Vizuelna komunikacija je ono što dočeka svakog posetioca koji pristupi vašem sajtu. Ona ima moć da vas učini popularnim isto koliko i nezanimljivim. Naravno, nije sve tako crno-belo i postoji mnogo više faktora koji utiču na posetu i zadržavanje. Ako je neko pronašao baš ono što traži, neće napustiti vaš blog samo zato što mu se ne sviđa tema ili slovni lik. Pored toga, nikako ne treba zanemariti ljude koji su u prolazu ili samo prosto čitaju ili “skeniraju” tematiku koju vi obrađujete. Svi ljudi koji na takav način pristupaju sajtu su potencijalni pratioci i za njih se takođe treba boriti u meri koja ne prelazi granice ukusa. Svaki posetilac je važan, iako nekome vaš tekst ne treba danas, lako se može desiti da će mu zatrebati sutra, prekosutra ili će vas preporučiti nekome kome je vaš savet od pomoći.
Odakle početi sa planiranjem i biranjem
Svega nekoliko saveta treba ispoštovati da bi se odabir uklopio u uslove, mogućnosti, vreme i novac. Ako to uspete neće vam biti teško da veb sajt učinite vizuelno definisanim i prepoznatljivim. Smernice koje ćete pročitati su jednostavne, logične prirode, ali istovremeno i one koje mnogi zanemaruju. Ako neko ostane na vašem sajtu samo zato što je našao rešenje za svoje muke, ne znači da će neko drugi doći samo zato što mu se sviđa pozadina ili vizuelna tema. Idealno bi bilo uklopiti praktične tekstove sa prijatnim jedinstvenim dizajnom.
WordPressove teme
Kao dobar primer mogu se uzeti WordPress-ove podrazumevajuće teme. Za neke ukuse one su i previše proste i neinspirativne. Za neke druge one su potpuno dovoljne za izražavanje kreativnosti kroz tekst, sliku i video materijal. Ko je u pravu?
WordPress podrazumevajuće teme imaju tačno određeni, već prepoznatljivi položaj zaglavlja sa naslovom bloga i podnaslovom, položaj teksta, sajdbara i futera. Ovi elementi spojeni u jednu jednostavnu formu čine blog, uslovno rečeno, vizuelno siromašnim, ali savršeno prepoznatljivim i lakim za pamćenje. Posetilac koji dolazi na jedan takav blog uvek ima pripremljenu sliku u glavi šta će tu zateći, zna gde se nalazi zanimljivi tekst od prošlog čitanja, zna i gde se nalazi forma za kontaktiranje autora ili deljenje za društvene mreže. To je upravo ono što svaka tema mora da zadovolji.
Ovakav primer može vam poslužiti kao test metoda. Kada god želite da procenite svoj rad i pogledate ga iz drugog ugla, promenite temu u neku od ovih koje dolaze uz sam WordPress. Ako primetite da je vaš blog gubi suštinski element i vaši tekstovi ne dolaze u prvi plan, to znači da ste u nekom trenutku (ili od samog početka) upali u zabludu da je izgled bitniji od samog sadržaja. Naravno, izgled jeste bitan, ali samo ako je građen na temelju kvalitetnog i dobro osmišljenog materijala.
Evo i u daljem tekstu pročitajte na šta treba konkretno obratiti pažnju kada je odabir WordPress teme u pitanju.
Aktuelni trendovi u veb dizajnu
Ovaj za razliku od drugih društvenih trendova mora da se oslanja na opipljive detalje kao što su razvoj softvera i hardvera, ali i da prati navike i želje većinskog dela korisnika. Ispoštovati trend i izbor dizajna uklopiti u njegovim granicama ne ostavlja puno mesta za greške. Ali, ne žurite napred. Onim hrabrijim slobodno prepustite ekstremno futurističke trendove. Za jedan ozbiljan i stabilan rad na veb sajtu dovoljno je odabrati jednostavno i funkcionalno rešenje koje prati oprobane korake napretka. Ako ste pratili predviđanja, pročitali ste da je najviše pažnje u 2015. godini posvećeno responsivnim odlikama sajta, lepoti fontova, korisničkom doživljaju, velikim slikama u pozadini i mnogo boljoj podršci mobilnim uređajima i manjim ekranima. Obavezno dobro razmislite o svim ovim detaljima, a naročito kada je prilagođavanje mobilnim uređajima u pitanju. Nikada ne preduzimajte drastične i korake koji mogu odavati utisak da ni sami ne znate šta želite da postignete dok lutate u modernom.
Vreme nastanka i ažurnost same teme
Ažurnost WordPress teme je karakteristika koja može biti vezana za trend. Odnosi se na datum izrade teme – njenu starost, ali u najvećoj meri njego održavanje i usklađivanje sa najnovijim standardima. Nije problem ako je teme stara nekoliko godina, problem je ako teme nije ažurirana sve te godine. Pri odabiru teme obavezno proverite datum poslednjeg ažuriranja kako biste bili sigurni u funkcionalnost i usklađenost sa razvojem veb tehnologije.
Sigurnost teme je u domenu sigurnosti vašeg veb sajta
Problem se može javiti kada iz neznanja, nesvesno, preuzmete temu koja u sebi sadrži zlonamerni kod, malver. Odakle zlonamerni kod u WordPress temi? Namera i motiva ima mnogo za postavljanje takvog koda. Suština je u tome da zlonamerni programeri biraju najpopularnije, vrlo često Premium teme, do kojih ne biste lako mogli da dođete bez plaćanja, i u njih ugrađuju softver koji može beležiti vašu aktivnost, otkriti vašu lozinku, lozinke drugih autora, e-adrese korisnika vašeg bloga i svega što može poslužiti da se zaradi novac ili prosto upropasti nečiji trud dok se trenira veština hakovanja. Ovakve Premium teme obično se preuzimaju preko torenta ili sajtova koji nude uslugu postavljaja datoteka. Jedini način da se sačuvate od ovakve sudbine je da teme preuzimate samo od proverenih servisa ili direktno sa veb sajta programera koji se time bavi. I pored toga, temu možete prekontrolisati i skenirati priključcima za WordPress kao što su:
Više o sigurnosti na WordPressu, skeniranju kompletnog sadržaja ili samo teme na sajtu, pročitajte članak: WordPress priključci za detektovanje malicioznog koda i zaštitu
Trendovi, ažurnost i sigurnost su osnove za koje je preporučljivo da su zadovoljene odmah na početku, ali evo šta još možete da uzmete u obzir pri odabiru vizuelne teme za vaš sajt.
Premium teme, gotove ili po narudžbini
Lako je kupiti temu za WordPress. Teško je uklopiti je i podesiti da zadovolji sve naše uslove, a to je nešto gde AdriaHost može da pomogne. Iako plaćene teme imaju kvalitetnih i intuitivnih načina podešavanja počev od drag&drop opcija pa do podrške programera, preporučljivo je da pre kupovine razgovarate sa programerom ili timom koji se bavi razvojem WordPress tema i iznesete svoje planove. Na taj način oni će vam ukazati na najbolja rešenja koja će vam pomoći da vaša ideja bude prikazana u najboljem svetlu. Još bolji, ali i skuplji, način je da naručite temu “po meri”. Za više novca dobićete jedinstvenu, prepoznatljivu temu koja se do detalja uklapa u vašu tematiku, planove i marketing.
Najpoznatija i proverena mesta na kojima možete kupiti teme su:
- Theme Forest
- Mojo Themes
- ElegantThemes
Bazne teme i kosturi za malo naprednije kreatore veb sadržaja
Ako ste početnik, dobro bi bilo da se klonite baznih tema jer zahtevaju puno rada i znanja da bi se postigla njihova upotrebljivost bilo da je u pitanju vizuelna ili funkcionalna upotrebljivost. Naravno, ako ste neko ko poznaje strukturu WordPress-a i znate tačno šta želite da postignete ovo rešenje može biti bolje od gotove teme. Iz te tačke gledišta to izgleda odlično, jer ste verovatno već u veb dizajn vodama ili planirate da zapolovite njima i tu zasnujete svoju zaradu. Opet, ako niste skloni programiranju i želite da zarađujete na internetu u drugim oblastima potražite gotovu temu ili naručite jednu po meri vaših zahteva.
Najkorišćeniji primeri baznih tema su:
Besplatne teme i njhova cena
Svako ko se oprobao na Google pretrazi po pitanju ovog termina zna kakva pometnja nastane kada se ukuca wordpress themes free. Izvora je mnogo za besplatne teme, od zaista dobrih i kvalitetnih do onih koje nisu upotrebljive ili su zastarele. Definitivno treba izbegavati premium teme koje su prepravljene, čime je omogućeno besplatno korišćenje. Korišćenje takvih tema je ilegalno kako po pravnom, tako i po moralnom pitanju. Mesto na kome možete naći proverene teme je WordPress zvanični izvor kome imate pristup direktno iz kontrolne table. Pored toga, mnogi programeri koji se bave razvojem tema nude besplatne teme pored onim koje to nisu. Njima to dobro dođe u promotivne svrhe, a vama kao provereno dobar izbor. Besplatne teme nisu toliko otvorene po pitanju mogućnosti i postavki u grafičkom interfejsu, ali u zavisnosti od vaših potreba i znanja mogu u potpunosti biti upotrebljive. Evo i nekoliko dobrih izvora:
- Zvanično mesto za preuzimanje WordPress tema
- SITE5 PREMIUM WORDPRESS THEMES
- ThemeGrill
Prilagođavanje publici i tematici uvek donosi još bolje rezultate
Ako je to izvodljivo i bavite se jasno određenom tematikom, potrudite se da odaberete temu koja će lako predstaviti upravo ono što i vaš sajt promoviše. Uklapanje vizuelnog doživljaja koji se javlja kod posetilaca sa onim što oni traže može biti ključno kod pamćenja, skeniranja i ideje koja će ponovo vratiti iste posetioce na vaš sajt. Poenta je da ostanete zapamćeni i da se svojom originalnošću izdvojite iz mase i ne zapadnete u grupu sličnih veb prezentacija. Onog trenutka kada shvatite da funkcionalnost vašeg sajta podupire vizuelna podrška i sve ono što postavljate čitaocima na pregled, možete računati da ste obavili jedan značajni deo posla kada je veb dizajn veb mesta u pitanju.
0 коментара
Povratna veza/Povratni ping