Dakle postavili ste svoj nov web sajt. Sada vam još ostaje da ubacite sadržaj i da uradite promociju, zar ne? Pa nije baš tako. Prvo bi trebalo da uradite par stvari kako biste bili sigurni da je vaš sajt postavljen ispravno i da je spreman za javnost.
Evo tih par stvari koje treba uraditi odmah nakon lansiranja web sajta (ako možete uradite ih i pre lansiranja, to je još bolje).
Napravite Sitemap.xml i Robots.txt
Kakvi su ovo fajlovi? Ovi fajlovi su ključni za pretraživače i druge web servise. Ova dva su samo jedni od par njih koji će vam poboljšati sajt.
Sitemap.xml je standardni protokol za listanje svih URL-ova koji se nalaze na vašem sajtu. Daje pretraživačima kao što je Googlebot bolje razumevanje strukture vašeg sajta.
Ako koristite WordPress, imate sreće: Sve što treba da uradite jeste da instalirate plugin Google XML Sitemaps i on će uraditi ceo posao za vas. Ovo je jako dobar plugin i spada u grupu onih koje i Adriatek koristi na svom sajtu.
Ako ne koristite WordPress, možete pogledati XML-Sitemaps.com, jednostavan alat koji će generisati Sitemap.xml samo na osnovu URL-a vašeg sajta.
Robots.txt je još jedan fajl koji pretraživači vole. To je jednostavan tekstualni fajl koji sadrži informacije o tome koje delove vašeg sajta pretraživači mogu da posete, a koje ne.
Da napravite takav fajl možete koristiti template i prilagoditi ga po svojim potrebama.
Evo template fajla (korišćen na WordPress sajtovima):
User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-includes/
Allow: /wp-content/uploads/
Potrebno je da zapamtiite dve stvari vezano za robots.txt:
- Ne želite da pretraživači nalete na dupli sadržaj na vašem sajtu
- Ne želite da pretraživači indeksiraju vaše privatne strane i skripte (npr. wp-admin fajlove u WordPress-u)
Ako koristite WordPress, pogledajte ovo uputstvo Optimizing WordPress for Search Engines da saznate više o Sitemap.xml i robots.txt u kontekstu SEO i WordPress-a.
Namestite web Analytics
Imati statistiku o poseti sajta je neprocenljivo. Bez nje ne možete znati koliko ljudi posećuje vaš sajt i biće vam teško da utvrdite kako da ga poboljšate kako bi privukli veću posetu.
Ako želite najbolju statistiku onda nemojte više da tražite jednostavno koristite Google Analytics.
Naravno postoje i druge alternative, ali Google Analytics je ubedljivi lider i to ne samo zato što je napravljen od strane Googla već zato što je jako moćan i lak za korišćenje.
Evo nekoliko uputstava i tutorijala kako da uđete u suštinu Google Analytics alata:
- Unleashing the Power of Website Analytics
- Google Analytics in Depth: Goals and Funnels
- Search Analysis with Google Analytics
Namestite Webmaster tools
Ne koristi puno ljudi ovaj alat — nije popularan kao Google Analytics na primer — međutim to jeste jedan od najboljih alata koji možete imati kao vlasnik web sajta.
Evo nekoliko stvari koje će vam Google Webmaster Tools reći o vašem sajtu:
- Koje greške je imao Googlebot pri indeksiranju sajta
- Boj linkova koji pokazuju na određenu stranu (dolazeći i odlazeći linkovi)
- Keywordi koje Google vidi pri korišćenju na vašem sajtu
- Keywordi koji su korišćeni na Google pretrazi kako bi ljudi našli vaš sajt
- Info o mogućim bezbednosnim greškama na vašem sajtu
Ako želite da pročitate više o ovom alatu posetite zvanični Webmaster Tools Help.
Takođe vam možemo preporučiti koristan plugin za WordPress koji će vam pomoći da pronađete linkove koji ne rade na vašem sajtu.
Pratite rank na pretraživačima
Dobar ranking na pretraživačima je važan za bilo koji sajt. On predstavlja veću posetu i veću popularnost. Veća poseta znači više para. Zato je vrlo važno da pratite da li vaš SEO donosi dobre rezultate.
Ako ne želite da kupite softver postoji dva glavna načina da pratite keyworde:
Ručno: Unesite keyword u Google Search i zapišite poziciju svog web sajta. Važno: Nemojte kliktati na svoje linkove u pretrazi jer ako to uradite Google će to zapamtiti i sledeći put će vam ih pokazati na višoj poziciji od one na kojoj se realno nalazi. Ovo se dešava zato što Google Search pokušava da predvidi šta ćete kliknuti pa se prethodno posećeni sajtovi pojavljuju prvi.
Koristite Firefox plugin: Postoji nekoliko dodataka za Firefox browser pomoću kojih možete da proverite svoje keyworde. Na primer tu je Rank Checker. Rank Checker je lak za korišćenje ima sve neophodne opcije za analizu pozicije sajta na pretraživaču.
Unesite svoj sajt na Dmoz
iz nekog razloga Google proverava da li je je vaš sajt prijavljen na Dmoz i ako jeste on dobija ekstra poene kada je u pitanju pozicija u pretrazi.
Prijava sajta je laka. Odete na Dmoz, nađete kategoriju koja najbolje opisuje vaš sajt i kliknete na suggest URL link u glavnom meniju.
Na žalost potrebno je neko vreme da vaša prijava prođe. Ponekad i nekoliko meseci. Evo nečeg važnog: Čak i ako ne vidite još uvek svoj sajt na listi nemojte ga ponovo prijavljivati. Ovo može baciti vaš sajt na kraj reda. Recimo da ne treba ponovo prijavljivati sajt sve dok ne prođe 6 meseci.
Namestite Google alerts
Google Alerts je odličan alat. Recimo da ste zainteresovani šta sve možete da uradite sa pojmom gitara. U tom slučaju ćete hteti da znate svaki web sajt koji se pojavi na Googlu a pokriva ovaj pojam.
Kako naravno ne možete da pregledate ceo Internet, evo situacije gde Google Alerts dolazi na scenu. Google Alerts će vas obavestiti o svakoj novoj strani koja se pojavi a sadrži keyworde koji vas interesuju. Drugačije rečeno, Google Alerts će vam javiti ako se pojavi neki sajt koji ima iste keyworde kao vaš sajt. Ovo vam može pomoći da ostanete na vrhu pored ostale konkurencije.
Dobra ideja je da pratite naziv svog sajta, ime firme, svoje ime i prezime i niz drugih stvari koje se vazuju za vaš sajt. Na primeri, Adriatek bi u tom slučaju pratio:
- adriatek.com
- Premium brojevi, SMS servisi
- Hosting i domeni
Pratite uptime svog sajta
Bez sumnje, najvažniji podatak koji želite da imate o svom sajtu je da li je online ili ne. Problem je što ne možete posećivati svoj sajt svaki minut u toku dana. Na sreću postoji aplikacija koja to radi. Zove se UptimeRobot. Možete ga koristiti da prati i do 50 sajtova u isto vreme i ako je bilo koji od njih offline makar na minut poslaće vam email. Najbolji deo je to što je alat besplatan.
Proverite brzinu svog sajta
Ne tako davno je Google objavio da je jedna od novih stvari na osnovu kojih pozicionira sajtove u pretrazi i brzina učitavanja sajta. Naravno Google nije jedini razlog zašto vaš sajt treba da bude brz. Korisnici ne vole da čekaju i ako zapamte vaš sajt kao spor teško da će doći ponovo.
Postoji mnogo alata koji će vam pomoći u analizi i poboljšanju brzine. Jedan takav alat je YSlow: proverava sve elemente sajta i daje predloge šta se može učiniti da sajt bude još brži.
Zaključak
Podešavanje stvari koje smo pomenuli će vam uzeti manje od jednog sata (možda malo više ako vam je ovo prvi sajt). Ovaj sat će možda biti jedan od najbolje potrošenih za izradu sajta.
0 коментара