Google je pretraživačka mašina koja obavlja 3,5 milijardi pretraga svakoga dana. AdWords je reklamna platforma koja može da prikazuje reklame na prvoj stranici rezultata pretrage koju Google omogućava.
Ljudi koji žele da se reklamiraju mogu, i treba, da koriste pogodnosti obe platforme. Međutim, u ponudi koja omogućava prvo mesto na Google-u mnogi oglašivači propustaju korisne AdWords mogućnosti koje pružaju izvanredne pogodnosti pri traganju za potencijalnim klijentima.
Dobro je znati da se Adwords menja (poboljšava) svakoga dana kako bi oglašivačima pružio više fleksibilnosti u radu sa oglasima. Evo i nekoliko predloga koji vam mogu pomoći da što bolje iskoristite pružene vam opcije:
Distribuirajte video oglase
Primetili ste video oglase koji se pojavljuju pre početka klipa na Youtube-u? (postavljanje video oglasa ne razlikuje se od postavki tekstualnih) Google omogućava korisnicima da vide prvih pet sekundi oglasa nakon čeka mogu da odluče da li će ga pogledati do kraja ili preskočiti.
Ova mogućnost pogoduje i oglašivačima. Oni Google-u plaćaju samo kada korisnici odaberu da pogledaju celu reklamu. Ako je preskoče (Skip), oglašivač ne plaća reklamiranje.
Sa druge strane, ovo ne pogoduje oglašivačima koji su pripremili odličnu ponudu i žele da budu viđeni od što većeg broja korisnika. Nekada je zaista neophodno videti više od pet sekundi reklame i u tome nam može pomoći upravo Google.
Cilj je ne zadržati se samo na Youtube-u kada su video oglasi u pitanju i to je lako izvodljivo. Video oglasi mogu se prikazivati na blogovima, internet novinama, video sajtovima itd. Ukratko, AdWords oglas može doći i do korisnika koji čak i ne gleda video sve dok su oglasi konfigurisani tako da se prikazuju u okviru Google Display Network-a. Na ovaj način lako se može dopreti čak do milion sajtova.
Takođe, ciljanje na određene grupe publike se može suziti preko demografika, određivanjem specifičnih veb-sajtova, interesovanja, ključnih reči i td. Ovako se dobija veća kontrola mesta gde će oglasi biti prikazani. Lako se može odabrati najprofitabilnija platforma.
Bitno je, gde god prikazivali video oglase, da budu kratki, jasni i da pogađaju cilj kampanje.
Opšti Quality Score
Quality Score je izračunati broj koji određuje vaš AdRank i Cost Per Click (prev. cena po kliku) za svaki oglas. Zavisi od vaše click-through rate, relevantnosti ključnih reči, relevantnosti teksta oglasa, kvaliteta stranice na koju oglas upućuje i opštih porformansi vašeg AdWords naloga.
Quality Score je najvažniji element koji utiče na cenu i efikasnost vaših plaćenih kampanja.
Keyword Level Quality Score se prikazuje u AdWords nalozima. Računa se na osnovu upita pretrage koji se poklapaju sa ključnim rečima. Međutim, Keyword Level Quality Score ne daje čistu sliku performansi na nalogu. Više je kao kada biste u školi imali uvid u ocene pojedinačnih predmeta, ali ne i u prosečnu ocenu.
Naravno, postoji način da vidite Account Level Quality Score. Pratite ovo uputstvo: Account Level Quality Score uputstvo.
Na prvi pogled možda deluje komplikovano, ali ako pratite korake pažljivo nećete imati problema. Ove je definitivno pravi put da pratite kakve rezultate daju vaše promene i da li će to imati pozitivan ili negativan uticaj na vaš Quality Score.
Pronađite konkurenciju
Poznavanje konkurencije je jedan od najvažnijih aspekata uspešnog biznisa. Potrebno je znati šta oni rade da bi stvari radile, i šta su radili kada posao krene loše. Na ovaj način lako se možete učiti na tuđim greškama i uspesima. Google ovo savršeno razume i može vam pomoći da pronađete vašu konkurenciju u pretrazi.
Možete proveriti konkurenciju kada su u pitanju: Keyword Level, Ad Level, Ad Group Level i Campaign Level. Izveštaj koji vam prikazuje ove stavke je Auction Insights Report. Evo kako do njega:
- Ulogujte se na vaš AdWords nalog
- Označite ključnu reč, grupu oglasa, ili oglas za koji želite da izveštaj bude prikazan
- Klinite na tab Details, koji se nalazi pored Edit i Bid strategy
- Kliknite na Selected u Auction Insights
- To je to, vaš izveštaj je prikazan:
Ovaj izveštaj je drugačiji za Search i Shopping kampanje:
- Auction Insights Report for Search campaigns obezbeđuje šest statitistika i to: impression share, average position, overlap rate, position above rate, top of page rate i oturanking share. Možete generisati izveštaj za jednu ili više ključnih reči, oglasnih grupa ili kampanja. Moguće je ograničiti izveštaje na određeno vreme ili uređaje.
- Auction Insights Report for Shopping campaigns obezbeđuje tri statistike i to: impression share, overlap rate i outranking share. Lako se može generisati izveštaj za jednu ili više oglasnih grupa ili kampanja. I ovde se izveštaj može ograničiti na određeno vreme ili uređaje na kojima se pregledaju oglasi.
Koristite Display Ad Builder za kreiranje oglasa
Oglasi sa slikama daju bolje rezultate od tekstualnih. Ne brinite ako ne umete da ih napravite. AdWords ima rešenje i za taj problem.
Možete koristiti Display Ad Builder da napravite zanimljive animirane oglase za samo nekoliko minuta i to bez poznavanja dizajnerskog softvera. AdWords skenira vaš sajt pretražujući slike i uzima ranije korišćeni tekst oglasa praveći Image Ad. Rezultat se može naknadno uređivati.
Evo kako se koristi Display Ad Builder:
1. Ulogujte se na vaš AdWords nalog
2. Kliknite na željenu grupu oglasa, zatim na +Ad i odaberite Image Ad
3. Odaberite link koji želite da promovišete u oglasu i kliknite na Create Ad
4. Alat će skenirati stranicu do koje link vodi i napraviće oglas na osnovu slika koje tamo pronađe koristeći tekst iz tekstualnih oglasa koje ste ranije koristili
5. Slikovni oglasi imaju različite dimenzije. Možete kliknuti na “See All Variations” da vidite kako vaš oglas izgleda u nekoliko različitih veličina
6. Ako kliknete na Edit možete urediti sliku, tekst i link
7. Pošto su ovi oglasi kreirani automatski, proverite da li dobro izgledaju u svim veličinama
8. Klinite na Save da sačuvate oglas
Ovo je odlična mogućnost i ukoliko je ne koristite još uvek potrudite se da je sa prvim slobodnim vremenom isprobate. Nećete se pokajati.
Dodajte Extenzije vašim oglasima
Ovo je ujedno najcenjenija i najneiskorišćenija opcija u Google AdWords-u. Možete koristiti sve vrste eksenzija u svojim oglasima. One omogućavaju da imate više prostora da bi prikazali USP(Unique Selling Proposition) i eventulno donele više click-through-a i konverzija. Evo nekih važnih ekstenzija koje možete uzeti u obzir:
Sitelink Extension
Ova ekstenzija daje više prostora za promociju bilo kog drugog polja vašeg sajta zajedno uz regularni deo tekstualnog oglasa. Na primer, ako se bavite prodajom automobila, možete iskoristiti ovaj prostor da promovišete Nove autobomobile na akciji ili Polovne automobile na akciji dajući link do svake promocije. Sitelink ekstenzija vam omogućava dodatne linkove u vašim standardnim tekstualnim oglasima.
“Poziv na klik” ekstenzija
Ova ekstenzija daje mogućnost prikaza vašeg broja telefona uz tekstualni oglas. Publika koja pregleda vaš oglas preko smart-telefona može da vas kontaktira direktno klikom na broj koji se nalazi u oglasu.
Ekstenzija za lokaciju
Slično kao i kod prethodne ekstenzije, ovde je omogućeno prikazivanje adrese vašeg posla. Kada neko ko pregleda oglas preko mobilnog telefona klikne na adresu u oglasu pokreće aplikaciju za pregled lokacija koje telefoni imaju (većina smart-telefona). Na taj način potencijalni klijenti mogu lako da vas pronađu samo sledeći uputstva koje im aplikacija navigacije pruža.
Callout ekstenzija
Ekstenzija koja omogućava dodatni tekst ispod tekstualnog oglasa. Za razliku od Sitelink ekstenzije, ova omogućava tekst u jednoj liniji gde klik na njega ne vodi do neke određene lokacije, odnosno, nije linkovan. Može se koristiti za promociju ponude koja je ograničena vremenom, sezonom ili godinom… Tekst treba da bude kratak, jasan i da daje informacije kojih nema u tekstu iznad (tekstu oglasa).
Ekstenzija aplikacije
Svom oglasu lako možete dodati link koji vodi do mesta gde se može preuzeti aplikacija koju ste pripremili za promociju, sajt ili uslugu.
Reviews ekstenzija
Ovde možete prikazati pozitivna svedočenja koji su vaši prethodni klijenti dali stavljajući ih uz tekstualni oglas.
AdWords ROI
Cilj kod AdWords oglašavanja treba da bude postizanje optimalnog Cost Per Click rezultata uz visoki ROI (engl. Return on Investment, prev. Povratak uloženog). Mogućnosti koje su opisane iznad ne spadaju pod trikove, već su opcije koje su lako dostupne, primenjive i nastale su kao rezultat promena koje AdWords prati. Na te promene utiču sva iskustva korisnika, žalbe, pohvale, napredak dizajna, društveni trendovi i tehnologija u opštem smislu.
Iskoristite sve što možete da izvučete maksimalni benefit iz uloženih sredstava.
0 коментара
Povratna veza/Povratni ping