Google je ranije najavio i potvrdio da od jula 2018. Google Speed Update utiče na rangiranje sajta za pretrage na mobilnim telefonima. Brzina sajta je do sada uticala na pretrage sa desktop računara, ali već nekoliko meseci pravi razliku i za mobilne pretrage. Ukoliko na to niste obratili pažnju do sada, vreme je da proverite sajt. Ovde je zvanična objava na Google blogu.
Počnite od PageSpeed Insights testa
PageSpeed Insights daje dovoljno dobrih informacija o tome odakle da krenete sa optimizacijom. Lako možete videti šta Google misli o vašem sajtu iz tačke gledišta mobilnih uređaja i iz tačke gledišta desktop računara.
Od početka ove godine, PageSpeed Insights pruža mnogo bolji uvid u to koliko brzo posetioci sajta vide neki sajt. Google za to koristi Chrome user experience report, gde su generisani izveštaji stvarnih korisnika Google Chrome browsera. To se vidi u Distribucija učitavanja stranice (engl. Page Load Distributions).
Stranice se ocenjuju kao Fast, Average i Slow. Ove vrednosti dobijaju se tako što se uzima srednja vrednost merenja od First Contentful Paint (FCP) i DOM Content Loaded (DCL). Imajte u vidu da se Page Load Distributions ne prikazuje za svaki sajt. Sajtovi koji nemaju dovoljno poseta ne mogu biti ocenjeni.
Proverite Test My Site With Google
Ovaj test za merenje brzine sajta na mobilnim telefonima daje dosta dobre izveštaje o tome u kakvom je stanju vaš sajt. Statistika kaže da većina sajtova izgubi pola posetioca dok se čeka na učitavanje, pa upravo ovde možete proveriti kakva je situacija. Testirali smo naš sajt i vidimo da postižemo dobre rezultate, pa predlažemo da i vi sami proverite vaš sajt ovde Test My Site With Google.
Razmislite o AMP za brži prikaz na telefonima
AMP je skraćeno od Accelerated Mobile Pages i predstavlja projekat koji je namenjen svima kojima je neophodno da se stranice učitavaju što brže na mobilnim uređajima. Ako koristite WordPress možete instalirati plugin koji će vam pomoći – plugin za AMP. Imajte u vidu samo da će najveći deo vizuelnog dela sajta u mobilnom prikazu biti osiromašen tako da u centar pažnje dođe ono što je zaista bitno – content. Pomoć programera može biti neophodna ukoliko želite neka namenska rešenja u AMP prikazu sajta.
Posebno proverite landing stranice za Google Ads (prethodno Adwords)
Ukoliko vodite Google Ads kampanje i ulažete u ovu granu marketinga, obavezno proverite da li vaše landing stranice imaju dobre rezultate. Speed Update je faktor koji takođe utiče i na Quality Score stranice na koju vaši oglasi upućuju pa ako imate lošije rezultate od konkurencije kada je brzina sajta na telefonima u pitanju, videćete i promene koje mogu uticati na cenu klika ili pregleda. Svakako, brzina vam je neophodna uticalo to na cenu klika ili ne, jer statistika pokazuje da ljudi na telefonima odustaju od sajta ako čekaju duže od 3 sekunde pa ćete plaćati za nešto od čega ljudi odustaju ili stiču loš utisak.
Da proverite vaše landing stranice idite na vaš Google Ads nalog, kliknite na kampanju, kliknite na Landing pages iz panela sa leve strane. Pored svake landing stranice možete videti rezultate, pa obratite pažnju na “Mobile-friendly click rate” i “Valid AMP click rate” (ako je sajt AMP).
Tamo gde stoji “—” znači da stranica ne beleži uopšte rezultat koji bi trebalo da bude prikazan u toj koloni. Koliko je stranica Mobile-friendly možete proveriti klikom na Test u tabeli. AMP se svuda nameće polako, pa pročitajte i kako da koristite AMP sa Google Ads-om.
Veliki uticaj na najsporije, ali content je i dalje presudan
Speed Update ima veliki uticaj na najsporije sajtove gde po proceni Googlea spada baš mali broj pretraga. Međutim, čak i tada, Google i dalje ima za cilj da svom korisniku isporuči najbolje sadržaje prema onome što korisnik traži. Teoretski, ako je rezultat na sporom sajtu važan za ono što neko traži, Google neće odgurnuti taj rezultat dublje u pretragu samo zato što je stranica spora. Ovo ne treba shvatiti kao pravilo jer postoje i mnogi drugi faktori koji se pitaju.
Neki zaključak je da morate obratiti pažnju na to kako vaš sajt radi na mobilnim telefonima i planirati to u dugoročnom planu bez velikog odlaganja. Ukoliko želite bolju poziciju dok vas neko traži u hodu, morate imati i brži sajt. AMP može biti dobro i brzo rešenje jer i Google u velikoj meri stoji iza svega. Ako vas zanima, više o tome pogledajte na AMP on Google.
0 коментара