Вордпрес SEO – шта када Google роботи дођу

Шта када Google роботи дођу по своје?

Немојте сада, одмах на почетку, бити заплашени насловом који обично слути на досаду коју нуде програмерски текстови на ову тему. Обично су као такви  преоптерећени количином програмирања, кодова и детаља за које не желите да знате данас када покрећете свој веб бизнис. Лако је зар не? Уплатите хостинг, домен, наша екипа пресели ваш постојећи сајт или инсталира нову Вордпрес платформу која чека само на вашу инспирацију да буде претворена у родно место читљивих и са укусом створених садржаја.гоогле-робот-1

Овај текст, такође, представља увод у следећи који ће за разлику од данашњег располагати већим бројем “опипљивих” и конкретних радњи које морате предузети да би ваш сајт био оптимизован уз помоћ упутства примереног чак и почетницима у науци званој SEO.

Донекле тежи део, само док се не “уходате”, долази са првим сазнањем о нечему што се зове SEO – оптимизацијом за претраживачке машине. Вордпрес, срећом, носи много пријатељског када је претраживачка машинерија у питању па већ одмах можете предахнути и удахнути довољно да пређете на следећи ниво. Наравно, јасно вам је да ми ускачемо у помоћ управо овим текстом, свим писањем и базом знања која не престаје да се богати потпомогнута вашим искуствима.

Никада немојте заборавити да вам наша Адриахост база знања увек стоји на располагању. Управо тамо можете прочитати и најчешће питање са којим се сусреће наша подршка за кориснике:

Зашто не могу да нађем свој сајт преко претраживача?

Шта је то SEO?ста-је-то-сео

Просте енглеске речи Search Engine Optimization задају прилично сложене главобоље ако правила везана за њих схватите погрешно или, не дај Боже, злоупотребите! Желите да читате даље о овоме? Заборавите на преваре, рупе у закону, нешто што се зове Black Hat SEO, трикове и уздизање преко ноћи! Такве ствари не постоје у стварном животу и међу људима који би радије да напредују користећи своје знање и труд. Оно што не смете да заборавите је да Google претрага може бити ваш најбољи и највернији пријатељ на вебу, али под условом да се испостави да говорите истим језиком.

SEO или оптимизација према претраживачким машинама је језик који Google очекује да пронађе на вашем сајту док га прелистава и очитава. Оптимизација је начин споразумевања. То је радња коју ви предузимате утицајем на сам код вашег сајта чинећи га пријатељски настројеним према “роботима”, лако читљивим и транспарентим у деловима које Google тражи и оцењује.

Први покушаји да ускладите SEO

сео-лупа-3

Највећи проблем настаје када кренете да гуглате у потрази за SEO решењима и подешавањима. Један за другим сваки резултат указује таман толико да схватате да је најбоље да ангажујете скупог стручњака који ће вам тај посао обавити и поставити вас на саму почетну страну претраживача. Али наравно, решили сте да посао обавите сами и питате се где почети. Убрзо схватате да тамо где престаје потреба за плаћањем решења, почиње гомила кодова и редова које треба одузети, додати или прекројити. За то време, наравно, ваша инспирација не трпи дугме Pause. Знам то само зато што сам и ја све то прошао на почетку, трагање, писање и брисање, хиљаде резултата и “добрих” савета на које можете потрошити сате, док не сазнате да је поставка коју покушавате да “прокљувите” застарела већ неколико година. Морате знати да је SEO мода која се мења свакога дана и то пред вашим очима. Зашто? Како? Ко утиче? Читајте даље →

Шта претраживачи траже од вас?

Роботи претраживачи претражују ваш сајт и трагају за јасно одређеним ставкама на основу којих оцењују и касније рангирају ваше веб место, сајт, блог. Они траже искреност, веродостојност и релевантност садржаја. Једноставно речено, оно што је сасвим довољно за почетнички ниво, траже да пишете најављено у наслову сајта, странице, текста. Траже садржаје који се односе на наслове, траже једноставност, сроченост и сређеност. Било је гоогле-робот-2случајева да су људи користили често тражене речи да би привукли посетиоце на садржај који није сродан са траженим речима. Ако неко дође до вашег сајта тражећи ћаскање, голотињу или забаву, а пронађе да се ви бавите продајом очишћених пилића, морам вам рећи да неће бити срећан. Ни Google неће бити срећан, јер је приметио да неколико хиљада посетилаца долази на ваш сајт тражећи једно, а напушта га у року од једне секунде када виде да су нашли мини веб фарму.

На шта обратити пажњу када је Вордпрес SEO план у питању?

1. Општи SEO преглед

Овде спада увид у комплетно стање нашег веб места, наших радњи и последица. Генерално би се то свело на следеће:

  • Како нас претраживачи рангирају
  • Истраживање наше позиције на тржишту и усклађивање
  • Истраживање понашања корисника који претрагом долазе(или одлазе) до нашег сајта

2. Претраживање нових идеја за кључне речи које људи користе у претрагама

Обратите пажњу да то нису обичне “кључне речи” или “речи претраге”, већ су то речи које људи користе да би пронашли оно што желе. Јасно вам је да ви управо нудите оно што људи желе и претрагом налазе код вас. Све што треба је да употребите праве кључне речи које ће потрошаче довести до вас. Ево шта вам може помоћи у томе:

  • Google трендови (веб алатка) вам омогућавају да лако пратите актуелне трендове. Како Google формира трендове? -Просто. Трендови су засновани на интересовањима људи. Ако милиони људи данас куца речи “Кип слободе” то значи да они формирају тренд или моду али и да се нешто дешава са Кипом Слободе. Сама форма овог алата-сајта је проста. Можете бирати одређену земљу за коју вршите истраживање, као и године. Постоји и опција за претплату којом добијате обавештења о кретању трендова. На исти начин можете се претплатити на одређене речи претраге које вас занимају и добијаћете обавештења о “стању” задате речи.
  • Google огласи поседују одличну алатку која вам олакшава истраживање кључних речи у алату под називом Планер кључних речи. Зашто? -Google нуди и могућност оглашавања и то су огласи које виђемо често у претрагама или које чак и ви имате већ на свом сајту. Да би ви што боље искористили моћ претраге Google вам и нуди алат којим истражујете тржиште пре него што се огласите код њих уз помоћ речи које сматрате кључним за ваш производ који нудите. Али какве то везе има са нашим сајтом? -Има, јер исти алат (Планер кључних речи) можете искористити да истражите тржиште и кључне речи које ћете користити на сајту баз обавезе да се и огласите код Google-а. Упутство за Планер кључних речи.

3. Структура веб сајта

Сама структура сајта има велики утицај на рангирање које ће Google спровести. Структура је јасна ако је замислите као линкове који указују на садржаје на самом вашем сајту. Структура се састоји и од линкова који воде са вашег сајта указујући на спољне садржаје. Ево како то изгледа на лошем примеру неорганизованог сајта:

сео-неорганизован-сајт

Исти шаблон, али другачији правац види се код добро организованог сајта који ће добити боље оцене од Google-а и бити добро рангиран:

сео-добро-организован-сајт

4. HTML елементи

Јако важну улогу играју и битни HTML елементи:

  • Title tag – Насловна ознака, најважнији елемент. Пожељно је да буде јединствен (уникат на вебу). Много говори али не спамује.
  • Meta Description – метаопис, такође битан елемент. Добро је да буде јединствен.
  • H1 – наслов највећег приоритета, не користити више од једног по страници. Никако га не користити за истицање и стил текста. Искористити све предности “најгласнијег” наслова на страници у SEO сврхе.
  • H2 – наслов мањег приоритета од претходног. Често уме да направи “буку” на страници када је ослушкивање SEO-а у питању. Не претеривати у количини.
  • Болдовање, H3 наслови, italic текст, линкови

5. Видљивост веб сајта

Да би сајт био употребљив и правилно учитан од стране претраживача потребно је још да будете добро видљиви онда када претраживачи гледају у вашем правцу. Ево шта је још потребно за добру видљивост:

  • Sitemaps – протоком који омогућава одржаваоцу (вама) да исправно информише претраживачке машине о URL-овима на сајту. Sitemap је XML датотека која чини листу свим URL-ова на веб месту. Многе додатне и корисне информације се могу прикључити овим URL-овима: када је последњи пут ажуриран, колико често се мења и у каквим је односима са структуром сајта. У другом, практичном, делу овог чланка видећете како да лако и аутоматски направите ову мапу уз помоћ додатка.
  • Google Webmaster Tools – је алатка направљена за одржаваоце сајта. Омогућава лако праћење стања индексирања које Google спроводи над нашим сајтом. Поред тога помаже у свеукупној оптимизацији веб места. Да би вас Google индексирао (очитавао ваш сајт).

Можда минимум програмерских способности

Заиста јесам рекао да се овде нећете нагледати програмирања нити ће бити захтевано од вас да се учите томе. Ипак, постоји неки минимум који сам вам представио у горњим редовима који ћете  за почетак, макар површно морати да разумете. Вордпрес има добру карактеристику која се огледа у удобности додатака помоћу којих се од сајта може направити квалитетно веб место. Наравно, услови су увек присутни као и у вези са било чим што се до сада радили. Основни услов у нашем послу о коме причамо овде је споразумевање са Google-ом. Као и у свакодневном животу, и на вебу морате радити на комуникацији. Било да је у питању она невидљива која се одвија са претраживачким роботима, или она јасна и дефинисана коју износите директно пред очи ваших посетилаца, присутност комуникације је незаобилазна.

Управо удобност WордПресс-ових додатака помоћи ће нам да задовољимо обе ове конверзације кроз прикључак под називом WordPress SEO by Yoast – додатак за лаку и брзу оптимизацију сајтова на Вордпрес платформама. Више о томе у наредном тексту.

wп-сео-бy-yоаст-упутство-слика-1

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар