5 сигурних показатеља да вам треба редизајн сајта

блуепринтНазад у 2005. години поставили сте свој бизнис онлајн користећи најновије и најмодерније еCommerce технологије. Данас, скоро пола деценије касније, ваш веб-сајт се још увек провлачи, али тај слој дигиталне фарбе полако почиње да показује знаке старења.

Да ли вам ова прича звучи познато?

Стандарди, стилови и најбоља практична решења се на вебу мењају светлосном брзином и иако ваш сајт јесте и даље потпуно функционалан ваши клијенти и потенцијални сарадници одлазе са њега, а ви немате прави разлог зашто се то дешава. Ево 5 питања које треба да поставите себи да бисте сазнали да ли је вашем сајту потребан редизајн.

Питање 1: По питању брзине, колико се брзо учитава ваш сајт?

 Напорно сте радили како би своје посетиоце довели до врата свог веб-сајта – немојте их успавати бесконачним учитавањем. Безброј студија је спроведено и сви су показали један заједнички резултат: Више времена за учитавање = Мање посетилаца = Мање посла.

Студија коју је спровео Akamai 2006. године показује да ако је вашем сајту потребно дуже од 4 секунде да се учита 33% посетилаца односно једна трећина ће напустити сајт. Амазон је открио да 100ms додатног времена потребног за учитавање стране смањује продају за 1%, док Google сматра да повећање времена за учитавање од 500ms резултира опадањем посете за око 20%.

Како год да проучавате ове бројеве једно је сигурно, ваш сајт мора да се учита брзо. Покушајте да оптимизујете свој сајт тако што ћете пре свега оптимизовати своје слике за веб, агрегирајте и пречистите свој CSS и отклоните непотребни садржај како бисте смањили непотребне HTTP захтеве. Можете и да покушате да промените хостинг компанију уколико проблем са учитавањем настави да се појављује.

Питање 2: Да ли вашем сајту недостаје доследност?

Иако се чини да није тако, доследност у кључним елементима на вашем сајту је неопходна.  Елементи као што је навигација, фонт и боја фонта, URL формат морају да буду у складу и истом стилу кроз цео сајт, јер то показује вашу професионалност и приврженост детаљима када водите посао.

Ако је ваш сајт препун грешака у куцању, различитих величина фонта, слика које се не учитавају не само да ће то умањити кредибилитет вашег сајта већ може да има и негативан утицај на SEO стратегију, што ће на крају довести до мање продаје.

Сајтови као што су Yahoo, eBay и BBC имају на стотине, ако не и хиљаде страна онлајн у сваком тренутку, а опет све те стране имају исти изглед, дизајн и стил. Прођите сајт, хватајте белешке, проучите да ли ваш сајт има своју конзистентност као што то имају прволигаши.

Питање 3: Да ли је ваш веб сајт натрпан информацијама?

Немојте да покушавате да одједном бацате текст, слике, иконице, дугмиће, рекламе или шта год на вашег посетиоца. Пренатрпаност информацијама ће вас спречити да изнесете на површину најважније информације, а ваш посетилац ће морати да се пробије кроз гомилу ђубета да би дошао до њих. Бићете запањени колико око може да занемари информације које су битне уколико нису јасно приказане.

Да се не би држали само негативних примера ево једног корисног линка како бисте схватили различите хијерархије података које се у данашње време користе. Док читате покушајте да размислите како су информације организоване на вашем сајту. Рапоређивањем информација по неком од ових архитектура не само да ће вам довести више посетилаца већ и више купаца.

Питање 4: Да ли је ваш сајт “old school”?

Нису само технологије део веба који напредује јако брзо, стил такође еволуира. Који год да је стил био “фенси” у ’05 данас више није.

Као и фризура, веб-сајтови старе. Оно што је било cool пре пар година данас се третира као passe. Понекад је ово последица трендова у дизајну – нпр. ZD дугмићи и интерфејси који су били тако популарни пре пар година када су графички алати омогућили лаку израду таквих ефеката. Други разлог је сазревање веба и чињенице да веб-дизајнери боље схватају шта посетиоци желе. На пример Flash intro је био тако cool док веб дизајнери нису схватили да људи то не воле већ желе да иду одмах на главни садржај. Испотавило се да је Flash intro на веб сајту непотребан и да нема сврхе стављати га.

Питање 5: Да ли се ваш сајт рендерује перфектно?

Под перфектним, мислим на стварно перфектно, у свим прегледачима, на свим оперативним системима и на свим платформама без текста који прелазе један пре другог, додатних скролова итд. Ви свакако не желите да деградирате свог корисника на основу избора прегледача, без обзира да ли се ради о Интернет Експлореру на Windows-у, Firefox-у на MAC-у или Сафарију на iPhone-у.

Наравно ово не значи да морате да инсталирате све могуће прегледаче икад произведене. Ево једног корисног линка са алатима који би вам могли бити од користи. Користећи неки од ових алата можете да баците поглед на то како ваш сајт изгледа „у ципелама“ вашег корисника – бићете запањени резултатима.

Како је ваш сајт прошао ово кратко испитивање и тестирање? Немојте се плашити, без обзира да ли се ради о мањим, већим променама или пак о промени хостинга, код нас можете наћи све што вам треба. Адриахост вам је увек на располагању. Ми смо ту због вас.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар