Kako da pored posla imate i svoj život?

20080801meditateSvi se nekako raduju novoj godini jer veruju da će sve krenuti nabolje…ja sam odavno prestala da verujem da će nekako po defaultu biti bolje, ali je skroz ok doneti neke odluke i isterati ih novoj godini.

Imajući to u vidu, predlažem pet odluka koje će vam pomoći da pored posla imate i svoj život. Sve je to super – da uspešno završavate zadatke, napredujete na poslu, ostvarite rezultate ali ne po cenu vašeg fizičkog i mentalnog zdravlja.

Ne morate strogo da se pridržavate svega što je navedeno.

Redovni obroci u krugu porodice

Nije toliko u pitanju sam obrok koliko razgovor u toku obroka. To je savršeno vreme da svi sednete zajedno i pričate kako ste proveli dan, šta je ko radio, šta ima novo…da bi veza između članova porodice bila što jača, zaista su potrebni ovako svakodnevni učestali obroci – bilo da imate ili nemate decu, ovo je jako bitno. Čak i kad ste na poslovnom putu, ili kad iskrsne nešto neočekivano, zajednički obroci treba da se podrazumevaju i postanu deo dnevne rutine. Malo je glupo da je svako u svojoj sobi, gleda tv ili bleji za kompjuterom jer je to najbrži način do otuđenosti. To važi i za vas, posao može da sačeka, odmaknite se od kompjutera i obratite malo pažnju na vaš život…

Zakažite odmor dosta unapred

Koliko puta vam se dešavalo da kontstantno odlažete odmor zbog brojnih poslovnih obaveza za koje mislite da ne mogu sačekati ili da ih niko pored vas ne može rešiti? Ovo možete rešiti ako rezervišete i platite unapred…dosta unapred. Samim tim nećete imati izgovore da ne odete na odmor…pre svega, glupo je da ne odete ako ste već platili 😀 Naravno, uvek postoji opasnost da iskrsne nešto ali to možete izbeći ako lepo isplanirate unapred, završite sve projekte do tog datuma i prethodno obavestite klijente.

Radite i nakon večere

Nema potrebe da se vraćate u kancelariju. U poređenju sa nekim prošlim vremenima, danas je neuporedivo lakše raditi i uopšte vam nije potrebno kancelarijsko okruženje…možete raditi i iz kafića ako ima wireless. Samo gledajte da podignete fajlove koji su vam potrebni za rad na neki server kako biste mogli da im pristupite gde god da se nalazite. Koristite online alatke (Google Docs, Sharepoint, Zoho itd.). Samo vam je potrebno da imate dobar protok tamo odakle radite. Ali polako, večerajte, provedite neko vreme sa dragim osobama a zatim kad svako ode na svoju stranu, možete odraditi dodatne stvari koje ste mislili da odradite tek kad odete sutra na posao.

Nemojte da se zalećete. Planirajte

Nemojte se praviti da slušate dok vam je u glavi haos što se tiče posla. Zaustavite misli koje vam ne dozvoljavaju da slušate. Usporite malo i spustite malo tenziju. Ako vam je haos i ne znate šta ćete pre, poradite malo na planiranju i organizaciji – postavite ciljeve, taskove, rokove, rešavajte stvari korak po korak. Zatim zabeležite sve negde čemu možete da pristupite i kad ste online (Evernote napr.). Zapisujte tako kad god vam naleti neka ideja. Nemojte biti lenji čak iako se setite nečeg dok ste u krevetu. Lepo ustanite, ulogujte se i pribeležite u vaš plan. Zatim se vratite u krevet. Postarajte se da svakodnevno prolazite plan, tj, da vam to bude makar jedan delić radnog vremena, u najgorem slučaju jednom mesečno…iz tog razloga što se planovi menjaju. Pretpostavke se menjaju…

Redovno vežbajte

Ukoliko preskačete jutarnje vežbanje  kako biste popili više kafe ili posvetili više vremena poslu…velika greška. Suočite se sa tim – uvek će biti rokova, mailova koje treba pregledati, novih stvari koje treba dodati, izmeniti i tako u nedogled…Nemojte propustiti trčanje ili teretanu zarad dodatnih sat – dva na poslu. Na kraju ćete biti manje produktivni i shvatićete da ste manje uradili za tih dodatnih sat – dva na poslu nego da ste otišli da vežbate.

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , ,

Nema komentara.

Pošalji komentar