Vlasnici Internet prodavnica, ove statistike će Vas naterati da razmislite o marketingu…

Internet prodaja je biznis koji godišnje raste za oko 20%, a u 2015. očekujemo da globalno bude vredan više od 1.5 triliona (1500 milijardi) dolara. Iako je naše tržište na začelju svih ovakvih spiskova, trendovi sa razvijenijih gotovo uvek se mogu primeniti i na naše. A sada malo surove istine, jer poštujemo Vaše vreme,  znamo da ga nemate za gubljenje.

Oko 80% korisnika Interneta je barem jednom kupilo nešto posredstvom Interneta, a 50% je to učinilo više od jednom. To rade jer njih 71% veruju da će na Internetu dobiti bolje uslove i nižu cenu. Segment tržišta koji najviše raste je Internet kupovina preko prenosnih uređaja – mobilnih telefona i tableta, i ovakve kupovine čine 18.5% ukupnog kolača, što predstavlja godišnji rast od oko 30%. Oko 1/3 kupaca će provesti više od pola sata istražujući alternativne proizvode i druge prodavnice pre nego što se odluči na kupovinu, a čak 65% njih će to raditi 15 i više minuta.

Troškovi slanja ubijaju konverzije.

Možda mislite da to nije toliko važno, ali statistike pokazuju da 28% kupaca odustaje od kupovine ako mu servirate neočekivane troškove poštarine. Ovo je vodeći razlog odustajanja korisnika na poslednjem koraku prilikom kupovine preko Interneta. Statistika kaže da 47% online porudžbina imaju besplatno dostavu, i da kada su korisnici svesni da će slanje robe biti besplatno, budu spremni da potroše 30% više novca.

najvazniji razlozi zbog kojih korisnici odustaju od kupovine

Iz ovoga možemo zaključiti da korisnici ne žele da plaćaju za troškove dostave. Ljudima je jasno da ponekad moraju platiti veću cenu da bi im nešto stiglo do njih, ali ipak ne žele iznenađenja. Kada do toga dođe, mnogi će odustati jer će se osećati loše, možda čak i prevareno.

Zato budite uvek odmah jasni kada su troškovi slanja u pitanju. Ako i ne možete odrediti tačan iznos, a nije opcija da slanje bude besplatno, naznačite na neki način makar raspon i ponudite više opcija korisniku.

troskovi slanja paketa

 

Kreiranje naloga takođe ubija konverzije

Drugi na spisku razloga za odustajanje je kreiranje naloga. Jasno nam je da su vam članovi važni, da želite njihove mailove, i da je to odlična prilika da skupite što više primalaca vašeg newslettera, ali da li ste spremni da izgubite značajan broj prodaja zarad nekolicine mailova? Postoji ta loša praksa da mnogi sajtovi čekaju do poslednjeg koraka kupovine ne bi li vas naterali da kreirate nalog. Logika iza toga je sigurno da kupac neće odustati ako je već uložio vreme. Ipak, praksa kaže da će deo njih ipak odustati.

Zato im ponudite mogućnost da završe kupovinu i kao gost!

ponudite kupovinu bez registracije

Popusti će vratiti vaše kupce

Istraživanja pokazuju da će 54% kupaca ipak kupiti proizvode od kojih su možda odustali ako im ih ponudite po povoljnijim uslovima. Krajnja cena proizvoda je ono nešto sa čime Vi možete privući korisnike. Ako vam marža dozvoljava, ponudite bolje uslove i mnogi će impulsivno kupiti proizvod verujući da su napravili odličan posao. Ovo se posebno odnosi na prodavnice kojima su ciljna grupa mlađi korisnici. Oni su generalno mnogo spremniji da promene mišljene, dok su stariji kupci generalno skeptični.

Koliko je izgledno da biste kupili proizvod od koga ste odustali ako vam isti ponude po nižoj ceni?

Dakle, korisnicima koje ste u prvom krugu izgubili, ponudite bolje uslove… Što nas dovodi do:

Retargeting je jako važan.

Iako sve više profesionalaca shvata važnost i vrednost retargetinga. Marketari uvek traže načine da povečaju ROI, da zadrže postojeće i steknu nove korisnike, i da nateraju ljude da troše više. Retargeting upravo nudi mogućnost da ljudima ciljano prikažete ono za šta su pokazali interesovanje. Ipak, on se ipak ne koristi u dovoljnoj meri i često ne na pravi način. Iskoristite sve napredne opcije koje imate, uložite dodatni trud u startu i vratiće vam se mnogostruko. Mišljenja korisnika o retargetingu su podeljena, ali u populaciji od 20-35 godina, čak 72% kupaca na to gleda kao na pozitivnu stvar.

Ideja je jednostavna – prikažite kupcu oglas nakon što on napusti sajt. Ali ne bilo kom korisniku, već kupcu čija interesovanja dobro poznajete. Zato ne oklevajte, pripremite kampanje za njih i mnoge ćete motivisati na akciju.

kako funcionise retargeting

Zadovoljan korisnik je najbolja reklama

I vrapci na grani znaju da je word of mouth neprevaziđen. Kada Vas neko preporuči, on je osim informacije o Vama uz to sa drugom osobom podelio i dodatnu vrednost – svoj pozitivan utisak, svoje dobro iskustvo. Zato ćete sekcije sa utiscima korisnika / kupaca, sve češće viđati na sajtovima kompanija, a na Internet prodavnicama ocene korisnika i njihovi utisci jedna su od najvažnijih stvari za uspešnu prodaju. 55% kupaca smatra da su iskustva drugih korisnika jako važna prilikom donođenja odluke o kupovini.

utisci korisnika na amazonu

Potrudite se da motivišete korisnike da pišu svoja iskustva i dele ih sa drugima. Materijal koji dobijete, istaknite na sajtu, predstavite ga na pravi način jer on je zaista veoma važan. U mnogim slučajevima korisnici će podeliti i sliku, ili video. Ovim sadržajima potencijalni kupac mnogo više veruje nego promotivnim fotografijama koje ste postavili. Razmislite da li postoji dobar način da društvene mreže iskoristite za dodatno širenje ovih sadržaja – ljudi uvek traže iskrenu i pouzdanu informaciju.

Vodite računa o korisnicima pametnih telefona i tableta

Da se podsetimo sa početka teksta – Internet kupovina preko prenosnih uređaja – mobilnih telefona i tableta, i ovakve kupovine čine 18.5% ukupnog kolača. Broj korisnika Interneta preko mobilnih telefona prestigao je prethodne godine broj korisnika sa stacionarnih računara. Zanimljivo je da 2/3 korisnika više vole da koriste mobilne sajtove od aplikacija. Oko 40% potencijalnih kupaca koji su pokušali da obave kupovinu preko mobilnog telefona odustalo je u nekom trenutku tokom kupovine jer im korisničko iskustvo nije bilo na zadovoljavajućem nivou. Nije bilo pregledno. Nije bilo prilagođeno njihovim očekivanjima i potrebama. Vodite računa o tome, jer istraživanja kažu da će 41% korisnika, nakon lošeg iskustva, otići kod konkurencije.

Takođe, 51% korisnika su odustali jer nisu bili sigurni da je bezbedno uneti podatke o kreditnoj kartici. U tom smislu, korisnici mobilnih telefona su mnogo skeptičniji od korisnika raunara. Kada pričamo uopšteno Internet prodaji, korisnici tableta su spremniji na kupovinu od korisnika mobilnog telefona, a to se objašnjava time što je tablet kao uređaj mnogo komotniji za ovakav tip aktivnosti. Zanimljivo je da 52% korisnika kada mogu da biraju između upotrebe računara i tableta, bira tablet za Internet kupovinu. Više od 95% korisnika koji kupuju putem tableta, to rade od kuće, a u slučaju mobilnih telefona taj procenat je oko 72%.

Prenosni uređaji su već jako važni za online trgovinu, a u budućnosti će biti sve važniji. Budite spremni na vreme, i pratite trendove!

kupovina preko mobilnih telefona

Zaključak:

Pratite trendove i dobro upoznajte svoje kupce. Olakšajte im kupovinu. Izađite im u susret, ponudite najbolje uslove. Učinite sve što možete da budu zadovoljni i sigurno nećete pogrešiti. Poslušajte ih i učite od njih. Učinite da se osete važnim, jer jesu. Uvek pratite metriku, i uvek testirajte.

Izvori informacija:
– Visual Website Optimizer,  eCommerce Survey 2014
– Custora eCommerce Pulse, 2014 Holiday Recap
– Econsultancy’s Internet Statistics Compendium, Ecommerce Statistics
– Smart Insights, Mobile Marketing Statistics 2015

PRIJAVITE SE ODMAH ZA NAJNOVIJE TEKSTOVE SA NAŠEG BLOGA!

 

Tags: , , , ,

1 komentar

Trackbacks/Pingbacks

  1. Šta mi je potrebno za kupovinu na Internetu? | AIKU.info - мај 12, 2016

    […] logično rješenje . Statistike kažu da je Internet prodaja u 2015. godini ostvarivala promet od 1500 milijardi dolara a da je oko 80% korisnika Interneta barem jednom obavilo kupovinu posredstvom Interneta. A prodaja […]

Pošalji komentar