Poslednjih dana sam se bavio research-om i optimizacijom brzine učitavanja pojedinih web stranica na firminom sajtu, i naleteo na par veoma korisnih informacija. Pre svega sam preselio sajt na novi server, savremenije okruženje, najnoviji Apache, igrao sam se sa mod_pagespeed, ali priznajem da je plugin za keširanje najzaslužniji. Google me je ‘pohvalio’ sa 20% boljim skorom na njihovoj proveri brzine učitavanja sajta. Minify je takodje imao dosta udela kod učitavanja kompleksnijih stranica.
Ne radi se o webmasterskoj sujeti i fazonu ‘moj sajt se učitava brže od tvog‘ nego sam hteo da povećam prodaju, i da se trudim da ne oteram ljude sa sajta. Na Mashable-u su naveli zanimljivu rečenicu:
Amazon.com increased its revenue by 1% for every 100 milliseconds of load time improvement.
Preračunao sam koliko je to u našem slučaju, i vredelo je iscimati se. U tom članku sam naleteo na dobar infografik koji je uradio StrangeLoop:
Treba se nekad osvrnuti na osnove i optimizovati stranice, manje vreme učitavanja će sigurno više privući posetioce od bilo kog ‘masnog‘ png-a i sličnih mu. 🙂
0 коментара