Dok je kod nas e – tržište još u povoju (uz sve probleme koji potiču iz generalno nerazvijenog tržišta i nedostatka zakonske regulative koja bi bila podsticajna za trgovanje na internetu), u ostatku sveta to je svakodnevica velikog broja ljudi. Tačnije, polovine – na primer u SAD je broj „digitalnih kupaca“ porastao sa 136.9 miliona u 2010. godini na više od 170 miliona u 2014. godini.
Kupce danas širom Interneta bombarduju milionima kvalitetnih slika. Nije ni čudo, jer se online prodaja često svodi na to kako vizuelno doživljavamo proizvod, i dobra fotografija može da bude presudna u odluci da neki proizvod kupimo online. Ipak, čini se da kao kupci ne viđamo dovoljno često kvalitetne slike u online radnjama, koje bi nam zapale za oko i namamile nas na kupovinu.
Kako do odličnih fotografija za online radnju?
Idealno je da zaposlite profesionalnog fotografa za tako važan zadatak. Ali činjenica je da mnogi mali biznisi imaju brojne druge dodatne troškove i fotografije su im stavka za koju ne mogu da plate profesionalnu uslugu. Zato je dobro da naučite najvažnije karakteristike koje treba da ima kvalitetna fotografija proizvoda za e – prodavnicu i da se izveštite u fotografisanju proizvoda koje prodajete. Nije neophodno da idete na kurs, na Internetu postoji veliki broj tutorijala uz pomoću kojih možete da savladate osnovne “cake”, a jedan od sajtova gde možete da nadjete sasvim dobra i razumljiva uputstva za početnike je Škola digitalne fotografije, koji ima milion i po pratilaca.
Treba li mi preskupa oprema?
U vreme pametnih telefona, čak i oni mogu da prave efektne i dobre fotografije, naročito ako se prave na dnevnom svetlu. Telefoni sa Android i IOS operativnim sistemom imaju na raspolaganju i brojne aplikacije koje će vam pomoći da napravite bolju fotografiju, a i da je kasnije obradite.
- Ipak, najbolje bi bilo da imate fotoaparat koji pravi dobre fotografije, u različitim uslovima. Postoji velika razlika između profesionalne i amaterske fotografske opreme, ali se ona svodi najčešće na razliku u cenu. Proizvođači foto opreme svakih nekoliko meseci izbacuju nove modele amaterske foto opreme na tržište, koji su u stanju da naprave odlične snimke za samo delić troškova koje bi vam donela profesionalna foto oprema.
- Preporučujemo da pri kupovini birate takozvane DSLR aparate, sa objektivom koji ne koštaju više od 600 – 700 evra (ovo je cifra za jeftinije DSLR kod nas). Ovakav aparat vam je sasvim dovoljan za e – comerce radnju sa čestim dodavanjem novih proizvoda i njihovih vacijacija. I foto aparati sa ugrađnim objektivom, takozvani kompakt aparati takođe mogu da produkuju divne makroe i detalje proizvoda.
Jedan snimak nije dovoljan
Najveća razlika koju donosi digitalna kupovina je što kupac nema priliku da se bavi fizičkim osobinama vašeg proizvoda. Kako vam je verovatno dobro poznat proces online kupovine, shvatate da koliko god da je dobra ponuda, neće doći do kupovine ako kupac nije vizuelno osvojen. Proizvod mora da se vidi iz više uglova, kako bi potencijalni kupac ima sliku celog proizvoda u glavi.
Ako slikate i postavite više fotografija proizvoda, često će to eliminisati neke sumnje koji mogu da dovedu do odustajanja od kupovine. Zato pre nego što postavite fotografije, moraju vam biti jasni odgovori na neka pitanja.
- Koja je veličina i razmera proizvoda u odnosu na funkcionalnost
- Da li uz proizvod dolaze još neki dodaci s kojima se pakuje
- Da li proizvod zahteva montiranje/sklapanje?
- Kako izgleda iz svih uglova
Poslednje pitanje je verovatno najvažnije. Velike kompanije često imaju prozorčić za pregled proizvoda sa softverom koji daje prikaz od 360 stepeni kako bi bili sigurni da kupac neće odustati od prodaje jer nije video proizvod iz svih uglova.
Pozadina, svetlo i okruženje
Kao što želimo da vidimo proizvod iz svih uglova, pri pogledu na taj proizvod treba da deluje kao da je on iz stvarnog života. Dizajneri imaju običaj da naprave pozadine poput “beskonačnih krivih”, koje deluju kao da proizvod lebdi u beskrajnom belom prostoru.
Ovo može da se napravi relativno jednostavno u kućnim uslovima, poput ove na fotografiji. Pogledajte celo uputstvo
Ovaj trik se uglavnom koristi jer tada potencijalni kupac može na miru da razgleda proizvod a da ga ništa ne odvlači od samog razgledanja proizvoda i potencijalne kupovine.
Uvek je najbolje da probate da proizvod slikate na prirodnom osvetljenju, ako nemate mnogo iskustva sa osvetljenjem u studiju. Dok korišćenje “mekih kutija” za osvetljenje može da bude veoma uzbudljivo, ono može da učini da se vaše početničke greške više vide i da fotografije budu manje atraktivne.
Pokušajte da slikate i prozivode i okruženje koje će pomoći da ono što prodajete smestite u stvaran život. Ako na primer prodajete nakit, uvek je bolje da ga slikate kako ga neko nosi, iako ćete naravno staviti i fotografiju samog proizvoda. Ovo je sjajan trik kako da kupca prevedete do toga kako će proizvod izgledati na njima, ako ga kupe.
Moć je u detaljima
Poput svakog drugog atraktivnog reklamiranja, želite da vaši kupci vide one lepa svojstva koja koje ističu kvalitet vašeg proizvoda. To znači da ćete često koristiti malu dubinsku oštrinu pri slikanju, ili neku od makro funkcija ugrađenih u aparate. Ove funkcije se istinski fokusiraju na teksturu, materijal i detalje proizvoda i mogu da ih prikažu atraktivno kako bi taj proizvod izgledao vredan kupovine.
Sredite pre objavljivanja
Čak i profesionalci retko samo slikaju fotografiju i objave je. Posle procesa fotografisanja važno je da možete da podesite osvetljenje, boje i oštrinu kako bi atrkativnost proizvoda bila istinski prikazana. Za ovo se najčešće koriste alati poput Fotošopa, mada ima i besplatnih softvera koji mogu lepo da posluže.
Fotografije prodaju i to je sjajna stvar. Jer, možete sve pretvoriti u doživotnu poteru za savršenim fotografijama, ali vam je dovoljno da pratite osnone savete i sasim sigurno ćete mnogo lakše da napravite put od fotografije do prodaje znajući kako da pravilno prikažete svoje proizvode.
Fotografije će svakako biti veoma važan deo vašeg sajta namenjenog prodaji. Ali, ipak neke stvari nemojte da radite:
Ne postavljajte prevelike fotografije
Osim ako prodajete fotografske usluge, nemojte postavljati prevelike slike, jer će one usporiti otvaranje sajta. Džaba vam i najkvalitetnije fotografije, ako vam potencijalni kupac ode sa sajta, jer se sajt ne učitava dobro.
0 коментара