21 трик да поједноставите живот!

Колико год да желите да испланирате свој дан, неке ствари ће се увек наћи на путу. Тешко је да без проблема обавите све што сте наумили. Ово једноставно значи да ћете морати да се уходате и пређете те препреке – једноставним упрошћавањем свега што радите. Све што је даље у тексту наведено нажалост није применљиво у свим пословима и сферама живота.
зен1
Ово су неки корисни трикови и помоћу њих ће све заиста бити много једноставније:

1. Метод три кутије

Уколико желите да рашчистите крш у вашој соби, на столу, полици, у фиоци итд. искористите “метод три кутије” да бисте брзо разврстали ствари које нађете приликом чишћења. Поскидајте све са полице, извуците све из фиоке и у исто време распоређујте у три различите кутије: БАЦИТИ, ПОКЛОНИТИ, МОЖДА ОСТАВИТИ. За прве две је сасвим јасно шта ћете радити…трећа је за ствари за које нисте потпуно сигурни а таквих ствари увек има – крш су, али сте сентиментално везани за њих или мислите да ће вам затребати у будућности. Оставите те ствари у кутији и чувајте их – видећете за пар месеци шта ћете са њима…Све што вам је потребно и што ћете користити лепо посложите на полицу и у фиоку.

2. Направите зону “без узнемиравања”

Ово је супер кад је потребно да се сконцентришете на оно што радите – што је отприлике сваки дан 🙂 Обезбедите себи простор где неће бити телефона, маилова, колега, деце, жена, ничега на зидовима, месинџера или Twitter-a, блејања на вебу…са вама остаје само оно што вам је неопходно за рад. Одредите себи колико ћете радити у таквом окружењу – рецимо од 8ч до 10ч ујутру. Али да испоштујете то, у том периоду нема никаквог ометања. Мејлове и позиве решавајте пре или после. Ово је савршено кад морате да радите нешто на шта морате да се концентришете, напр. писање блога 😀

3. Направите кратак списак

Ово је кључна ствар ако хоћете да вам живот буде једноставнији. Направите списак ствари које највише волите да радите а да на списку не буде више од 4 до 5 ставки. Ја лично волим одласке у биоскоп, испијање моке, изласке, игрице и уопште, блејање са мени драгим људима. Пробајте да избаците све што није на овом списку како бисте имали више простора у вашем животу за ствари које волите.

4. Одложи све на недељу дана

Уколико сте преоптерећени, одлучите да не прихватите било какве нове послове у току недеље. Уколико се и деси да добијете, љубазно одбијте. Уколико је у питању посао који не можете да одбијете, реците да морате ове недеље да завршите пројекте који су у току а да ћете следеће недеље прионути на посао који вам је додељен. Затим изаберите два или три пројекта (у зависности од комплексности) и концентришите се на то да их завршите ове недеље. О новим пројектима брините следеће недеље.

5. Пробајте без распореда

Кад год сте преоптерећени, примените ово. Можете да одредите себи да више нећете заказивати састанке. Ово се не односи на састанке који су јако битни, медутим, уколико имате тај избор и можете да одредите да ли ћете ићи данас или следеће недеље, увек можете рећи да сте нажалост пребукирани и да можете да се чујете наредних дана и договорите се. Нека дан буде само за вас, а на самом почетку изаберите неколико ствари на које ћете се сконцентрисати и завршити их.

6. Једна ствар дневно.

Ово је добро за све који се разлете на више ствари одједном. Немојте дозволити себи да радите више ствари у исто време. Кад пишете чланак, онда се концентришите само на то, док не завршите. Кад проверавате маилове, само то радите док не испразните inbox. Једно по једно. Пробајте овај принцип да изгурате један дан. Ако вам је ок, наставите овако.

7. Започните дан на миру.

Ову ставку немојте да прескачете јер вам значајно мења цео дан. Истуширајте се на миру, попијте кафу..ја обавезно ујутру уз кафу гледам Bear Grylls-а а после Mythbusters-e…Издвојите за то 10 минута до сат времена ујутру, заиста ће вам значити а дан ће вам протећи много лакше.

8. Користите само 7 намирница

Уколико вам је здрава исхрана битна али једноставно немате времена за припрему или да имате тих 5 мањих оброка дневно, пробајте овако нешто. Обезбедите себи храну која није из кесице или fast food-а. У исхрани можете користити седам намирница: воће, поврће, житарице, бело месо, рибу, орашасто воће (у мањим количинама).

9. Без папира

Најгоре што може да вас задеси на радном месту јесте да га не видите од силних папира који су се нагомилали а тешко да ће било шта од тога заиста бити потребно. Користите компјутер и инсистирајте на размени мејлова што више уколико је могуће. Прво што ћете имати сређеније радно место и самим тим ћете се боље сналазити, што ћете олакшати многе радне процесе и спасити дрвеће од којег се израђује папир 🙂 Уколико се ваше пословање своди на комуникацију преко Интернета, онда вам је доста лакша организација јер имате идеалну могућност да сортирате све што вам је потребно путем фолдера и кад вам нешто треба, извршите претрагу…много боље него да тражите по гомили папира, сложићете се. Уколико ипак морате имати примерак и на папиру, скенирајте и сачувајте примерак у одговарајућем фолдеру. Али ипак инсистирајте да вам се све шаље електронским путем.

10. Медија детокс

Уколико је дошло до тога да сте једноставно претрпани информацијама, што се тиче посла и приватног живота, можда је добро да издвојите неко време и радите све што волите – идите на пецање, возите бицикл, идите на пливање…радите било шта што не укључује коришћење компјутера (фејса, twitter-a…) или гледање ТВ-а, читање новина. Поред оно мало слободног времена што имамо, можда је добро да мало растеретите мозак и једноставно не дозволите макар један или два дана да знате шта се дешава у земљи и свету…Евентуално гледајте Симсонове или било шта што ће вас насмејати…али опет је боља опција да су вам такве ствари недоступне кад год имате слободног времена. Видећете колико ћете се истински одморити…

11. Ограничите се на 3 таска

Уколико сте данас претрпани, изаберите 3 најважнија таска за данас. Не само да буду важни већ и да знате да ће то што ћете данас урадити имати ефекта у будућности. Сконцентришите се на решавање та 3 таска и уколико се деси да вам остане времена пређите на решавање следећих, мада можете и да одморите, заслужили сте.

12. Ограничите се на само један пројекат

На колико сте пројеката у овом тренутку? Уколико сте на превише, то се свакако одражава на вашу ефикасност. Уместо тога, сконцентришите се на један пројекат у датом тренутку а остали нека чекају. Трудите се да се фокусирате на завршавање једног пројекта и по завршетку пређете на решавање другог пројекта…ако скачете са пројекта на пројекат, погубићете се и тада долази до проблема за чије ће вам решавање бити потребно више времена него да сте узели да их решавате један по један.

13. Мејлови од 5 реченица

Многима се већ дешавало да превише времена баце на писање мејлова. То је супер ако вам се посао своди на целодневно писање мејлова, али реално, ко још има такав посао? Уколико мислите да проводите превише времена у писању и одговарању на мејлове, сведите све што можете на пет или мање реченица. Значајно ћете добити на времену. Мејл нека буде кратак, концизан и пре свега разумљив за оног ко га чита.

14. Правило од 30 дана

Ово је супер за све који имају проблема са импулсивном и непланираном куповином. Уколико желите нешто да купите, запишите на папир. Након 30 дана, ако и даље желите ствар, купите је. Велики је проблем разјаснити шта желите и шта вам је заиста потребно. Ово можете применити у случају да желите да купите нови телефон, лаптоп итд…разјасните себи да ли вам је то заиста потребно у датом тренутку…скроз је ок планирати.

15. Купујте одећу у пар боја

На овај начин ћете заиста поједноставити фрустрирајући процес облачења. Кад купујете одећу, бирајте свега пар боја, и самим тим ћете моћи да правите комбинације а да вас нико не исмева. Купујте црно, сиво, плаво, зелено, јако је лако упарити ове боје. Ништа као фрустрација ујутру кад не знате шта ћете обући јер се самим тим лоше осећате у току целог дана.

16. Једно унесите, два избаците

Кад купујете нове ствари за кућу, постарајте се да избаците две ствари на једну нову. Логично би било кад купите једну ствар, једну избаците али из неког разлога, то не врши посао а ствари се гомилају. Ништа горе од осећаја претрпаности у кући.

17. Радите четири дана у недељи

Можда ћете се насмејати кад прочитате ово јер многи немају тај луксуз, поготово да испланирају овако нешто и заиста испоштују распоред и раде четири дана недељно. Уколико можете да се организујете, урадите тако, радите четири дана недељно по осам сати дневно или мање. Али како да радите четири дана недељно ако тренутно радите пет дана недељно и искрено једва постижете све? Некад ово може да упали. Кад знате колико имате времена, из неког разлога запнете више и завршите све на време. Самим тим би завршили најважније таскове јер знате да имате мање времена. Можете да пребаците и део послова на неког другог, наравно, тај део да не буде тежак и да реално не може ништа погрешно да се одради.

18. Рана пензија

Звучи радикално али неки ће увидети да је овако нешто могуће. Одредите себи неки датум када ћете отићи на дужи одмор. Одмор може да потраје чак месецима! Запните, радите, уштедите новац и приуштите себи да одморите од посла. Кад се будете вратили на посао, бићете итекако орни и пуни ентузијазма. Ово ће звучати невероватно али могуће је чак да одредите себи одлазак у пензију за пет или десет година. Кад имате тако нешто у плану, даћете све од себе да се обезбедите средства да то заиста и буде могуће…то ће значити да ћете морати да донесете сада неке одлуке. Да ли сада желите да искористите дужи одмор или да запнете и да омогућите себи ранији одлазак у пензију. Трудите се да не будете толико импулсивни, планирајте, штедите, инвестирајте у другачији живот. Радите и зарадите сада што више да не бисте морали касније…јер ће касније бити све теже.

19. Ограничите простор за складиштење

Имате тенденцију да чувате све и свашта? Иако реално знате да много тога више никад нећете употребити. На пример ону тастатуру на којој не раде слова т, ј, к…или фиксни телефон који не ради…и ко зна шта још…Захваљујући тим стварима, не можете да се снађете и нађете оно што вам заиста треба у датом тренутку и губите време нервирајући се. Исто важи и за радни сто…ако имате фиоке, колико вам треба времена да нађете једну оловку…најбоље је да имате сто без фиока јер ћете се морати организовати и на минималном простору одржавати радно окружење у коме се можете снаћи. Непотребне ствари баците – ово се може применити на сваки простор.

20. Зауставите налет информација

Колико информација допире до вас на дневном нивоу? Толико да се некад осећате као да ће вам експлодирати глава. Врло је лако погубити се. Колико вам само долази маилова у овом тренутку…а све треба да обрадите. Нађите начин да то спречите. Одјавите се са мејл листа за почетак (ако једном одете на ту журку, то не значи да морате стално да добијате newsletter-e за дизел party четвртком), замолите све који вам шаљу ланчана писма и шале да престану са тиме, користите аутоматске филтере за све што заиста не морате да читате. Често читате онлајн издања новина? Уместо пет извора, изаберите само један који ће вам долазити на мејл.

21. Шаљите само пет мејлова дневно

Изаберите пет најбитнијих мејлова данас и одговорите само њима. Остале одложите или избришите. На овај начин постављате приоритете. Тачно, неки људи данас неће добити одговор али ни ви нећете провести читав дан читајући и одговарајући на мејлове и самим тим ћете имати шансе да завршите заиста битне ствари. Ослобађајућа и олакшавајућа чињеница је да вам многи неће правити никакве проблеме што им није одговорено.

Погледајте, испробајте две, три ствари са списка и ако пије воду, пробајте да примените остало.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар