Како одабрати Вордпрес тему

одабир-wордпресс-теме-слика-3Визуелна комуникација је оно што дочека сваког посетиоца који приступи вашем сајту. Она има моћ да вас учини популарним исто колико и незанимљивим. Наравно, није све тако црно-бело и постоји много више фактора који утичу на посету и задржавање. Ако је неко пронашао баш оно што тражи, неће напустити ваш блог само зато што му се не свиђа тема или словни лик. Поред тога, никако не треба занемарити људе који су у пролазу или само просто читају или “скенирају” тематику коју ви обрађујете. Сви људи који на такав начин приступају сајту су потенцијални пратиоци и за њих се такође треба борити у мери која не прелази границе укуса. Сваки посетилац је важан, иако некоме ваш текст не треба данас, лако се може десити да ће му затребати сутра, прекосутра или ће вас препоручити некоме коме је ваш савет од помоћи.

Одакле почети са планирањем и бирањем

Свега неколико савета треба испоштовати да би се одабир уклопио у услове, могућности, време и новац. Ако то успете неће вам бити тешко да веб сајт учините визуелно дефинисаним и препознатљивим. Смернице које ћете прочитати су једноставне, логичне природе, али истовремено и оне које многи занемарују. Ако неко остане на вашем сајту само зато што је нашао решење за своје муке, не значи да ће неко други доћи само зато што му се свиђа позадина или визуелна тема. Идеално би било уклопити практичне текстове са пријатним јединственим дизајном.

Вордпресове теме

Као добар пример могу се узети Вордпресове подразумевајуће теме. За неке укусе оне су и превише просте и неинспиративне. За неке друге оне су потпуно довољне за изражавање креативности кроз текст, слику и видео материјал. Ко је у праву?

одабир-wордпресс-теме-слика-2Вордпрес подразумевајуће теме имају тачно одређени, већ препознатљиви положај заглавља са насловом блога и поднасловом, положај текста, sidebar-a и футера. Ови елементи спојени у једну једноставну форму чине блог, условно речено, визуелно сиромашним, али савршено препознатљивим и лаким за памћење. Посетилац који долази на један такав блог увек има припремљену слику у глави шта ће ту затећи, зна где се налази занимљиви текст од прошлог читања, зна и где се налази форма за контактирање аутора или дељење за друштвене мреже. То је управо оно што свака тема мора да задовољи.

Овакав пример може вам послужити као тест метода. Када год желите да процените свој рад и погледате га из другог угла, промените тему у неку од ових које долазе уз сам Вордпрес. Ако приметите да је ваш блог губи суштински елемент и ваши текстови не долазе у први план, то значи да сте у неком тренутку (или од самог почетка) упали у заблуду да је изглед битнији од самог садржаја. Наравно, изглед јесте битан, али само ако је грађен на темељу квалитетног и добро осмишљеног материјала.

Ево и у даљем тексту прочитајте на шта треба конкретно обратити пажњу када је одабир Вордпрес теме у питању.

Актуелни трендови у веб дизајну

Овај за разлику од других друштвених трендова мора да се ослања на опипљиве детаље као што су развој софтвера и хардвера, али и да прати навике и жеље већинског дела корисника. Испоштовати тренд и избор дизајна уклопити у његовим границама не оставља пуно места за грешке. Али, не журите напред. Оним храбријим слободно препустите екстремно футуристичке трендове. За један озбиљан и стабилан рад на веб сајту довољно је одабрати једноставно и функционално решење које прати опробане кораке напретка. Ако сте пратили предвиђања, прочитали сте да је највише пажње у 2015. години посвећено респонсивним одликама сајта, лепоти фонтова, корисничком доживљају, великим сликама у позадини и много бољој подршци мобилним уређајима и мањим екранима. Обавезно добро размислите о свим овим детаљима, а нарочито када је прилагођавање мобилним уређајима у питању. Никада не предузимајте драстичне и кораке који могу одавати утисак да ни сами не знате шта желите да постигнете док лутате у модерном.

како-одабрати-wордпресс-тему-насловнаВреме настанка и ажурност саме теме

Ажурност Вордпрес теме је карактеристика која може бити везана за тренд. Односи се на датум израде теме – њену старост, али у највећој мери њего одржавање и усклађивање са најновијим стандардима. Није проблем ако је теме стара неколико година, проблем је ако теме није ажурирана све те године. При одабиру теме обавезно проверите датум последњег ажурирања како бисте били сигурни у функционалност и усклађеност са развојем веб технологије.

Сигурност теме је у домену сигурности вашег веб-сајта

Проблем се може јавити када из незнања, несвесно, преузмете тему која у себи садржи злонамерни код, малвер. Одакле злонамерни код у Вордпрес теми? Намера и мотива има много за постављање таквог кода. Суштина је у томе да злонамерни програмери бирају најпопуларније, врло често Премијум теме, до којих не бисте лако могли да дођете без плаћања, и у њих уграђују софтвер који може бележити вашу активност, открити вашу лозинку, лозинке других аутора, е-адресе корисника вашег блога и свега што може послужити да се заради новац или просто упропасти нечији труд док се тренира вештина хаковања. Овакве Премијум теме обично се преузимају преко торента или сајтова који нуде услугу постављања датотека. Једини начин да се сачувате од овакве судбине је да теме преузимате само од проверених сервиса или директно са веб-сајта програмера који се тиме бави. И поред тога, тему можете преконтролисати и скенирати прикључцима за Вордпрес као што су:

Више о сигурности на Вордпресу, скенирању комплетног садржаја или само теме на сајту, прочитајте чланак: Вордпрес прикључци за детектовање малициозног кода и заштиту

Трендови, ажурност и сигурност су основе за које је препоручљиво да су задовољене одмах на почетку, али ево шта још можете да узмете у обзир при одабиру визуелне теме за ваш сајт.

Премијум теме, готове или по наруџбини

како-одабрати-wордпресс-тему-премиум

Лако је купити тему за Вордпрес. Тешко је уклопити је и подесити да задовољи све наше услове, а то је нешто где АдриаХост може да помогне. Иако плаћене теме имају квалитетних и интуитивних начина подешавања почев од drag&drop опција па до подршке програмера, препоручљиво је да пре куповине разговарате са програмером или тимом који се бави развојем Вордпрес тема и изнесете своје планове. На тај начин они ће вам указати на најбоља решења која ће вам помоћи да ваша идеја буде приказана у најбољем светлу. Још бољи, али и скупљи, начин је да наручите тему “по мери”. За више новца добићете јединствену, препознатљиву тему која се до детаља уклапа у вашу тематику, планове и маркетинг.

Најпознатија и проверена места на којима можете купити теме су:

Базне теме и костури за мало напредније креаторе веб садржаја

хтмл5 бланк wордпресс одабир wордпресс теме

Ако сте почетник, добро би било да се клоните базних тема јер захтевају пуно рада и знања да би се постигла њихова употребљивост било да је у питању визуелна или функционална употребљивост. Наравно, ако сте неко ко познаје структуру Вордпреса и знате тачно шта желите да постигнете ово решење може бити боље од готове теме. Из те тачке гледишта то изгледа одлично, јер сте вероватно већ у веб-дизајн водама или планирате да заполовите њима и ту заснујете своју зараду. Опет, ако нисте склони програмирању и желите да зарађујете на интернету у другим областима потражите готову тему или наручите једну по мери ваших захтева.

Најкоришћенији примери базних тема су:

Бесплатне теме и њихова цена

Свако ко се опробао на Google претрази по питању овог термина зна каква пометња настане када се укуца wordpress themes free. Извора је много за бесплатне теме, од заиста добрих и квалитетних до оних које нису употребљиве или су застареле. Дефинитивно треба избегавати премијум теме које су преправљене, чиме је омогућено бесплатно коришћење. Коришћење таквих тема је илегално како по правном, тако и по моралном питању. Место на коме можете наћи проверене теме је Вордпрес званични извор коме имате приступ директно из контролне табле. Поред тога,  многи програмери који се баве развојем тема нуде бесплатне теме поред оним које то нису. Њима то добро дође у промотивне сврхе, а вама као проверено добар избор. Бесплатне теме нису толико отворене по питању могућности и поставки у графичком интерфејсу, али у зависности од ваших потреба и знања могу у потпуности бити употребљиве. Ево и неколико добрих извора:

Прилагођавање публици и тематици увек доноси још боље резултате

Ако је то изводљиво и бавите се јасно одређеном тематиком, потрудите се да одаберете тему која ће лако представити управо оно што и ваш сајт промовише. Уклапање визуелног доживљаја који се јавља код посетилаца са оним што они траже може бити кључно код памћења, скенирања и идеје која ће поново вратити исте посетиоце на ваш сајт. Поента је да останете запамћени и да се својом оригиналношћу издвојите из масе и не западнете у групу сличних веб презентација. Оног тренутка када схватите да функционалност вашег сајта подупире визуелна подршка и све оно што постављате читаоцима на преглед, можете рачунати да сте обавили један значајни део посла када је веб дизајн веб места у питању.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар