SEO ekspert i autor Rand Fishkin je rekao: “Dobar SEO nije više samo SEO.” Ova rečenica je odličan uvod u ono što nas čeka tokom 2016. kada su u pitanju mašine za pretraživanje koje sve čine ne bi li nam otežale posao. Ili napravile od nas eksperte za sve. Jer SEO nije više samo SEO, to je sada jedna kompleksna, multidisciplinarna trka sa vremenom.
Dizajn i UX
Da vidimo malo, koliko su različiti aspekti dizajna važni za današnje SEO rezultate:
1) Slike, video i infografici
Mašine za pretraživanje vrše optimizaciju alternativnog teksta vaše slike, veličine i dimenzija. Vizuali imaju značajan efekat na bounce rate i čitljivosti sadržaja. Budite uvek sigurni da ste dobro optimizovali slike i video snimke radi bržeg učitavanja stranice. Pretraživači će to jako ceniti.
2) Responzivni dizajn
Moderan, optimizovan sajt, mora biti responzivan, odnosno biti prilagodljiv svim veličinama ekrana, što značajno utiče na SEO rezultate.
3) Validna 404 stranica
404 je zahtev koji koren vuče iz HTTP-a i pokazuje da strana nije pronađena zbog lošeg linka, uklonjene stranice ili pogrešno ukucane URL adrese. Najvažnije kod dizajniranja strane 404 je:
- Recite korisnicima da stranica nije pronađena
- Pružite im laku navigaciju za izlazak sa nje
- Pratite stranicu 404 (Google Analitika)
- Uverite se da vaša stranica 404 nije indeksirana u Googlu
4) Popup prozori
Google kažnjava sajtove koji imaju previše iskačućih prozora i reklama. Skoro svi korisnici mrze ove dosadne i agresivne vidove reklamiranja.
WebSpam
Izbegavajte webspam u širokom luku. Pogledajmo različite aspekte spamovanja koje šteti vašem SERP-u (Search Engine Results Pages):
1) Loš kvalitet i neupotrebljiv sadržaj
Većina veb stranica koristi sadržaj niskog kvaliteta da bi uštedeli na novcu i vremenu. Mašine za pretraživanje ovakav sadržaj ne vrednuju i ne pridaju im značaj što se loše odražava na SERP.
2) Copyright
Izbegavajte kopiranje sadržaja i vizuala drugih sajtova. Digital Millennium Copyright Act (DMCA) će oboriti vrednovanje vašeg sajta na SERP-u.
3) Skriven tekst
Ljudi se bave svačime pa tako i dodavanjem skrivenog teksta da bi povećali snagu ključnih reči u pretraživačima. Korisnik ovo teško može primetiti ali roboti pretraživača usporavaju stranice koje imaju ovako skrivene reči i fraze. Google ovo kažnjava.
4) Povratni linkovi
Analizirajte vaše povratne linkove. Možete povući izveštaj iz Google Webmaster alata. Imajte na umu da loši povratni linkovi mogu štetiti vašem sajtu.
Upotrebljivost na mobilnim telefonima
Sajt kji je prilagođen mobilnim telefonima je neophodan jer mnogo korisnika danas sadržaju pristupa preko svojih pametnih telefona. Obzirom na to da je veliki broj različitih dimenzija ekrana i njihovih rezolucija, vaš veb sajt mora biti u potpunosti responzivan, odnosno, mora se lako prilagoditi svim ekranima na mobilnim telefonima.
Press & PR (saopštenja)
Najveći broj ljudi veruje da pres saopštenja ne utiču na SEO jer nema odlaznih linkova. Ali oni ipak indirektno utiču na rezultate na pretraživačima. Takođe podižu vidljivost i pažnju čitalaca.
Korisničko iskustvo
Iskustvo potrošača je sledeća velika stvar za SEO. Potrošači su zapravo oni za koje gradimo tržište, i sve što je potrebno da uradite je da prilagodite prodaju demografiji kupaca. Optimizujte vaš sajt za konverzije i mašine za pretraživanje. Oblikovanje ponašanja potrošača, biće vaš najbolji rezultat.
Google je već lansirao svoju beta verziju za dobijanje emaila o rezultatima plaćene pretrage. Email je najbolji izvor za optimizaciju vašeg brenda. Za upravljanje reputacijom brenda, SEO takođe igra važnu ulogu.
Pristupačnost
Pristupačnost sajta podrazumeva da se korisnik lako može kretati po vašem internet sajtu i shvati njegovu strukturu i pristupačnost informacijama koje traži. Veb sajt mora biti propisno dizajniran i napravljen da održava dobar balans između pretraživača i ponašanja korisnika. Morate obratiti pažnju na sledeće oblasti:
- Mapu sajta
- Breadcrumb
- Interno linkovanje
- Opisi slika
- Semantičko označavanje (Header, footer, artikli, navigacija itd.)
Lokalizacija
Lokalizovana optimizacija danas ima jak uticaj na ponašanje korisnika. To je jedan od najboljih izvora za povećanje poverenja kod posetilaca. Većina ljudi je još uvek zbunjena, da li da vrše lokalnu optimizaciju ili ne. Ako je vaš biznis orijentisan ka lokalnim klijentima, morate uraditi optimizaciju zarad bolje konverzije.
Neke efikasne smernice za lokalni SEO:
- On page činioci takođe utiču i na lokalni SEO
- NAP reference (ime kompanije, adresa i telefon)
- Verifikacija od strane Google lokalnog listinga
Brzina
Vreme učitavanja stranice ima jak uticaj ka ponašanje korisnika i korisničko iskustvo, ali takođe ima jak uticaj i na SEO vašeg sajta. Prosečno vreme učitavanja bi trebalo biti 2 sekunde, ne više od toga. Pokušajte da ispunite sve zahteve iz Googleovog vodiča za ubrzavanje sajta, “PageSpeed Insight guides.” Najbolje mesto da online proverite brzinu svog sajta jeste webpagetest.org. Najveći broj problema sa brzinom dolazi od strane servera. Zato je odabir dobrog i pouzdanog hostinga veoma važna za SEO.
Internacionalizacija
Ako korisnici sa svake lokacije i jezika mogu lako razumeti sadržaj, aplikacije, dizajn dokumenata, to pokazuje da je vaš sajt spreman za međunarodnu javnost. SEO je evoluirao od lokalnih i regionalnih veb sajtova i sada ovde možete pogledati kompletnu listu najčešće postavljanih pitanja oko internacionalizacije
Sadržaj
Sada smo već svi čuli poznatu izreku, “Sadržaj je Kralj” (“Content is King”). I ovo je tačno. Sadržaj je glavni ključ za generisanje prodaje u digitalnoj industriji. Ali, kompletna izreka bi glasila, “Sadržaj je kralj, ali distribucija je kraljica.” Sada kad je distribucija sadržaja važan deo deo SEO, napravite vaš sadržaj unikatnim i interesantnim u poređenju sa konkurencijom. Različiti sajtovi koriste i različite strategije sadržaja. Budite svesni važnosti distribucije vašeg sadržaja.
Znači, sadržaj + njegova distribucija = vrhunski SEO.
Društvene mreže
Ako želite da vaša SEO strategija bude uspešna, onda vaš sajt mora imati prateću podršku na društvenim mrežama. To opet ne znači da su vaši lajkovi, praćenja ili šerovi, dobri faktori za rangiranje kod pretraživača. Društvene mreže pomažu da se pojača prisustvo brenda što je dobro za SEO. Pokušajte da podignete relevantnost saobraćaja sa vašeg profila i posta.
Crawl
Definitivno, crawlovanje veb stranica je obavezan deo SEO strategije. Crawleri čitaju i čuvaju, a nakon nekog vremena ažuriraju i ponovo čitaju stranice da bi videli da li je u međuvremenu bilo nekih izmena koje bi sačuvali do novog ažuriranja. Neka pravila kojih bi trebali da se držite:
- Sitemap pomaže robotima da premreže sajt i trebalo bi da bude u XML ili HTML formatu.
- Izbegavajte korišćenje 302 privremenog redirektovanja.
- Koristite eksterni fajl za CSS i JS da olakšate premrežavanje robotima pretraživača.
- Interno linkovanje treba biti u HTML-u, a ne u Flashu, JS-u ili Ajaxu.
- Registrujte svoj sajt u Google Webmaster alatima i poradite na Google direktivama.
Link building je obavezan za SEO. Većina korisnika ne razume lako kako da napravi kvalitetne linkove za sajt. Ono što moraju da nauče je da pravljenje linkova mora biti vezano za ono čime se oni bave, odnosno, relevantnom industrijom. Zatim pronađite konkurenciju i pratite njihove povratne linkove koji vode do sajtova sa visokim stepenom autoriteta i gradite svoje linkove ka njima. Takođe, možete pratiti njihove ključne reči koje privlače visok saobraćaj i optimizovati ove reči za vaš sajt. Izbegavajte spamovanje i bulkovanje jer mogu loše uticati na vaš SEO.
Rangiranje
Jedan od važnijih delova strategije za pretraživače je i rangiranje u rezultatima pretrage. Mnogi faktori su uključeni u rangiranje za bolju poziciju. Ovo su neki od njih:
- Meta Data
- Pravilna OnPage Optimizacija
- Optimizacija slika
- Povećajte inventar sadržaja
- Pravljenje relevantnih linkova
Ključne reči
SEO je ništa bez pravilnog istraživanja ključnih reči. One su temelj svake SEO. Korisnici misle da je poslednja SEO kampanja najbolja i bez odabranih ključnih reči. Ali to nije istina. Strategija ključnih reči se menja sa svakim ažuriranjem pretraživača. Trebate da ciljate glavne ključne reči sa njihovim varijantama. Optimizujte i rečenice, takođe. Takođe vodite računa o tome da li se koriste u određenom regionu ili šire. Nemojte koristiti specifične izraze za beklinkove, pravite varijacije da biste izbegli preteranu upotrebu samo jedne ključne reči.
0 коментара