Od februara 2024. godine Gmail i Yahoo će zahtevati postojanje DMARC autentifikacije na domenu ukoliko želite da ispravno šaljete na Gmail i Yahoo mejl adrese.
Ukoliko ovi provajderi ne pronađu SPF, DKIM i DMARC zapise na vašem domenu, mejlovi će biti odbijeni ili poslati u SPAM folder.
Zapisali smo kratko uputstvo kako da podesite ove zapise i nastavite da neometano šaljete mejlove.
Kako da proverim i popravim SPF i DKIM
Oba zapisa podešavaju se na jedan klik u vašem cPanelu.
Kada se ulogujete na cPanel potražite aplikaciju pod nazivom Email Deliverability.
Vrlo je moguće da su i SPF i DKIM već podešeni ispravno, ali ukoliko nisu onda ćete videti status “Problem Exist (SPF)” u Email Deliverability Status koloni (crvena strelica na slici ispod).
Da biste popravili zapise, samo treba da kliknete na opciju Repair (zelena strelica na slici ispod):
Nakon popravke zapisa, promeniće se status u “Valid” ovako:
SPF i DKIM su popravljeni.
Za dodatne i namenske izmene SPF i DKIM zapisa, kliknite na dugme “Manage”. Obično dodatne izmene nisu potrebne sve dok imate status “Valid” a to je u 99% slučajeva.
Kako da dodam DMARC zapis za slanje mejlova
Dodavanje DMARC zapisa takođe radite u cPanelu, ali u aplikaciji pod nazivom Zone Editor.
Tu ćete videti spisak vaših domena koje imate u cPanelu. Pored domena za koji želite da dodate ili izmenite DMARC zapis, kliknite na dugme Manage.
Zatim, DMARC zapis dodajete klikom na padajući meni (na slici označeno sa 1) i iz menija birate opciju Add “DMARC” Record (na slici označeno sa 2):
Za dodavanje standardnog, podrazumevanog DMARC zapisa dovoljno je da u sledećem koraku kliknete na dugme Save Record:
ali ukoliko želite da menjate opcije kliknite na Optional Parameters.
Ako ste primetili, Policy podrazumevano stoji na None, evo objašnjenja za sve tri opcije:
- None – govori primaocu mejla (njegovom mail serveru) da ne preduzima ništa ukoliko DMARC ne bude pronađen.
- Quarantine – govori primaocu mejla (njegovom mail serveru) da ukoliko na vašem domenu ne pronađe DMARC, taj vaš mejl postavi u SPAM folder primaoca.
- Reject – govori primaocu mejla (njegovom mail serveru) da ukoliko na vašem domenu na pronađe DMARC, taj vaš mejl odbije (neće čak ostati ni u SPAM folderu primaoca).
Šta ovo znači?
Vi već imate DMARC zapis i primalac će ga pročitati kada prima mejl od vas. Međutim, ako spamer proba da šalje u ime vašeg domena (i očekivano nema DMARC) sa nekog spamerskog servera, onda će primalac postupiti po Policy instrukciji koju ste odredili na originalnoj lokaciji domena (na vašem hostingu).
Na taj način sprečava se mogućnost da haker pošalje mejl vašem saradniku sa nekog servera iz Indonezije i pokuša da ga prevari u vaše ime.
Ukoliko zatreba pomoć oko podešavanja SPF, DKIM ili DMARC zapisa, pišite nam ovde.
0 коментара