Jedno od često postavljanih pitanja koje dobija naša podrška je Kako da otvorimo novi email nalog… ili Da li možete da nam otvorite email nalog…
U principu nije problem da vam mi otvorimo email nalog, ali to je izuzetno jednostavno kroz vaš kontrolni panel (cPanel). Verujemo da ćete izgubiti više vremena dok napišete tiket i sačekate da mi to uradimo, nego da uradite to sami. Evo kratkog uputstva šta je potrebno da uradite:
Naravno, podrazumeva se da već imate domen i hosting (to je potrebno da biste imali mejl). Ukoliko nemate, lako možete naručiti ovde Registracija domena i hosting za mejlove i sajt.
Prvi korak
Ulogujte se u cPanel nalog koristeći vaše korisničko ime i lozinku. Adresa za login je www.ime-domena.com/cpanel, a ovde možete videti i video uputstvo za Kako da se ulogujem u cPanel.
Drugi korak
Nakon toga kliknite na “Email Accounts” u odeljku “Email”:
Treći korak
Na sledećoj strani kliknite na dugme Create, nalazi se na desnoj strani ekrana:
Četvrti korak
Odmah zatim u sledećem koraku popunite sve što je potrebno da biste imali email adresu:
- Domain: Odaberite na kom domenu kreirate email adresu – ako imate više domena.
- Username: Ovde unesite deo email adrese koji želite da ide pre @. Na primer, ako želite da vaša email adresa glasi kao prodaja@neki-domen.rs, ovde unosite samo prodaja.
- Password: Ovde unesite lozinku koju želite ili kliknite na Generate da bi cPanel generisao lozinku koju možete primeniti (obavezno je zapišite sa strane).
- Create: Kliknite ovde da biste napravili email adresu koju želite.
I uspeli ste! Sada imate pravu email adresu koju možete koristiti za posao, hobi, blog ili bilo šta drugo što vam je potrebno.
Nakon toga lako možete pristupiti i koristiti novi mejl uz pomoć uputstva Kako da pristupim mejlovima, čitam i odgovaram.
Kako obrisati email nalog u cPanel-u
Da bi ste obrisali postojeći email nalog, potrebno je da najpre kliknete na “Manage” opciju pored naziva naloga – obratite pažnju koju email adresu želite da obrišete kako ne biste obrisali pogrešnu:
Nakon što kliknete na Manage, idite na dno stranice (skrolujte) i kliknite na Delete Email Account:
Potrebno je i da potvrdite brisanje, pa lepo pročitajte da li ste odabrali pravi nalog koji želite da obrišete:
Kao što vidite vrlo lako možete dodati email nalog, postaviti ograničenje prostora za email nalog ili obrisati ga.
Kreiranje email adresa u cPanelu je lako uz cPanel. Ukoliko imate svoj server i nemate cPanel ali biste želeli da vaši korisnici lako kreiraju email adrese, ovde možete pronaći više o kupovini cPanel licence iz Srbije, sa podrškom na srpskom jeziku.
Do sledeće lekcije, prijatan dan. 🙂
Kako i sam imam otvoren e-mail, imam jedno pitanje.
KOristim e mail klijent Thunderbird, sve poruke koje dobijem posle određenog vremena se brišu, kako iz inboxa tako i sa servera, ne mogu da pronađem konkretnu opciju koja to podržava, ukoliko ste imali isti problem ili znate rešenje molio bih Vas da mi pomognete.
Da napomenem, u istom klijentu sam ubacio još dve adrese sa istog servera i gde e mail poruke najredovnije funkcionišu.
Pozdrav Zorane,
U Thunderbirdu, možete pogledati pod Edit – Folder Properties – Retention Policy da li je podešeno vremen posle kog će se obrisati poruke.