Google Adwords – Sedam najčešćih Adwords grešaka i kako ih rešiti

Pored uspešnog poslovanja i pružanja usluga u oblasti veb hostinga, registracije domenaizrade sajtova, SMS marketinga, Adriahost se bavi i vođenjem Google Adwords kampanja i reklamiranjem na Google pretraživaču i mreži. Uz pomoć Google Adwords kampanje možete biti prvi u pretrazi gde svako može pronaći ono što vi nudite.

Adwords je i brz način da lako dovedete veliki broj posetilaca (potencijalnih klijenata) na vaš sajt. Međutim, ovo može biti skup posao ukoliko niste ispravno podesili vašu kampanju i ukoliko imate propuste kojih niste svesni.

Vremenom smo uvideli da se identične greške ponavljaju kod različitih klijenata koji su pokušali da samostalno vode svoje kampanje, pa evo koje su to greške:

1. Koristite pogrešno poklapanje reči (Keyword match)

Ovo je najčešća greška u Adwordsu i ogleda se u tome da ljudi ne koriste ispravno „broad match“ , „phrase match“ ili  „exact match“ pravila za ključne reči.

Hajde da se podsetimo kako funkcioniše poklapanje ključnih reči prema mogućnostima koje je postavio Google Adwords:

  • Ako koristite Broad match (prev. široko poklapanje) i oglašavate reči izrada sajta, svako ko ukuca ove reči u Google pretrazi videćete vaš oglas, moći će da klikne na njega i klik će biti naplaćen. Na vaš oglas može doći i neko ko ukuca izrada sajta besplatno ili besplatna izrada sajta, pa obratite pažnju ukoliko se vi ne bavite besplatnom izradom sajta.
  • Ako za iste reči odaberete Phrase match (prev. frazno poklapanje), vaš oglas će biti prikazan ljudima koji u pretrazi kucaju „izrada sajta“, ali i onima koji kucaju „najbolja izrada sajta“, ali neće biti prikazan ljudima koji kucaju „najbolja izrada besplatnog sajta“. 
  • U slučaju Exact match-a (prev. tačno poklapanje), oglas će biti prikazan samo ljudima koji ukucaju ove reči u tačno ovako postavljenom redu: [izrada sajta]

Adwords preporuka:

Za početak možete koristiti Exact match dok ne sakupite dovoljno rezultata na osnovu kojih možete proširiti ključne reči koristeći Phrase i Broad match.

2. Ne koristite negativne reči

Google Adwords je omogućio korišćenje „negativnih reči“ kako biste isključili mogućnost da ljudi vide vaše oglase kada kucaju reči za koje smatrate da nisu u interesu vašeg poslovanja.

Na primer, želite da oglašavate reči „web hosting“, ali ne želite da vaš oglas vide ljudi koji traže „gaming web hosting“ jer ga nemate u ponudi. Dovoljno je da „gaming“ postavite u negativne reči i ovi ljudi više neće videti vaš oglas.

Ove reči možete dodavati na nivou kampanje (Campaign level) ili oglasne grupe (Ad group level).  Ovo je dobro jer lako možete isključiti reč iz određene oglasne grupe, ali je zadržati u drugoj grupi gde ta reč može biti od koristi.

Adwords preporuka:

Negativne reči možete dodavati ručnim putem unapred i tokom kreiranja kampanje ili možete sačekati da vidite preko kojih reči ljudi pronalaze vaš oglas i na osnovu tih rezultata izbaciti nepoželjne reči.

3. Svoju kreativnost stavljate pre statistike

Nemojte napraviti jedan najbolji, najlepši i najzvučniji oglas kojeg će svi ljudi voleti. Zašto? Zato što nećete moći da izmerite da li taj oglas daje rezultate. Jednostavno, nećete moći da ga uporedite sa drugim oglasima. Napravite najmaje dva, tri, četiri oglasa. Pustite ih da rade i sačekajte da izmerite rezultate.

Možda vi pravite najbolje Google oglase sa kopijem koji prodaje, ali nemojte se iznenaditi ukoliko vidite oglas za koji ste mislili da neće dati dobre rezultate upravo postigne suprotno vašim očekivanjima.

Adwords preporuka:

Stavite brojeve na prvo mesto. Uvek testirajte. Kada pronađete loš oglas ugasite ga i kreirajte novi. Pronađite najbolji oglas i trudite se da napravite novi koji će postići bolje rezultate. Neko optimalno vreme za dobijanje rezultata za merenje je minimum 1 mesec aktivnog reklamiranja.

4. Ne reklamirate svoj brend!

Ne brinite, ukoliko vi ne reklamirate svoj brend radiće to vaša konkurencija umesto vas. Hajde da to objasnimo ovako:

Imate proizvod ili uslugu koja je već na glasu i ljudi je već traže na internetu. Isti proizvod ili uslugu ima i vaša konkurencija. Uzmimo da je kvalitet vašeg proizvoda takav da je proizvod postao prepoznatljiv i po vašem brendu, odnosno, ljudi su počeli da ime vaše firme povezuju sa proizvodom. Na primer: Adriahost serveri.

Ukoliko vi ne bidujete (uplaćujete reklamu za ključne reči vašeg brenda), to može da uradi vaša konkurencija. U tom slučaju, ljudi koji vas traže odlaziće na sajt vaše konkurencije.

Evo odličnog primera na slici ispod. Više ljudi iz Srbije je čulo za Dell računare nego za ove firme koje se odlašavaju sa ključnim rečima Dell računari:

Adwords preporuka:

Reklamirajte ime svoje firme. Da li neko već koristi ime vaše firme kao ključne reči možete proveriti prostim kucanjem u Google pretrazi. Ukucajte ime svoje firme i vidite čiji oglas se prikazuje za vaše ključne reči.

5. Ne uzimate u obzir Lifetime Value (LTV)

Šta je Lifetime Value? – LTV je vrednost zarade za vreme za koje vaš klijent ostaje kod vas i plaća proizvod ili uslugu. Ukoliko vi pružate uslugu koju vam klijenti plaćaju 600 eur mesečno i prosečno vreme koje provedu kod vas je 6 meseci, LTV vrednost je 3.600 eur.

Dakle, u primeru iznad vidimo da vam jedan klijent vredi 3600 eur za vreme koje provede kod vas. Sve dok ulažete manje od ovog iznosa da dobijete jednog klijenta, sve je u redu. Međutim, ukoliko na Adwords trošite više da biste dobili jednog klijenta, negde grešite.

Adwords preporuka:

Izračunajte koliko vam vrede vaši klijenti i koliko ulažete u dobijanje jednog klijenta. Vodite urednu statistiku i svakom trenutku imajte u vidu koliko smete da potrošite.

6. Ne poznajete konkurenciju

Neophodno je da poznajete vašu konkurenciju, koje reči koriste, kako izgledaju njihovi sajtovi, kako izgledaju landing stranice. Postavite se na mesto vašeg potencijalnog klijenta koji bi tražio ono što želite da reklamirate i idite na sajt vaših konkurenata.

Da li je lakše naručiti uslugu ili proizvod na njihovom sajtu? Da li je lakše kontaktirati vašu konkurenciju nego vas? Zašto?

Adwords preporuka:

Uporedite stranice, kopi, tekst oglasa, poziv na akciju i ukoliko je potrebno popravite vaš nastup. Nije zabranjeno učiti od drugih i boljih, ali nemojte raditi klasičan copy/paste.

7. Očekujete previše do Adwordsa

Ljudi često ulože novac, reklamiraju se tokom jednog meseca i ukoliko im posao odmah ne procveta odustaju od reklame.

Dešava se i da firma ima loš sajt, posetioci se ne snalaze, forma za naručivanje ne radi, kontakt forma radi ali niko ne odgovara na mejlove. Posle prvom meseca i uloženih 900 eur u Adwords bez povrata kroz nove klijente i narudžbine, firma zaključuje da Adwords nije dobar način za reklamiranje i pokušava da napravi proboj sa drugim načinom reklamiranja. Ovo je definitivno pogrešno.

Srećom, ova firma se obratila i nama gde smo ukazali na greške i preuzeli kompletno oglašavaje. Uz naše savete za poboljšanja na sajtu i kampanju koju smo osmislili, za manje od 900 eur mesečno dobili su odlične rezultate i nove narudžbine.

Imajte u vidu da Adwords neće raditi vaš posao. Adwords će plasirati vaš oglas onako kako ga podesite i ništa više od toga. Podesite oglase ispravno i očekujte da će ljudi videti oglas. Osmislite dobar kopi i ljudi koji vide oglas biće i zainteresovani. Zainteresovani ljudi će kliknuti na oglas koji vodi do vašeg sajta. Ukoliko vaš sajt ne može da proda proizvod ili uslugu, Adwords to neće uraditi.

Adwords preporuka:

Reklamiranje je proces. Potrebno je minimum tri meseca aktivnog reklamiranja da biste dobili rezultate koje možete da merite, uporedite, istražite i pronađete najbolju meru koju ćete primenjivati u daljem oglašavanju. Za to vreme unapredite sva polja delovanja počev od oglasa, funkcionalnosti sajta i landing stranice.

Testirajte više puta, zovite nas ako ne funkcioniše

Testiranje i merenje je ključ uspeha u svakom poslu, dok u Adwordsu ovo može biti od ključnog značaja za tok i optimizaciju kampanje. Ukoliko marketing i Google Adwords nisu u vašoj oblasti interesovanja, znanja ili jednostavno nemate vremena jer vodite svoj posao, slobodno nas kontaktirajte i mi ćemo pomoći.

Ideja kojom se Adriahost vodi je da vi svoj posao radite najbolje što možete, dok mi radimo na tome da sve što radite bude predstavljeno i plasirano na internetu u najboljem svetlu.

Za sva pitanja i pomoć, slobodno nas kontaktirajte klikom na ovaj link, biće nam zadovoljstvo da sarađujemo sa vama.

 

Tags: , , ,

Nema komentara.

Pošalji komentar