Ако сте вебмастер и никад чули за појам PR (page rank) који карактерише квалитет неке веб странице и који се изговара PR или GPR или пак чули али помислили да вам то никад неће затребати, варате се. PR или ти GPR (Google Page Rank), је синоним за квалитет ваше веб странице у оку претраживача као што је Google. Име Page Rank је заштитни знак компаније Google, иако је патент додељен Универзитету Stanford, а не Google-у. Google сада има само ексклузивна права на лиценцу патента. За све то је платио ситних 336$ милиона америчких долара веровали или не 🙂 .
PR представља заправо алгоритам који мери и одређује квалитет ваше веб странице, а у случају гоогле даје неке од следећих дефиниција:
1. Бољу рангираност на претраживачу Google
2. Чешће индексирање од стране гоогла
3. Већу цену клика од AdSense реклама, што повећава вашу зараду
4. Већи цену плаћених реклама (TextLinkAds)
5. И још много тога…
Може бити од 0 до 10, с’тим што број 10 носи само неколико веб сајтова на планети од укупно 102 милиона регистрованих домена на интернету 🙂 . У Србији највећи PR колико ја знам носи Б92 (7) и још неколико сајтова. А уколико је PR између 5 и 7 у Србији – тај се сајт сматра конкурентним на нашем тржишту!
Коришћењем Google toolbar-a стичете могућност увећања PR сајтова које посећујете, али пак Google није желео да изнесе чињенице и дефиниције на основу чега и како он то дефинише PR.
Уколико желите детаљно да се информишете о GPR, кликните на следећи линк: http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank
Уколико желите да увећате PR ваше веб странице, обратите се стручним људима из АдриаХост тима на следећој адреси: https://adriahost.rs/
0 Comments