Како да радиш мање и постигнеш више

ради-мање-постигни-висе

Ових дана је тешко пронаћи иоле пристојан савет за повећање продуктивности. Већином су у питању самопрозвани стручњаци, нуде решење које није потковано неким доказима. Људи прочитају, испробају, међутим, не иде… Ово је једно решење које је истамбловано, примењено и ради. Погледајте:

Зашто је енергија толико битна

Једног дана сам истамбловао књигу која се зове ”The Power of Full Engagement: Managing Energy, not Time is The Key to High Performance”. Из самог наслова се назире истина јер сигурно многи имају времена али не и енергије и/или воље да искористе то време. Најзад сам схватио зашто је лоша већина свакаквих ‘time managing’ и других техника са повећање продуктивности.

Кад погледам, принцип који сам научио у тој књизи је најмоћнији принцип који сам научио и применио у свом животу. Кључ продуктивности је заправо управљање енергијом а не временом. То је тај принцип.

Касније сам сазнао да је аутор поменуте књиге (Tony Schwarz) такође био и гостујући блогер на Harvard Business Review (једном од најугледнијих часописа за руководиоце широм света) и управо овај принцип су испробале многе велике компаније као што су Pepsi CO, Proctor & Gamble и многе друге. Написао је пуно бесплатних чланака који нуде драгоцене савете што се тиче продуктивности.

То би било све о аутору књиге. Мислио сам да је битно да поменем своју причу како бисте ме боље разумели. Управљање енергијом а не временом је веома битан принцип који би требало да примените и заиста мислим да нећете постићи пун потенцијал (у смислу продуктивности) уколико ово не примењујете у свакодневном животу.

Сад кад сте увидели да је битно располагати енергијом а не временом, како започети?

Како да постанете енергичнији?

Поменућу неколико основних принципа које треба да пригрлите како би управљали својом енергијом:

1. Живите свој живот као спринтер, не као маратонац.

Ово је један од најосновнијих принципа које би требало да примените. Која је разлика између спринтера и маратонца? Као спринтер трчите одређен део времена и затим одморите. Затим поново почнете да трчите, потпуно освежени. Ако сте маратонац, немате никакве паузе већ трчите дуг период док не стигнете до циља потпуно исцрпљени (мада неки маратонци ни не стигну до циља). Основни принцип управљања енергијом је да радите специфичан временски период (негде између 45 и 90 минута) а затим направите паузу (углавном 1/3 времена које проведете у раду, значи, ако радите 45 минута, требало би да направите паузу од 15 минута). Док радите, заборавите на multitasking и прекиде. Уколико вам нон-стоп звони телефон, искључите га. Елиминишите потенцијалне прекиде. Ове ствари могу прекинути ваш радни ток. Такође, док одмарате, немојте проверавати мејл. То није одмарање. Једна битна ствар: уколико не радите ништа, то не значи да одмарате. Постоје активности које би могле да вам напуне батерије, као медитација или јога, шетња или вежбе. Уколико вам ове активности помажу да одморите, радите их и вратите се свом послу кад вам се заврши пауза.

2. Држите се основних принципа (наспавајте се, кардио вежбе, позитивно расположење).

Све наведено је јако битно и има значајан утицај на вашу енергију. Постоји много студија које показују да чак и мали губитак сна може довести до великог губитка енергије у току дана. Такође, много студија показују предности основних вежби за ваше здравље. А шта је са вашим расположењем? Кад сте нерасположени, ваше реакције су у ‘туци се или бежи’ фазону и заиста не можете размишљати рационално и на дуге стазе. Негативност вас такође лишава енергије (само погледајте претходна искуства). Позитивно размишљање доста помаже у продуктивности. Из сопственог искуства знам да позитивност доста помаже.

3. Људи су робови навике.

Не можете се променити преко ноћи. Кладим се да ћете 60-90% ствари које сте радили јуче (или прекјуче радити) и данас. Јесмо робови навике. Наша слободна воља није неограничена…што је у суштини добро ако се ја питам. Уколико будемо разумели наша ограничења како треба, доносићемо боље одлуке. Први корак је превазилажење проблема јесте да будете свесни истог (иако не бих назвао ‘проблемом’ чињеницу да смо робови навике).

Започните

Ок, шта сад радити? Добар први корак је да сазнате добар начин да уведете нове навике.

Пример: Претпоставимо да желите да читате књигу 30 минута, пет дана у недељи. Ако кажете себи: ”Читаћу књигу 30 минута, пет дана у недељи.” Какве су шансе да заиста урадите то?

Веома мале. Треба да будете одређенији. Или ова изјава: Читаћу књигу 30 минута, од понедељка до петка.” То је боље.  Али може још боље: ”Читаћу књигу, од понедељка до петка од 15ч до 15.30ч.” Одлично, напредујемо сад.

Следећи корак би био да се нађу књиге за читање за наредне две или три недеље тако да, кад дођете до следећег понедељка, само треба да изаберете коју ћете књигу читати. Кључ је да елиминишете сваку даљу разраду плана и средите све тако да тачно знате шта треба да радите.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар