30 савета који ће вам помоћи да побољшате рад интернет продавнице

Није лако продати производ клијенту. Продавање је процес који траје. У времену када је продаја преко интернета у развоју и сигурно постаје више од тренда, на предузетнику је да буде сналажљив и да донесе паметне одлуке које ће његов начин пословања одвојити од конкуренције и довести муштерије. Продавање је процес који се никада не завршава.

Почетна страница је капија и рецепција за све посетиоце. Претворити посетиоце у клијенте није лак посао и да би се у томе успело потребно је имати брз и прегледан, добро распоређени веб-сајт.

Добар део интернет продавница има доста тешких (у мегабајтима изражено) страница којих може бити и на стотине. То отежава учитавање садржаја и чини посетиоце, будуће клијенте, незадовољнима. Када су људи незадовољни, тражиће своје задовољење на другом месту. Уколико га нађу код ваше конкуренције, то може бити проблем за вас.

Да до тога не би дошло, ево савета који ће вам помоћи да учините посетиоце и клијенте задовољним и бројним.

1. Брзина је битна

Последица спорог веб-сајта може бити тешка. На слици испод можете видети шта је Walmart.com  урадио:

30 савета за побољсање интернет продаје 2

Смањењем оптерећења веб-сајта од неколико пута, приход је порастао за 7-12%, а број прегледа страница увећан је чак за 25%!
О томе колико је брзина битна за SEO и рангирање на Google-у, писали смо већ неколико пута у ранијим текстовима. Ако имате јаку конкуренцију са сличном понудом, Google може лако понудити њих пре вас ако имају боље средње време учитавања страница. Добро, неко може рећи да није проблем у 3 или 5 секунди ако имате бољу цену, бољи преглед производа, записана искуства корисника, али шта ако вас тих 3-5 секунди гурне на другу страницу? Друга страница је већ 10 сличних резултата пре вас.
Како убрзати сајт? Најлакши начин је пронаћи најбржи хостинг, поред комплетне оптимизације софтвера и скрипти на страницама.

2. Користите сигнале који привлаче поверење

Поверење је битно и њега треба константно развијати у односу са клијентима. Купци се враћају тамо где су већ стекли поверење. За оне које тек треба да привучете, користите сигнале који ће им дати до знања да се могу ослонити на вас. Делите промотивне кодове, на свакој страници поставите банер који обавештава да гарантујете поврат новца, омогућавате бесплатну испоруку итд.
Таква обавештење треба темпирати да се приказују највише код нових посетилаца и обезбедити да се јављају тамо где људи баш желе да их виде. Док купац закључује куповину или кликне на иконицу “Купи”, он размишља да ли има неку гаранцију уплати, поврату новца или начину испоруке, помозите му и биће задовољан.

3. Будући клијенти воле да виде сведочења постојећих клијената

Једна од тактика које проверено помаже у повећању прихода и клијената је постављање прегледа производа – рецензије. Сведочанства привлаче нове људе. Не треба рећи да прегледи треба да буду оригинални и никада их не треба лажирати. Водите рачуна о поузданим клијентима и замолите их да изнесу своје мишљење и искуство са вашим производима.

Савети за побољсање рада интернет продавнице

Прочитајте и похвале наших клијената: Похвале клијената

4. Лака навигација

Помозите вашим купцима у процесу куповине. Учините га што једноставнијим и потрудите се да раздвојите купце који наручују први пут од оних који су већ то радили. Уколико имате неку форму водича који спроводи клијенте кроз процес куповине и упознавање са сајтом, немојте га приказивати регистрованим корисницима по трећи или четврти пут.
Ако купац приликом прве куповине унесе податке, немојте га приморавати да их уноси и следећи пут, али му наговестите да може да измени податке уколико је мењао адресу или производ жели да добије на другој локацији.

5. Комуницирајте са купцима

Ако желите да увећате конверзију ваше интернет продавнице, прихватите се интерекције са вашим кллијентима. Причајте са њима директно. Укључите форму за уживо ћаскање на сајту и омогућите им информисање на директан начин где неће морати да чекају одговор на е-пошту.

Интернет продаја - комуницирајте са клијентима

6. Направите архиву питања и одговара

Ваш посао се развија свакога дана, расте и купци имају питања. Забележите свако питање, као и све одговоре како не бисте морали сваки пут изнова да одговарате. Направите страницу са најчешћим питањима и одговорима. Ажурирајте је редовно (свакога дана ако треба) и са сваким новим питањем или променама у постојећим одговорима.

Ево како је Адриахост то урадио: База знања и одговори на најчешћа питања

7. Нека контакт информације буду истакнуте и увек доступне

Клијенти често дођу у ситуацију да вас контактирају телефоном или е-поштом. У току, након или пре трансакције може да дође до нејасноћа или проблема. Пружите клијентима начин да у реалном времену осета да сте им увек на услузи и пазите да њима буде једноставно и лако за куповину.

Поставите информације на видљивом месту и на свакој страници.

 

8. Организујте обилазак сајта и упознавање са услугама и начином рада

Купци морају бити сигурни да су њихови подаци које користе за плаћање преко интернета безбедни и да је ваше пословање стабилно и јасно, а услуга брза и поуздана. Направите обилазак за све који желе да виде како ваш сајт функционише од тренутка регистрације, преко наручивања и плаћања, па до паковања производа и испоруке.

9. Користите видео снимке

Корисници интернета највећи део времена проведу на њему читајући. Слова могу бити тешка, нарочито када су људи већ уморни. Пружите им нешто занимљивије, лакше и активније. Немојте претеривати, нико не жели да гледа филм о вашој интернет продавници или конкретном производу, али кракта, јасна и усмерена порука може бити делотворија од било које писане речи.

Видео у слузби побољсања интернет продаје

10. Обновите залихе и јавите то купцима

Заведите сваки покушај куповине производа којег више немате у складишту. Обновите залихе и огласите то на почетној страници или писмено (е-поштом) обавестите клијента који је раније желео баш тај производ и да је поново у продаји.

11. Истакните јединствене квалитете сваког производа

Сваки производ или услуга коју пружате има посебне могућности или квалитете који је издвајају од неког другог производа или услуге. Данас, сваки фотоапарат има блиц и LCD екран, али се не добија уз сваки и торбица, троножац или додатна меморијска картица, продужена гаранција итд. Нагласите такве детаље.

12. Користите позив на акцију паметно (call to action)

Најважнији позив на акцију када је интернет подаја у питању је Додај у корпу – натпис на дугмету којим се производ означава за куповину. Учинито то дугме визуелно јасним и поставите га на право место, одмах уз цену и додатне опције куповине. Не дозволите да посетилац и потенцијални купац претражује страницу како би нашао дугме којим ће означити производ.

Додај у корпу - дугме

Повећајте интересовање и позив тако што ћете уз стандардни натпис “Додај у корпу” написати и “Пожурите док трају залихе”, “Последњи на броју”, “Једнодневна акција” ако је заиста тако.

13. Направите секцију за препоручене производе

Међу препорученим производима и услугама треба да се нађу најтраженији и производи потврђени од стране купаца. Додајте ту и производе који имају одличан однос цене и квалитета и за које се тражи дупла количина.

Људи често воле и слушају сугестије. Немојте користити трикове и трудите се да градите поверење искреним и верним приступом препорукама.

14. Листа жеља

Циљ продаје је понудити производе који ће бити купљени од стране купаца. Уколико на свом сајту омогућите листу жеља коју ће посетиоци попуњавати, нећете ни морати да размишљате шта још треба да уврстите у свој асортиман и понуду. Уз помоћ листе жеља то ће вам бити јасно. Ако уз ову користите и листу производа који се највише купују бићете у стању да процените и предвидите и будући тренд, пад или пораст потражње за одређеним врстама производа.

Ово је одличан начин да без великог улагања сазнате шта људи желе да купе.

15. Обезбедите неколико начина плаћања

Не користе сви људи исте методе плаћања, исте картице или сервисе за новчане трансакције преко интернета. Неки чак немају ни једну од ових могућности, али то их не чини мање вреднима и не избацује их из ваше циљне групе све док имају интернет и могу на наручују онлајн.

Омогућите што више начина плаћања, уврстите ту и плаћање поштом, поузећем, смислите још неки начин и увећаћете број купаца и наруџбина.

16. Наградите клијенте поенима и попустима

Људи воле да буду награђени, нарочито док купују оно што воле. Такође воле и када је примећена количина новца коју су потрошили. Наградите их поенима који се касније могу конвертовати у попусте за будуће куповине. На овај начин можете обезбедити да вам клијенти остану лојални и да се чешће одлучују за вашу понуду.

Попусти код интернет продаје за побољсање

17. Покрените блог

Направите блог и одржавајте га. Уносите нове садржаје, описе производа, искуства клијената, упутства и доживљаје. Блог може помоћи кад људи којима је потребна додатна потврда при одлучивању. Блог ће вам помоћи и када је SEO у питању и омогућиће људима да лакше дођу до вас путем претраживача интернета.

Блог може комплетан ваш приступ и презентацију учинити човечнијом показујући да се иза веб-страница налазе прави, живи људи који брину о потребама потрошача.

18. Користите слике производа

Приказати производ на само једној слици није добра пракса. Користите више слика, прикажите све стране производа и оно што је најбитније – прикажите га на делу. Од слика може зависити и поверење клијената и одржавање пажње посетилаца. Немојте користити слике које пронађете на интернету. Усликајте ваш производ и потрудите се да га прикажете у правом светлу колико је могуће.

Слике производа у интренет продаји

19. Користите конкретне описе

Посетиоци, док су потрази, често не застају да читају дуге текстове, док они кратки са непотпуним описом троше њихово време и не чине их задовољнима. Пишите јасне, тачне и описе који истичу намену, функцију и карактеристике производа. Ако сте дистрибутер веб сервера немојту опису писати о софтверу који може радити на том серверу, али напишите марку, модел и карактеристите хардвера. Ако ипак желите да пишете о софтверу који се покреће на том серверу, урадите то на блогу (погледајте ставку 17).

20. Направите купоне за нове клијенте

Видели сте да све интернет продавнице нуде опцију пријаве на обавештења преко е-поште како бисте добијали вести, понуду, најаве и слично. Неке од њих уз ту пријаву дају и купоне (кодове) за сваку нову регистрацију који се могу искористити при првој куповини при чему на име тог купона добијате попуст на производ.

Кодови са попустима

Наградити нове клијенте попустом преко купона, јефтиније је него плаћати рекламу на радију или телевизији, уједно је и одличан начин за увећање продаје.

21. Нека претрага сајта буде видљива

Посетиоци који су први пут на вашем сајту, док га не упознају, најчешће користе претрагу. Потрудите се да ово поље буде јасно истактну и спремно за претрагу у сваком тренутку. Немојте дозволити да клијент тражи ово поље по целој страници, кликће на дугме са лупом (обично је представљено овом иконицом) или је пронађе на дну странице.

22. Изборник (главни мени) мора бити јасан

Сваки посетилац морада одмах на почетној страници да препозна шаблон који му је логички близак ранијем искуству (из супер маркета, зашто да не?). Навигацијски бар мора бити јасан па је пожељно да понуда буде подељена на групе. У зависности од тога чиме се бавите водите рачуна на то какав распоред правите.

Изборник навигације за интернет продају

Ако се бавите продајом гардеробе, пожељно је да имате секцију за мушкарце, жене, децу, спорт, онда и поделу по брендовима, а на крају и опцију “Сталне акције” и “На попусту”.

23. Скрените пажњу на партнере

Сарађујете са великим брендовима, спортистима, глумцима? Одлично. Истакните то, потрудите се да ту везу озваничите и довоговорите партнерство. Не морају то бити познате личности и велике компаније, можете то урадити и са маркама и фирмама које вас снабдевају производима.

24. Омогућите партнерску сарадњу

Постоји много сајтова, портала и блогова који обрађују теме које су уско повезане са производима које баш ви продајете. Постоји још више људи који их чита и то је публика која је ваша циљна група, такође. Омогућите тим сајтовима да зарађују тако што ће рекламирати вашу продају и тако добијати проценат од сваке успешно обављене куповине или прегледа.

 

Ево како изгледа наша партнерска сарадња: Affiliate програм АдриахостаПрепоручите нас и зарадите 50% лако

25. Огранизујте бесплатну испоруку

Људи воле бесплатне ствари и пажњу. Доставити им жељени производ на кућну адресу и то бесплатно може да их учини веома срећнима. Омогућите им то и видећете промене. Ако израчунате, и овакав вид рекламирања може бити јефтинији од налажења купаца преко плаћених реклама на интернету или телевизији.

26. Направите опцију за поређење производа

Уколико потенцијални купац жели да упореди неколико производа сличних карактеристикама, омогућите му то. Омогућите сваком посетиоцу да једним кликом добије увид у разлике одабраних производа. То ће убрзати њихову одлуку и уједно постати омиљена опција која ће им можда недостајати на конкурентским интернет продавницама.

27. Користите друштвене мреже да ширите своје присуство

Друштвене мреже су најефикаснији алат за ширење вести и пласирање производа. Зашто? Одговор је прост -Сви их користе. Искористите их и ви да привучете што већи број потенцијалних купаца који ће видети вашу одличну понуду, попусте и савршено скројене услове.

Друствене мрезе у слузби продаје преко интернета

28. Истакните најбитније вести

Најновије и најважније вести поставите на врх странице. Једноставно, држите људе обавештенима о актуелним понудама, акцијама, најновијим производима и променама.

29. Поставите статичне препознатљиве слике

Било да имате маскоту или истичете најпродаваније производе на почетној страници, немојте их често мењати. Нађите им прикаладно место где неће сметати.

Препознатљиве слике у слузби побољсања онлине продаје

Ваш сајт је динамичан. Стално додајете нове производе, промоције, акције и почетна страница се мења. Лјуди који нису навикли на то могу да се осете као да су дошли или залутали на неки други сајт. Гледајте на те слике као на маркете који ће помоћи људима да знају где се налазе. Пажљиво их одаберите.

30. Нека све буде једноставно

Свакоме ко дође на ваш сајт мора бити лако да се на њему снађе. Сваки посетилац је потенцијални купац, учините да се осети удобно, да одмах препозна где се шта налази, како да вас контактира у случају проблема и рекламације. Додајте на то попуст на регистрацију нових корисника, комуникацију са клијентима и обавештења о понудама и акцијама и бесплатну испоруку. Ако сте то већ постигли, конкуренција сте највећима у овом послу.

Почните са унапређивањем свог пословања или ризикујте да изгубите клијенте

Данас свако са мало времена и новца може да направи интернет продавницу, изврши набавку артикала и покрене посао. Савети, искуства других, курсеви и обуке омогућавају и лако сналажење и увођење у саму срж оваквог пословања.

Ових тридесет савета нису тајна знања, напротив, спадају у основне акције које су се временом и кроз искуства разних интернет продавница спојиле у неопходну целину. Такав спој је оптимална мера која ће купцима и клијентима помоћи да купе, имају и користе оно што им је потребно, док ће самим продавницама омогућити да аутоматизују своје пословање, покрену и воде посао и увећају приходе у складу са порастом броја клијената.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар