упутства које им апликација навигације пружа.
Callout екстензија
Екстензија која омогућава додатни текст испод текстуалног огласа. За разлику од Sitelink екстензије, ова омогућава текст у једној линији где клик на њега не води до неке одређене локације, односно, није линкован. Може се користити за промоцију понуде која је ограничена временом, сезоном или годином… Текст треба да буде кратак, јасан и да даје информације којих нема у тексту изнад (тексту огласа).
Екстензија апликације
Свом огласу лако можете додати линк који води до места где се може преузети апликација коју сте припремили за промоцију, сајт или услугу.
Reviews екстензија
Овде можете приказати позитивна сведочења који су ваши претходни клијенти дали стављајући их уз текстуални оглас.
AdWords ROI
Циљ код AdWords оглашавања треба да буде постизање оптималног Cost Per Click резултата уз високи ROI (енгл. Return on Investment, прев. Повратак уложеног). Могућности које су описане изнад не спадају под трикове, већ су опције које су лако доступне, примењиве и настале су као резултат промена које AdWords прати. На те промене утичу сва искуства корисника, жалбе, похвале, напредак дизајна, друштвени трендови и технологија у општем смислу.
Искористите све што можете да извучете максимални бенефит из уложених средстава.
0 Comments