Претворите посетиоце сајта у купце уз добре фотографије

Док је код нас е-тржиште још у повоју (уз све проблеме који потичу из генерално неразвијеног тржишта и недостатка законске регулативе која би била подстицајна за трговање на интернету), у остатку света то је свакодневица великог броја људи. Тачније, половине – на пример у САД је број „дигиталних купаца“ порастао са 136.9 милиона у 2010. години на више од 170 милиона у 2014. години.
фотографија

Купце данас широм Интернета бомбардују милионима квалитетних слика. Није ни чудо, јер се онлајн продаја често своди на то како визуелно доживљавамо производ, и добра фотографија може да буде пресудна у одлуци да неки производ купимо онлајн. Ипак, чини се да као купци не виђамо довољно често квалитетне слике у онлајн радњама, које би нам запале за око и намамиле нас на куповину.

Како до одличних фотографија за онлајн радњу?

Идеално је да запослите професионалног фотографа за тако важан задатак. Али чињеница је да многи мали бизниси имају бројне друге додатне трошкове и фотографије су им ставка за коју не могу да плате професионалну услугу. Зато је добро да научите најважније карактеристике које треба да има квалитетна фотографија производа за е–продавницу и да се извештите у фотографисању производа које продајете.  Није неопходно да идете на курс, на Интернету постоји велики број туторијала уз помоћу којих можете да савладате основне “цаке”, а један од сајтова где можете да нађете сасвим добра и разумљива упутства за почетнике је Школа дигиталне фотографије, који има милион и по пратилаца.

Треба ли ми прескупа опрема?

У време паметних телефона, чак и они могу да праве ефектне и добре фотографије, нарочито ако се праве на дневном светлу. Телефони са Андроид и iOS оперативним системом имају на располагању и бројне апликације које ће вам помоћи да направите бољу фотографију, а и да је касније обрадите.

  • Ипак, најбоље би било да имате фотоапарат који прави добре фотографије, у различитим условима. Постоји велика разлика између професионалне и аматерске фотографске опреме, али се она своди најчешће на разлику у цену. Произвођачи фото опреме сваких неколико месеци избацују нове моделе аматерске фото опреме на тржиште, који су у стању да направе одличне снимке за само делић трошкова које би вам донела професионална фото опрема.
  • Препоручујемо да при куповини бирате такозване DSLR апарате, са објективом који не коштају више од 600 – 700 евра (ово је цифра за јефтиније DSLR код нас). Овакав апарат вам је сасвим довољан за е-commerce радњу са честим додавањем нових производа и њихових вацијација. И фото апарати са уграђним објективом, такозвани компакт апарати такође могу да продукују дивне макрое и детаље производа.

Један снимак није довољан

Највећа разлика коју доноси дигитална куповина је што купац нема прилику да се бави физичким особинама вашег производа. Како вам је вероватно добро познат процес онлајн куповине, схватате да колико год да је добра понуда, неће доћи до куповине ако купац није визуелно освојен. Производ мора да се види из више углова, како би потенцијални купац има слику целог производа у глави.

Ако сликате и поставите више фотографија производа, често ће то елиминисати неке сумње који могу да доведу до одустајања од куповине. Зато пре него што поставите фотографије, морају вам бити јасни одговори на нека питања.

  • Која је величина и размера производа у односу на функционалност
  • Да ли уз производ долазе још неки додаци с којима се пакује
  • Да ли производ захтева монтирање/склапање?
  • Како изгледа из свих углова

Последње питање је вероватно најважније. Велике компаније често имају прозорчић за преглед производа са софтвером који даје приказ од 360 степени како би били сигурни да купац неће одустати од продаје јер није видео производ из свих углова.

хеадер-пост-бефоре-афтер-06-1

Осветљење је један од најважнијих елемената за добру фотографију производа

Фото

Позадина, светло и окружење

Као што желимо да видимо производ из свих углова, при погледу на тај производ треба да делује као да је он из стварног живота. Дизајнери имају обичај да направе позадине попут “бесконачних кривих”, које делују као да производ лебди у бескрајном белом простору.

Ово може да се направи релативно једноставно у кућним условима, попут ове на фотографији. Погледајте цело упутство

ДИY-Лигхт-тент

Овај трик се углавном користи јер тада потенцијални купац може на миру да разгледа производ а да га ништа не одвлачи од самог разгледања производа и потенцијалне куповине.

Увек је најбоље да пробате да производ сликате на природном осветљењу, ако немате много искуства са осветљењем у студију. Док коришћење “меких кутија” за осветљење може да буде веома узбудљиво, оно може да учини да се ваше почетничке грешке више виде и да фотографије буду мање атрактивне.

Покушајте да сликате и прозиводе и окружење које ће помоћи да оно што продајете сместите у стваран живот. Ако на пример продајете накит, увек је боље да га сликате како га неко носи, иако ћете наравно ставити и фотографију самог производа. Ово је сјајан трик како да купца преведете до тога како ће производ изгледати на њима, ако га купе.

Моћ је у детаљима

Попут сваког другог атрактивног рекламирања, желите да ваши купци виде оне лепа својства која које истичу квалитет вашег производа. То значи да ћете често користити малу дубинску оштрину при сликању, или неку од макро функција уграђених у апарате. Ове функције се истински фокусирају на текстуру, материјал и детаље производа и могу да их прикажу атрактивно како би тај производ изгледао вредан куповине.

Имагес_Јеwелрy

Макро план даје купцу могућност да добро осмотри производ

Средите пре објављивања

Чак и професионалци ретко само сликају фотографију и објаве је. После процеса фотографисања важно је да можете да подесите осветљење, боје и оштрину како би атркативност производа била истински приказана. За ово се најчешће користе алати попут Photoshop-a, мада има и бесплатних софтвера који могу лепо да послуже.

Фотографије продају и то је сјајна ствар. Јер, можете све претворити у доживотну потеру за савршеним фотографијама, али вам је довољно да пратите осноне савете и сасим сигурно ћете много лакше да направите пут од фотографије до продаје знајући како да правилно прикажете своје производе.

Фотографије ће свакако бити веома важан део вашег сајта намењеног продаји. Али, ипак неке ствари немојте да радите:

Не постављајте превелике фотографије

Осим ако продајете фотографске услуге, немојте постављати превелике слике, јер ће оне успорити отварање сајта. Џаба вам и најквалитетније фотографије, ако вам потенцијални купац оде са сајта, јер се сајт не учитава добро.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар