Najverovatnije većina ljudi koja koristi internet, a to je veliki deo populacije kod nas i u svetu, sigurno zna za aplikaciju Google maps. Jako je popularna i verovatno ste je i vi koristili bar da pronađete svoju kuću na njoj. Da li ste znali da koristeći Google maps možete da ispromovišete svoje poslovanje?
Pored ove aplikacije Google je napravio još jednu pod imenom Place Pages. Ova aplikacija se jako lepo integriše sa već postojećim Maps-om i pored toga što vašu firmu stavlja na mapu sa osnovnim informacijama omogućava vam da napravite stranu koja će predstaviti najvažnije podatke kako bi vas potencijalni klijenti našli.
U nastavku će biti više reči o tome kako da iskoristite pomenute alate i na taj način privučete više klijenata. Dobićete neke osnovne informacije, a za više podataka se možete obratiti Google-ovom vodiču.
Proverite da li ste dodati na aplikaciji Google Maps
Pre nego što bilo šta pravite, proverite da li se vaš biznis pojavljuje na Google Maps. Jednostavno idite na Google Maps home stranu i u pretrazi ukucajte ime svoje firme. Ukoliko se pojavi u panelu sa leve strane sa rezultatima pretrage kliknite i dobićete lokaciju. Klikom na lokaciju na mapi će vam se otvoriti prozor sa osnovnim podacima u kojem imate opciju „Edit details“. Ova opcija se obično nalazi pod linkom „More“. Preko te opcije dolazite na Place Pages gde naravno ako ste ulogovani možete editovati informacije.
Ako biznis nije rezervisan od strane nekog korisnika onda bilo ko može da edituje podatke. Princip je kao na Vikipediji. Ukoliko je vaša firma izlistana i nije rezervisana kliknite na link “Claim your business”. Dobićete tri opcije: “Edit my business information,” “Suspend this listing,” i “This isn’t my listing.” Prvom opcijom zauzimate taj listing i dalje ga samo vi editujete, suspend opcija će obrisati listing sa mape, a treća opcija će ukloniti, ali i početi potpuno novi proces dodavanja listinga koji je ispravan.
Naravno postoji i mogućnost da vaša firma nije predstavljena na mapi. U tom slučaju idete na Google Places home stranu i kliknite na “Add a new business.” Možete dodati do 100 listinga na jednom Google nalogu.
U svakom od ovih slučajeva Google mora da proveri da li je firma zaista vaša tako što će vam poslati jedinstveni PIN poštom ili će vam ga izdiktirati telefonom.
Dodajte podatke o vašem poslovanju
Kada napravite svoj listing, a na taj način i okvir za podatke koje želite da predstavite klijentima onda je sledeći korak da te podatke dodate. Naravno pre svega ćete uneti naziv firme, adresu, telefon, sajt, ukoliko ga imate, ako ga nemate Adriahost će vam napraviti jedan, radno vreme i te osnovne podatke koje će svaki klijent zahtevati.
Sem ovih osnovnih informacija možete dodavati fotografije, video snimke svojih prostorija, ovo bi moglo da bude jako korisno npr. restoranima ili hotelima. Naravno snimci se mogu postavljati direktno sa YouTube servisa.
Ono što je veoma važno je da listing svoje firme stavite u odgovarajuću kategoriju. To će klijentima olakšati pretragu i naći će vas brže. Ovo je važno jer nije baš logično da vaš hotel stoji u kategoriji majstora za kućne poslove. Takva greška može znatno da oteža vašu poziciju u odnosu na konkurente.
Ostvarite prednost u odnosu na konkurenciju
Vrlo korisna opcija je mogućnost davanja kupona preko Google-a. Imate mogućnost da ih kreirate i distribuirate posetiocima vaše strane na Google-u. Na taj način možete nametnuti sebe i privući klijente da vas posete.
Ukoliko želite da kreirate kupon ulogujte se na Google Places i kliknite na “Coupon” tab. Alat za kreiranje kupona je dosta jednostavan i sam po sebi jasan. Kada završite sa kreiranjem kupona snimite ga kako bi se pojavio na Google web sajtu. Potencijalni klijenti ga mogu odštampati i doneti ga kada vas posete.
Naravno uz ovu opciju prednost možete da steknete koristeći standardne Google servise za promociju. AdWords i AdSense kampanje će vas sigurno pogurati u odnosu na druge, a tu je i relativno nov alat pod nazivom Tags. Ovaj servis ističe vaš biznis na mapi tako što ga označava žutim tagom.
Izmerite uspeh
Kao i kod svih drugih online i offline kampanja vezanih za promociju poslovanja, vrlo je bitno da znate kakvi su rezultati iste i da li ona ima nekog uticaja na vaše poslovanje. Koristeći Place Pages dobijate prostor koji prikazuje podatke o tome koliko često ljudi nalaze vaš listing, da li i koliko puta kliknu kako bi videli detaljnije informacije, šta najčešće traže itd.
Ovi podaci su veoma važni jer na osnovu njih saznajete da li ste svoju firmu stavili u dobru kategoriju, da li vas i koliko često prikazuje posetiocima. Na osnovu ovih podataka možete korigovati svoj listing kako biste se pojavili češće i na bolji način.
Važno je još napomenuti da promene koje napravite neće biti odmah vidljive. Promene će biti postavljene u roku od 30 dana, pa dobro proverite da li ste Google-u dali ispravne podatke kako ne biste čekali ponovo da biste promenili jedan ili dva podatka na listingu.
Izvor: www.mashable.com
0 коментара