Sredinom prošle godine, AdriaHost je uveo CloudLinux operativni sistem na svim serverima, koji omogućava da korisnicima ponudimo garantovanu količinu resursa na deljenom hostingu i takodje omogućava da izolujemo probleme na nivou korisničkog naloga.
Šta je CloudLinux ?
CloudLinux je komercijalno podržan Linux operativni sistem. To uključuje tehnologiju na nivou kernela pod nazivom LVE koji vam omogućava da kontrolišete procesor i memoriju po korisniku i pravi odličnu osnovu za virtuelizaciju deljenog hostinga . CloudLinux isporučuje napredno upravljanje resursima , bolju bezbednost i performanse. Ova poboljšanja performansi pomažu da pružimo bolju hosting uslugu našim klijentima i obezbedimo veću stabilnost.
Kako nam CloudLinux pomaže u upravljanju resursima servera?
Hosting nalozi koji prekomerno iskorišćuju resurse će biti privremeno onemogućeni, što smanjuje negativne efekte za ostale korisnike servera . Ovo se postiže kroz rate limiting , čime će sajt koji se približava limitu (soft limit) osetiti usporenje u radu, a u momentima kada je limit probijen (hard limit) sajt će prikazati 5xx stranicu . Kada ukupan broj procesa ( Apache / HTTP zahteva ) dostigne dozvoljeni limit, posetioci sajta će takodje videti poruku o grešci “503 Prekomerno iskorišćenje resursa“, što ukazuje da je hosting nalog premašio svoje dozvoljene resurse.
Kada limiti hosting nalog ponovo budu u dozvoljenim granicama, sajt će nastaviti sa funkcionisanjem. Većina problema sa resursima potiče od hakovanog ili zloupotrebljenog sajta, a AdriaHost na ovaj način sprečava da nedužni sajtovi stradaju zbog problema na jednom sajtu.
Da li će to izazvati ograničenja na regularnim sajtovima ?
Moguće je da sajt dostigne navedene limite ukoliko je hakovan ili neoptimizovan. Ako vidite “503 Prekomerno iskorišćenje resursa” grešku na vašem sajtu, predlažemo da kontaktirate AdriaHost putem support ticketa, kako bismo proverili da li je vaš sajt hakovan, da li se na njega vrši napad ili je vaš sajt neoptimizovan i potrebno mu je jače hosting rešenje.
Kako da proverim koliko resursa moj sajt koristi?
Iskorišćenje resursa vašeg sajta možete proveriti u vašem cPanelu. Kada se ulogujete u vaš cPanel, pod delom Logs, pronaći ćete ikonicu sa nazivom Resource Usage. Klikom na ovu ikonicu dobijate kompletan uvid u resurse koje vaš sajt koristi.
Ukoliko vaš sajt koristi prekomernu količinu resursa, videćete sličnu sliku kao na prikazu ispod:
Dobićete informacije koje limite vaš sajt najčešće dostiže, kao i koliko puta je korisnicima servirana 503 greška zbog prekomernog iskorišćenja resursa. Ako vidite sliku kao na prikazu iznad, vaš nalog je najverovatnije hakovan ili neoptimizovan i trebalo bi da istražite o čemu se radi. AdriaHost je tu da vam pomogne u tom procesu, kontaktirajte našu podršku i mi ćemo dati savete i zapažanja sa naše strane. Za samo optimizovanje i ažuriranje skripti nadležni ste vi sami.
Češći slučaj je da je sa hosting nalogom sve u redu i u tom slučaju dobijate sledeći prikaz:
Klikom na Details, dobijate detaljan pregled iskorišćenja resursa vašeg hosting naloga.
OK, a šta znače ove cifre?
Kada ste otvorili detaljan prikaz resursa, dobijate grafike iskorišćenja po vremenu, kao i tabelu u kojoj se navodi tačno koliko ste resursa u kom trenutku koristili. Možete odabrati više vrsta prikaza grafika zavisno od vremena: poslednjih 10 minuta, poslednjih 30 minuta, poslednji dan, poslednja nedelja i sl. Najbolji prikaz će vam datni dnevni grafici, jer ćete tada dobiti uvid u kojim delovima dana je vaš sajt najaktivniji.
Ispod se nalazi pojašnjenje grafika:
Grafik će prikazati CPU vašeg naloga , iskorišćenje memorije i ukupne procese. CPU je izračunat na osnovu granica koje su dodeljene vašem hosting nalogu. Dakle , ako nalog ima limit od 25 % od ukupnih CPU resursa, a on koristi 5% ukupnih CPU resursa – grafik će pokazati da nalog koristi 20%. Ovo pokazuje koliko vaš sajt koristi resursa u realnom vremenu, kao i u vremenskom intervalu koji ste odabrali.
Ukoliko vaš nalog ima povremene spike-ove u iskorišćenju resursa, to nije problem, jer je vašem nalogu dodato više resursa za periode najvišeg iskorišćenja, medjutim ako vaš nalog u svakom trenutku dostiže limite deljenog hostinga, onda ćete videti 508 grešku i tada možete razmisliti o optimizaciji vaših skripti ili prelasku na VPS ili Dedicated server.
Takodje, ako ste trenutno na standardnom shared hostingu i imate veliki broj sajtova na nalogu, problem možete rešiti rasporedjivanjem sajtova na više manjih naloga. CloudLinux meri resurse po nalogu, ne po domenu, tako da ako imate veliki broj domena na jednom nalogu svi oni se računaju u ukupnoj upotrebi resursa.
Vidimo da je najčešći uzrok prekomernog iskorišćenja resursa loš kod, najčešće u 3rd party skriptama u vidu plugin-a ili tema za WordPress. Ako imate WordPress na svom nalogu koji je uzrok prekomerne upotrebe resursa, preporučujemo da onemogućite sve dodatke, a zatim pratite iskorišćenje resursa. Nakon toga, možete da aktivirate dodatke jedan po jedan kako biste pronašli koji plugin uzrokuje problem koji imate. Više informacije o optimizaciji WordPress sajtova možete pronaći u našoj Bazi Znanja.
Takođe možete da proverite /public_html folder vašeg sajta i u njemu pronadjete error_log fajl. Pogledajte upise u error_log fajlu i uklonite sve greške koje se u njemu navode. Optimizacija tabela baze podataka preko phpMyAdmin alata je takođe dobar način da optimizujete vaš sajt.
Ako imate optimizovan, dobro kodiran sajt bez grešaka, to će umnogome smanjiti iskorišćenje resursa vašeg sajta i vaš sajt će raditi brže i stabilnije.
0 коментара