Landing page: Struktura dobre stranice koja konvertuje

Kako napraviti dobru landing stranicu? Pitanje je kojim se najviše bave programeri koji izrađuju stranicu, ali odgovor na prvom mestu zavisi od ljudi kojima će stranica biti posvećena kao i od onoga što na stranici treba da se nađe.

Šta je Landing Page i zašto nam je to bitno?

Landing page ili Landing stranica je svaka stranica na koju posetioci mogu da dođu („slete“). Ono što je nama bitno kada je Adwords u pitanju, je da posetilac, pored toga što samo dođe na stranicu, zaista bude uveden u priču koju smo pokrenuli.

Ukoliko želite samo da se predstavite internetu, dovoljno je da uložite novac u reklamiranje stranice koja kaže „Hej! Ovo smo mi i ovo je naša stranica. Ovde možete pročitati čime se bavimo i u čemu smo bolji od drugih. Ovo je naš broj telefona, naš email. Ovo je naša adresa pa svratite da popijemo kafu i popričamo o saradnji.“

Međutim, ukoliko želite da posetioci sajta budu konvertovani u klijente još dok su na stranici potrebno je da obratite pažnju na još nekoliko detalja.

Kako posetioca konvertovati u klijenta?

Posetilac postaje vaš klijent kada dođe na vašu stanicu, pronađe ono što mu je potrebno, kao i dokaz da je vaša stranica pravo mesto za ono što traži. To obično znači da je posetilac pronašao određene znake poverenja, jasan opis i svu udobnost koja se može pronaći na jednoj internet stranici.

Kako biste uspeli u tome, pogledajte šta sve treba da sadrži jedna dobra landing stranica i kako to treba da bude raspoređeno.

Landing page struktura koja konvertuje

Počev od najvažnijeg, ovo su ovo su objašnjenja za svaki element landing stranice koji smo označili na slici iznad:
1. Naslov stranice treba da sadrži reči koje sadrži Adwords oglas. Adwords score omogućava da kvalitet stranice utiče na cenu klika (CPC-cost per click) koja će biti niža sa boljim kvalitetom poklapanja reči iz naslova sa oglasom, pa obratite posebnu pažnju ovde.

2. Jasni i kratki naslovi (podnaslovi) – Posetioci prvo pročitaju naslove i podnaslove. Retko ko prvo pročita sadržaj teksta, a onda naslov. Naslov treba da privuče pažnju posetioca i navede ga da ostane da pročita i sadržaj sitnijeg teksta. Jasno adresiranje je bitno da posetiočeva pažnja bila usmerena na pravi način. Ukoliko vaš naslov treba da proda proizvod, nemojte davati naslov iz stručne literature, već naslov iz obližnje prodavnice gde svi kupuju.

3. Besprekorna gramatika i bez pravopisnih grešaka – Vaša stranica treba da proda određeni proizvod i da potencijalni klijent potroši svoj novac na istoj. Da bi se to desilo, klijent na stranici mora da pronađe što više detalja na koje će moći da osloni svoje poverenje. Posetilac još uvek ne zna da je vaš proizvod najbolji, ali ukoliko shvati da ste neozbiljni zbog lošeg opisa i grešaka, može odlučiti da svoj novac potroši kod vaše konkurencije.

4. Koristite znake poverenja – Svedočanstva klijenata, pominjanja u medijima, pečati garancije, sertifikati kvaliteta, dostignuća, SSL sertifikati na sajtu, mogu biti od velike koristi kada je povezivanje sa klijentima u pitanju i daje do znanja da njihovo poverenje neće biti zloupotrebljeno.

5. Koristite efektniji poziv na akciju (Call to Action) – Jednom kada privučete posetiočevu pažnju odličnim naslovom i jasnim sadržajem, sada je bitno da mu kažete šta da radi sledeće. Ukoliko je cilj da klikne na dugme za naručivanje proizvoda, naznačite to jasno („Klikni da naručiš najbolji hosting!“). Ukoliko želite da vas posetilac pozove klikom na dugme, budite jasni – „Klikni za poziv“.

6. Dugmad i pozivi na akciju treba da „upadaju u oči“ – Pronađite reči koje su ljudima interesantne. Najčešće su to reči „Besplatno“, „Novo“, „Na akciji“, „Rasprodaja“, „Preuzmi besplatan primerak“. Konačno dugme koje će posetioca pretvoriti u klijenta treba da bude jasno, veliko i u sklopu vidljivog ekrana. Ukoliko posetilac treba da skroluje i traži dugme za naručivanje, napravili ste grešku.

7. Obratite pažnju na linkove koje postavljate – Trudite se da landing stranicu držite jednostavnom. Nemojte postavljati linkove koji vode do velikog broja drugih stranica jer to lako može dovesti do „skretanja“ pažnje.

8. Koristite slike i video snimke koji imaju veze sa temom – Iskoristite materijal koji će posetiocu dati više informacija o onome što vaša stranica prikazuje. Nemojte koristiti materijal koji nije u vezi sa proizvodom i koji ne pruža bolji pregled u karakteristike onoga što prodajete. Ukoliko imate video snimak klijenta koji svedoči o vašim kvalitetima slobodno ga postavite.

9. Najbitnije delove držite iznad preloma stranice – Kada posetilac otvori stranicu potrebno je da ključni detalji budu odmah dostupni. Nemojte računati na to da će posetioci morati da skroluju ako hoće da vide više, naruče i plate vam za ono što prodajete.

Primeri dobre Landing page prakse

Šablon sa objašnjenjima iznad treba da vam pomogne da bolje razumete šta vam je potrebno za dobru stranicu, ali nemojte to shvatiti kao striktno pravilo koje treba poštovati po svaku cenu (čak i ako klijenti odlaze).

Pametno štedite reči i prostor. Nemojte gušiti posetioca i opterećivati ga detaljima koji nisu neophodni u određenom koraku ili stranici. Na primer, tamo gde posetilac unosi svoje podatke, ne morate da naglašavate da vraćate novac u prvih 30 dana, ali to možete napomenuti tamo gde se vrši plaćanje.

Evo i nekoliko primera sajtova koji ispravno koriste svoje stranice i imaju dobru konverziju:

Due.com

convertbook.frankkern.com

bouqs.com

redfin.com

Sajt, marketing kanal, testiranje i Adriahost za najbolje rezultate

Za uspeh je potrebno da imate kvalitetan proizvod, internet sajt, marketing kanal i vreme za testiranje i merenje rezultata. Sve osim vašeg proizvoda možete pronaći u Adriahostu i mi vam možemo pomoći oko izrade sajta i marketinga preko Google Adwords reklame, kao i oko optimizacije oglašavanja i praćanja rezultata kroz mesečne izveštaje.

Možemo vam omogućiti da imate odličan sajt koji će konvertovati posetioce u klijente, kao i da sve to postavite na prvo mesto u Google pretrazi kroz Adwords reklamu.  Sa vaše strane potrebno je da imate odličan proizvod koji ćemo zajedno postaviti na pravo mesto i povesti vaše poslovanje sigurnijim putem.
Google Adwords reklama i prvi na Google

Tags: , ,

1 komentar

Trackbacks/Pingbacks

  1. SEO i Adwords: Kako rade i šta se više isplati - јун 30, 2017

    […] za uložen novac, Sedam najčešćih Adwords grešaka i kako ih rešiti. Obavezno pročitajte i Landing page: Struktura dobre stranice koja konvertuje koji je koristan za izradu sajta i kada radite […]

Pošalji komentar