Како да истражите и решите проблем у Вордпрес сајту

Ако вам Вордпрес сајт не ради и при томе избацује грешку The site is experiencing technical difficulties то дефинитивно значи да имате проблем. Записали смо овде брзо упутство за дијагностиковање и евентуално решавање овог проблема.

The site is experiencing technical difficulties на Вордпресу

Постоји неколико варијација ове грешке:

The site is experiencing technical difficulties. Please check your site admin email inbox for instructions.

Прев: Сајт има техничке потешкоће у раду. Молим те провери пријемно сандуче администраторског мејла за даље инструкције.

У неким обавештењима се само указује да постоји грешка, али постоје и ова која указују да проверите мејл са којим је регистрован администраторски налог на сајту или вас упућује да урадите debugging. Хајде да пробамо да решимо овај проблем.

Проверите ваш мејл или контактирајте администратора сајта

Ако сте добили обавештење да проверите мејл урадите то. Вордпрес је овај мејл са обавештењем о проблему послао на е-мејл адресу администратора сајта. Ако ви нисте администратор сајта, контактирајте особу која одржава ваш сајт или је направила сајт за вас. Тај мејл изгледа овако:

Прочитајте пажљиво овај мејл јер у њему често може да буде тачно наведен проблем, односно разлог проблема. На пример, ако је наведен проблем у плугину, онда можете искључити тај плугин (видећете касније како да искључите плугин када сајт не ради).

Пре него што кренете даље – проверите бекап

Овај проблем са Вордпресом може да се јави услед ажурирања Вордпреса, његових плугинова или теме. На пример, неки плугин не ради са новијом верзијом Вордпреса и због тога стаје све. Ако имате своју бекап копију сајта из времена када је сајт радио исправно, онда вратите сајт из бекапа и све ће радити као и пре.

Уколико немате свој бекап, контактирајте хостинг провајдера и проверите да ли они имају.

Међутим, враћање из бекапа не решава проблем трајно већ вам даје времена да истражите и решите проблем пре него што се поново деси. На пример, ако неки плугин не ради због новијег Вордпреса, поново ће настати проблем при следећем ажурирању.

Проверите дозволе (пермисије) фајлова и фолдера

Ово су исправне пермисије над фајловима и фолдерима вашег сајта (на пример, унутар /public_html фолдера):

  • Сви фајлови вашег сајта треба да имају пермисије 644
  • Сви фолдери вашег сајта треба да имају пермисије 755

У случају да пермисије нису исправне, можете их мењати било кликом на сваку посебно или обухватањем више фајлова истовремено и групном изменом (десни клик, опција Change Permissions).

Проверите .htaccess фајл

У корену вашег сајта постоји фајл под називом .htaccess. Ако знате шта треба да имате у овом фајлу, онда отворите фајл и прегледајте да ли ту све у реду.

Уколико не видите овај фајл потребно је да укључите опцију приказа скривених фајлова. То радите у File Manager апликацији, у горњем десном углу кликните на Settings, а затим штиклирајте Show Hidden Files (dotfiles).

Уколико не знате или нисте сигурни да ли је овај фајл исправан, најпре га преименујте (промените му назив) и то ће га искључити. На пример, преименујте га у .htaccessBEKAP.

Затим направите нови фајл .htaccess и у тај фајл поставите подразумевани садржај који важи за Вордпрес:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

Не заборавите у овом случају да сте стари фајл сачували под другим именом па истражите о чему се ради или копирајте нешто што вам је потребно из тог фајла.

Проверите могућност конфликта у плугину или плугиновима

Ово се може лако проверити. Једноставно искључите све плугинове и тестирајте сајт поново. Како да искључим све плугинове када сајт не ради? Прилично је лако:

  • идите у фолдер /wp-content
  • ту се налази фолдер под именом plugins
  • преименујте тај фолдер у pluginsISKLJ (десни клик на фолдер, затим одаберите опцију Rename)
  • након тестирања, поново вратите исправни назив овог фолдера

То ће искључити све плугинове на сајту. Проверите да ли сајт сада ради. Уколико сајт ради, значи да је проблем у неком од плугинова. Вратите исправан назив директоријума – поново преименујте на plugins

Затим искључујте један по један плугин и упоредо тестирајте сајт након сваког искљученог плугина:

  • идите у /wp-content/plugins/
  • преименујте фолдер плугина који желите да искључите

Када откријете који плугин прави проблем, можете га реинсталирати или уклонити у потпуности ако вам није потребан.

Проверите конфликт у теми коју Вордпрес користи

За ово је потребно да укључите подразумевану тему за Вордпрес. С обзиром да сајт не ради, то не можете обавити из контролне табле већ из cPanela преко апликације PHPMyAdmin:

  • улогујте се у cPanel
  • отворите PHPMyAdmin апликацију
  • кликните на име базе коју ваш сајт користи (ако не знате која је то база, проверите у wp-config.php фајлу јер је ту записан назив базе)
  • кликните на табелу wp_options
  • пронађите редове template и stylesheet, видећете да ту пише назив постојеће теме коју сајт користи
  • измените тај назив у назив подразумеване теме, нпр twentytwenty. Назив можете мењати кликом на опцију Edit или кликните дупло на назив теме да би се отворило поље за упис односно преправку.

Можете након тога тестирати сајт и уколико са новом темом ради, то значи да имате проблем у теми коју је сајт претходно користио.

Решење за ово може бити замена теме у потпуности или реинсталација теме. Свакако предлажемо и да контактирате аутора теме и проверите да ли је он упућен шта може бити проблем.

Проверите PHP верзију коју користите на хостингу

Ово радите у cPanel-у у апликацији Select PHP version. Препорука је да увек користите ажурну верзију коју подржава Вордпрес. Уколико из неког разлога морате да користите старију, проверите само да ли је та старија верзија укључена и да ли су све потребне PHP екстензије штиклиране.

Уколико нисте сигурни да ли су све потребне екстензије укључене, можете кликнути на дугме Reset to default.

Урадите debugging Вордпреса

У једном од грешака које се добијају, указује се да треба да урадите дебагинг (енгл. debugging). Овај процес не решава проблем у смислу да ће све поправити аутоматски, већ утврђује где настаје грешка и забележиће то у фајлу из којег можете прочитати или приказати на екрану при посети сајту.

Овде је званично упутство за овај процес Debugging in WordPress.

Потребно је да пронађете wp-admin.php фајл у корену сајта, отворите га за уређивање и пронађите ред који гласи овако:

define( 'WP_DEBUG', false );

део ”false” указује да је дебагинг искључен, па је потребно укључити га изменом из false у true, тада ће овај ред изгледати овако:

define( 'WP_DEBUG', true );

Ово ће за последицу имати то да ће се грешке сада и приказати на сајту и моћи ћете да их истражите.

Да би грешке биле записане у фајл, можете додати овај ред у wp-config.php фајл:

define( 'WP_DEBUG_LOG', true );

Све грешке биће записане у фолдеру wp-content у фајлу debug.log. Када завршите са истраживањем, можете поново преправити са true на false.

Проверите error_log фајл на вашем хостингу

У овом фајлу се подразумевано исписују грешке везане за разне грешке на хостингу или сајту. Истражите овај фајл и погледајте шта се ту бележи. Ако је фајл недавно мењан, видећете то по датуму измене, велика вероватноћа је да управо у овом фајлу пише разлог због којег ваш сајт не ради.

Да ли је ово помогло?

Ако сте пажљиво прошли ове поступке, вероватно сте већ открили извор проблема и то ће вам помоћи да га заиста и решите. Уколико немате програмера који ће ово решити за вас, можете потражити на Google претрази да ли је неко имао сличан проблем. Вордпрес користе милиони људи широм света па је велика вероватноћа да је неко већ имао исти или сличан проблем и објавио је решење на интернету.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар