Ako vam WordPress sajt ne radi i pri tome izbacuje grešku The site is experiencing technical difficulties to definitivno znači da imate problem. Zapisali smo ovde brzo uputstvo za dijagnostikovanje i eventualno rešavanje ovog problema.
The site is experiencing technical difficulties na WordPressu
Postoji nekoliko varijacija ove greške:
The site is experiencing technical difficulties. Please check your site admin email inbox for instructions.
Prev: Sajt ima tehničke poteškoće u radu. Molim te proveri prijemno sanduče administratorskog mejla za dalje instrukcije.
U nekim obaveštenjima se samo ukazuje da postoji greška, ali postoje i ova koja ukazuju da proverite mejl sa kojim je registrovan administratorski nalog na sajtu ili vas upućuje da uradite debugging. Hajde da probamo da rešimo ovaj problem.
Proverite vaš mejl ili kontaktirajte administratora sajta
Ako ste dobili obaveštenje da proverite mejl uradite to. WordPress je ovaj mejl sa obaveštenjem o problemu poslao na e-mail adresu administratora sajta. Ako vi niste administrator sajta, kontaktirajte osobu koja održava vaš sajt ili je napravila sajt za vas. Taj mejl izgleda ovako:
Pročitajte pažljivo ovaj mejl jer u njemu često može da bude tačno naveden problem, odnosno razlog problema. Na primer, ako je naveden problem u pluginu, onda možete isključiti taj plugin (videćete kasnije kako da isključite plugin kada sajt ne radi).
Pre nego što krenete dalje – proverite bekap
Ovaj problem sa WordPressom može da se javi usled ažuriranja WordPressa, njegovih pluginova ili teme. Na primer, neki plugin ne radi sa novijom verzijom WordPressa i zbog toga staje sve. Ako imate svoju bekap kopiju sajta iz vremena kada je sajt radio ispravno, onda vratite sajt iz bekapa i sve će raditi kao i pre.
Ukoliko nemate svoj bekap, kontaktirajte hosting provajdera i proverite da li oni imaju.
Međutim, vraćanje iz bekapa ne rešava problem trajno već vam daje vremena da istražite i rešite problem pre nego što se ponovo desi. Na primer, ako neki plugin ne radi zbog novijeg WordPressa, ponovo će nastati problem pri sledećem ažuriranju.
Proverite dozvole (permisije) fajlova i foldera
Ovo su ispravne permisije nad fajlovima i folderima vašeg sajta (na primer, unutar /public_html foldera):
- Svi fajlovi vašeg sajta treba da imaju permisije 644
- Svi folderi vašeg sajta treba da imaju permisije 755
U slučaju da permisije nisu ispravne, možete ih menjati bilo klikom na svaku posebno ili obuhvatanjem više fajlova istovremeno i grupnom izmenom (desni klik, opcija Change Permissions).
Proverite .htaccess fajl
U korenu vašeg sajta postoji fajl pod nazivom .htaccess. Ako znate šta treba da imate u ovom fajlu, onda otvorite fajl i pregledajte da li tu sve u redu.
Ukoliko ne znate ili niste sigurni da li je ovaj fajl ispravan, najpre ga preimenujte (promenite mu naziv) i to će ga isključiti. Na primer, preimenujte ga u .htaccessBEKAP.
Zatim napravite novi fajl .htaccess i u taj fajl postavite podrazumevani sadržaj koji važi za WordPress:
# BEGIN WordPress
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
# END WordPress
Ne zaboravite u ovom slučaju da ste stari fajl sačuvali pod drugim imenom pa istražite o čemu se radi ili kopirajte nešto što vam je potrebno iz tog fajla.
Proverite mogućnost konflikta u pluginu ili pluginovima
Ovo se može lako proveriti. Jednostavno isključite sve pluginove i testirajte sajt ponovo. Kako da isključim sve pluginove kada sajt ne radi? Prilično je lako:
- idite u folder /wp-content
- tu se nalazi folder pod imenom plugins
- preimenujte taj folder u pluginsISKLJ (desni klik na folder, zatim odaberite opciju Rename)
- nakon testiranja, ponovo vratite ispravni naziv ovog foldera
To će isključiti sve pluginove na sajtu. Proverite da li sajt sada radi. Ukoliko sajt radi, znači da je problem u nekom od pluginova. Vratite ispravan naziv direktorijuma – ponovo preimenujte na plugins
Zatim isključujte jedan po jedan plugin i uporedo testirajte sajt nakon svakog isključenog plugina:
- idite u /wp-content/plugins/
- preimenujte folder plugina koji želite da isključite
Kada otkrijete koji plugin pravi problem, možete ga reinstalirati ili ukloniti u potpunosti ako vam nije potreban.
Proverite konflikt u temi koju WordPress koristi
Za ovo je potrebno da uključite podrazumevanu temu za WordPress. S obzirom da sajt ne radi, to ne možete obaviti iz kontrolne table već iz cPanela preko aplikacije PHPMyAdmin:
- ulogujte se u cPanel
- otvorite PHPMyAdmin aplikaciju
- kliknite na ime baze koju vaš sajt koristi (ako ne znate koja je to baza, proverite u wp-config.php fajlu jer je tu zapisan naziv baze)
- kliknite na tabelu wp_options
- pronađite redove template i stylesheet, videćete da tu piše naziv postojeće teme koju sajt koristi
- izmenite taj naziv u naziv podrazumevane teme, npr twentytwenty. Naziv možete menjati klikom na opciju Edit ili kliknite duplo na naziv teme da bi se otvorilo polje za upis odnosno prepravku.
Možete nakon toga testirati sajt i ukoliko sa novom temom radi, to znači da imate problem u temi koju je sajt prethodno koristio.
Rešenje za ovo može biti zamena teme u potpunosti ili reinstalacija teme. Svakako predlažemo i da kontaktirate autora teme i proverite da li je on upućen šta može biti problem.
Proverite PHP verziju koju koristite na hostingu
Ovo radite u cPanel-u u aplikaciji Select PHP version. Preporuka je da uvek koristite ažurnu verziju koju podržava WordPress. Ukoliko iz nekog razloga morate da koristite stariju, proverite samo da li je ta starija verzija uključena i da li su sve potrebne PHP ekstenzije štiklirane.
Ukoliko niste sigurni da li su sve potrebne ekstenzije uključene, možete kliknuti na dugme Reset to default.
Uradite debugging WordPressa
U jednom od grešaka koje se dobijaju, ukazuje se da treba da uradite debaging (engl. debugging). Ovaj proces ne rešava problem u smislu da će sve popraviti automatski, već utvrđuje gde nastaje greška i zabeležiće to u fajlu iz kojeg možete pročitati ili prikazati na ekranu pri poseti sajtu.
Ovde je zvanično uputstvo za ovaj proces Debugging in WordPress.
Potrebno je da pronađete wp-admin.php fajl u korenu sajta, otvorite ga za uređivanje i pronađite red koji glasi ovako:
define( 'WP_DEBUG', false );
deo ”false” ukazuje da je debaging isključen, pa je potrebno uključiti ga izmenom iz false u true, tada će ovaj red izgledati ovako:
define( 'WP_DEBUG', true );
Ovo će za posledicu imati to da će se greške sada i prikazati na sajtu i moći ćete da ih istražite.
Da bi greške bile zapisane u fajl, možete dodati ovaj red u wp-config.php fajl:
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
Sve greške biće zapisane u folderu wp-content u fajlu debug.log. Kada završite sa istraživanjem, možete ponovo prepraviti sa true na false.
Proverite error_log fajl na vašem hostingu
U ovom fajlu se podrazumevano ispisuju greške vezane za razne greške na hostingu ili sajtu. Istražite ovaj fajl i pogledajte šta se tu beleži. Ako je fajl nedavno menjan, videćete to po datumu izmene, velika verovatnoća je da upravo u ovom fajlu piše razlog zbog kojeg vaš sajt ne radi.
Da li je ovo pomoglo?
Ako ste pažljivo prošli ove postupke, verovatno ste već otkrili izvor problema i to će vam pomoći da ga zaista i rešite. Ukoliko nemate programera koji će ovo rešiti za vas, možete potražiti na Google pretrazi da li je neko imao sličan problem. WordPress koriste milioni ljudi širom sveta pa je velika verovatnoća da je neko već imao isti ili sličan problem i objavio je rešenje na internetu.
0 коментара